Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

MRZR Buggy Polaris

Gąsienicowy Polaris dla USA?

Polaris zaprezentował swój najnowszy produkt stworzony z myślą o działaniach na terenach polarnych, jest nim gąsienicowy lekki pojazd taktyczny który może być stosowanych do różnych zadań. Czy zmiana trakcji okaże się sukcesem w operowaniu po oblodzonych terenach Arktyki?

Reklama

Solaris zaprezentował na targach Modern Day Marine Expo w Waszyngtonie w zeszłym tygodniu swój najnowszy model wozów przeznaczonych do operowania na terenach polarnych. Chociaż zaprezentowany model pojazdu nie posiadał docelowej zamkniętej kabiny, ukazał zmianę trakcji względem wcześniej produkowanych pojazdów. Polaris planuje zaprezentować pełną konfigurację podczas konferencji Stowarzyszenia Armii USA (AUSA) w październiku. Produkcja docelowych pojazdów ma rozpocząć się już na początku przyszłego roku.

Reklama
Reklama

Zestaw "Arctic", bo tak określa się ten pojazd, jest obecnie w trakcie rządowych testów walidacyjnych, a decyzja o jego produkcji seryjnej zostanie podjęta na początku przyszłego roku. Ile zestawów kupi dowództwo USMC dla swojej floty pojazdów ATV, nie zostało określone. Jednostki specjalne i wszystkie amerykańskie rodzaje sił zbrojnych są zainteresowane zwiększeniem swoich zdolności operacyjnych w Arktyce. Armia opublikowała strategię działania w regionie w 2021 r. i powoli przeanalizowała, czego będzie potrzebować, aby zmodernizować i zbudować skuteczne jednostki operacyjne w Arktyce.

"Oczywiście poprawa możliwości poruszania się po śniegu jest powodem, dla którego klienci chcą takich możliwości, pojazdy kołowe radzą sobie z takim terenem gorzej" - powiedział w niedawnym wywiadzie Nick Francis, wiceprezes Polaris Government & Defense. „Ale istnieją inne rodzaje przejściowego terenu lub luźnej gleby, w których pojazd gąsienicowy może również pomóc".

Czytaj też

„Pojazdy mają charakter ekspedycyjny", powiedział wiceprezes Polaris, a „posiadanie jednego pojazdu, który może być używany do wielu różnych misji, jest bardzo ważne... Jeśli możesz sprawić, by jeden pojazd sprawdził się na pustyni, a następnie szybko go zmodyfikować w ciągu dwóch do trzech godzin, a następnie zlecić mu sprawne działanie w środowisku arktycznym, możesz zrobić więcej za pomocą jednego zasobu, co znacznie zmniejsza obciążenia logistyczne, obciążenia eksploatacyjne, tego typu rzeczy."

"Instalacja trakcji gąsienicowej jest „dość prosta", powiedział John LaFata, inżynier MRZR w Polaris, ponieważ po prostu zastępuje się koła przez adapter umożliwiający montaż zestawów z gąsienicami. Dodał, że jest jeszcze jeden dodatkowy element, który zabezpiecza zestawy gąsienic przed obrotem wokół własnej osi.

Czytaj też

MRZR LTV jest używany przez amerykańskie siły powietrzne, wojska specjalne oraz wojska lądowe. Jednostkę napędową stanowi dwucylindrowy silnik o mocy 88 koni mechanicznych, zaś prędkość maksymalna pojazdu to około 100 km/h. Nie jest jasne, jak szybki będzie pojazd gąsienicowy, ale prędkość będzie w dużej mierze zależeć od warunków drogowych. LTV ma rekonfigurowalną część transportową, która może służyć do transportu ładunku lub dwa dodatkowe siedzenia skierowane tyłem do kierunku jazdy. Pojazd ten może być transportowany za pomocą śmigłowców CH-47 Chinook lub zmiennopłatów CV-22 Osprey. Może on służyć do bardzo wielu zadań, od prowadzenia zwiadu po bycie wozem retransmisyjnym dla dronów lądowych.

  • USA
Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze

    Reklama