Przemysł Zbrojeniowy
AugustaWestland dąży do zmiany wymagań na lotniczy system MCM dla Południowej Korei
Koncern AgustaWestland naciska na rząd Korei Południowej by ten opracował nowe wymagania taktyczne na śmigłowcowy system zwalczania min, co pozwoli uczestniczyć helkopterom AW w zatrzymanym programie AMCM (airborne mine-countermeasures).
Jak tłumaczy AugustaWestland program AMCM został przerwany dwa lata temu ponieważ wymagania były nieosiągalne. Stany Zjednoczone są bowiem w stanie dostarczyć pięć wykonanych na zamówienie systemów, ale dwa z nich nie mogą być zamontowane na śmigłowcach UH-60 Seahawk, wykorzystywanych przez siły morskie Korei Południowej.
Amerykańskie, holowane systemy przeciwminowe są bowiem podczepiane do zaczepów z tylnej, otwieranej rampy, jaką posiadały m.in. wycofane śmigłowce Sikorsky MH-53. Nie można ich natomiast podłączać do włazów bocznych na UH-60 ponieważ na niskiej wysokości i przy niewielkiej prędkości (poniżej 50 w) ten helikopter może mieć problemy z zachowaniem stabilności.
Wzorem dla południowokoreańskiej marynarki mogłyby być japońskie śmigłowce AW101 z systemem przeciwminowym opracowywanym przez Amerykanów i koncern Kawasaki Heavy Industries. Jednak ze względu na historyczne animozje, jakie nadal istnieją pomiędzy Koreą Południową i Japonią – współpraca w tej dziedzinie pomiędzy tymi państwami jest mało prawdopodobna. Pomimo tego koncern AugustaWestland chciałby uczestniczyć w koreańskim programie AMCM, chociaż w japońskim programie miał on jedynie głos doradczy jeżeli chodzi o samą platformę, a nie uczestniczył w opracowaniu systemu przeciwminowego.
Po cichu AugustaWestland marzy o zaoferowaniu AW101 w wersji MCM dla amerykańskiej marynarki, a na pewno dla już wykorzystującej te śmigłowce Royal Navy.