Reklama

Celem modernizacji jest, przede wszystkim, zwiększenie stopnia ochrony załogi i zwiększenie przeżywalności pojazdu, a także poprawa jego właściwości użytkowych. Nowa wersja napędzana będzie prawdopodobnie silnikiem wysokoprężnym Iveco Tector. Istotnym zmianom poddano przednią część pojazdu, całkowicie rezygnując z luków kierowcy i dowódcy, zmieniono też jej kształt, zwiększając w ten sposób stopień ochrony załogi. Przewidywana jest też możliwość instalowania dodatkowego pancerza chroniącego przed pociskami wystrzeliwanymi z ręcznych wyrzutni przeciwpancernych.

Zmiany dotyczyć będą również uzbrojenia pojazdu, który wyposażony zostanie wyposażony w moduł bojowy z armatą automatyczną kalibru 23 mm i karabinem maszynowym 7,62 mm.

Prototyp nowej wersji ma być gotowy w połowie roku.

Prawdopodobny wygląd modernizowanego BRDM-2. Fot. mil.gov.ua

Reklama
Reklama

Komentarze (17)

  1. bleble

    brzydki jakiś, trochę jak dzik jakby miał kły wystające,

  2. Zbulwersowany

    My się tu śmiejemy z ukraińskich BRDM2, a Niemcy z naszych Rosomaków i PT91. Dziękuję za uwagę.

  3. turpin

    Zważywszy 1) cła na import zagranicznych samochodów na Ukrainę, 2) stan tamtejszych dróg - będzie to pojazd z ulgą przyjęty przez ogół mieszkańców tego kraju.

  4. mc

    Patrząc na te dwa zdjęcia mogę powiedzieć jedno - w tej nowej wersji jeździć będą "na oślep". No chyba że w górnym stropie jest ukryty właz a kierowca ma unoszone siedzisko (i całą resztę)... Ale w takim przypadku - ostrzał z ukrycia (zasadzki) i kierowcy "nie ma".

  5. ryszard56

    jezdzilem tym zlomem ,zlom to zlom

  6. box

    Wszystkim ktorzy tu szydza z ukrainy zwracam uwage ze ich poziom technologiczny jak i zamoznosci jest efektem miedzy innymi bycia od zawsze pod ruskim butem, wiec ciezko oczekiwac ze beda mieli nie wiadomo jaki sprzet... my jestesmy o wiele przed nimi a akurat w tym obszarze nie jest wiele lepiej

  7. Viper

    przecież ten pancerz to papier a oni chcą tym wojować ? Muszą mieć straszne braki w sprzęcie że decydują się na taki ruch. U nas z tego zo słyszałem w iraku nikt tym poza bazę nie wyjeżdżał.

    1. Lewandos

      BRDM, to chyba pojazd rozpoznawczy, więc nie konkuruje z Leosiem grubości pancerza...

  8. remontowy

    Co to za wiadomość!! WojZaklądy Remontowe (dziś:Rosomak) zmodernizowały ponad 10 lat temu BRDM-2 w wersji znacznie nowocześniejszej (silnik,elektronika,opancerzenie), Ukraińcy mogli o to poprosić.

  9. bugggux

    WIdać sporo z polskich modernizacji: drzwi boczne (tylko Polacy je zastosowali), silnik iveco i armata 23 mm (ciekawe czy też polska - dość ciekawą wieżę opracowano z tym działkiem i zasilaniem 2 typami amunicji.) U nas jak zwykle się nie przyjęło bo jak obcego lobbysty nie ma to wymagania z kosmosu, ma działać od 1 prototypu i koszt opracowania prototypu ma byc tańszy niż zakup ze złomu od "sojusznika-pośrednika" .

    1. sorbi

      NIe tylko Polacy zastosowali drzwi boczne w BRDM-ach

  10. X

    Są modernizacje automatycznego modułu 23mm wpiszcie w Google BRDM 23mm

  11. superkorba

    Jezdzilem tym w 34 lata temu, w 1983 roku. Dziwie sie ze tego typu sprzet jest jeszcze na wyposazeniu

  12. scorpion

    Miejsce tzw. "świni" jest w muzeach. Jakakolwiek próba reanimacji tego złomu to strata pieniędzy. Widzę, że ukraińska zbrojeniówka stopniowo traci prestiż.

  13. ktokolwiek

    "...Przewidywana jest też możliwość instalowania dodatkowego pancerza..." - a to pewnie w wersjach na eksport. Gdyż życie poborowego nie jest na Ukrainie w jakiejkolwiek cenie.

  14. normalny

    a czego sie spodziewac mozna po ukrainskiej mysli technicznej?

  15. Bezpiecznik

    Dokładnie do tego nadaje się Armata 23mm, aż dziw mnie bierze że jeszcze nasze rupiecie nie zostały przezbrojone w ten sposób

    1. jajcooooooooooo

      Ciężko stwiedzić czy się nadaje bo celność może być mizerna - standardowo było chyba 14,5 mm a nasi zdecydowali się bodaj na 12,7 mm (może też testowali 23 i odrzuc był zaduży? )

  16. Podbipięta

    My zmodernizowaliśmy ok. 190 BRDMów z silnikami Iveco do paru wersji

  17. były

    od projektu do prototypu droga daleka,a jeszcze dłuższa do realizacji,więc wyjdzie z tego nic.