Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Hiszpańskie radary na polskie lotniska

Radar AVIA-W, który zostanie zastąpiony przez hiszpański system
Radar AVIA-W, który zostanie zastąpiony przez hiszpański system
Autor. 3 Brygada Radiotechniczna

Agencja Uzbrojenia poinformowała, że dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty na dostawę sprzętu 15 systemów radarowych kontroli rejonu lotniska (RKRL) Drawa. Zwycięzcą przetargu została hiszpańska firma INDRA SISTEMAS S.A.

Przetarg został ogłoszony przez Agencję Uzbrojenia w lipcu 2023 roku. To już drugie postępowanie na ten sprzęt, pierwsze (z marca 2022 r.), zostało unieważnione ze względu na brak odpowiedniej oferty.

Przetarg dokładnie dotyczył procedury zakupu 15 systemów radarowej kontroli rejonu lotniska (RKRL) Drawa, w tym ośmiu w zamówieniu podstawowym i siedmiu w ramach prawa opcji, wraz z wykonaniem niezbędnej infrastruktury (w tym robót budowlanych) związanych z montażem i funkcjonowaniem RKRL oraz przeprowadzeniem szkoleń, dostawą niezbędnej dokumentacji i pakietu logistycznego.

Reklama

Systemy radarowe Drawa mają zastąpić obecnie wykorzystywane urządzenia typu Avia-W. Radarowy system kontroli rejonu lotniska ma być oparty na trójwspółrzędnej stacji radiolokacyjnej pracującej w paśmie S, która miała być wyposażona w system IFF Mk XIIA z modem S oraz wojskowy odbiornik systemu GPS z modułem SAASM. Ma też być zdolny do wymiany informacji z systemami zewnętrznymi w standardach ASTERIX oraz AWCIES, zdolny do pracy w środowisku sieciocentrycznym, i akredytowalny do klauzuli „Tajne” oraz „NATO Secret”.

Jak informuje Agencja Uzbrojenia, w postępowaniu uczestniczyły dwie oferty spełniające wszystkie wymagania zamawiającego określone w Specyfikacji Warunków Zamówienia i nie podlegały odrzuceniu.

Czytaj też

Były to propozycje INDRA SISTEMAS S.A. pochodząca z Hiszpanii oraz niemiecki HENSOLDT SENSORS GmbH. Najkorzystniejsza oferta pochodziła z hiszpańskiego przedsiębiorstwa, która otrzymała 100pkt na 100 możliwych do zdobycia. Oceniane były: cena (waga 55), okres gwarancji (waga 20), wymagania fakultatywne (waga 5) i wymagania premiowane (waga 20). Obie oferty zdobyły maksymalną liczbę punktów w trzech ostatnich kategoriach, niemiecka otrzymała natomiast mniej - bo 33,38 punktów za cenę, podczas gdy hiszpańska była korzystniejsza cenowo i otrzymała 55 punktów.

Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama