Reklama

Wojna na Ukrainie

Ukraina: Rosjanie używają do ataków niezidentyfikowanych dronów

Rosyjskie, styropianowe drony „Gierbiera”
Rosyjskie, styropianowe drony „Gierbiera”
Autor. Defence Express

Wojsko rosyjskie w coraz większym stopniu używa niezidentyfikowanych dronów, które z powodu podejmowanej przez siły ukraińskie walki elektronicznej często tracą łączność i rozbijają się, nie powodując szkód - poinformował szef Departamentu Komunikacji Dowództwa Sił Powietrznych ukraińskiej armii.

Ukraiński oficer udzielił tej wypowiedzi dla portalu „Ukraińska Prawda”. Jak przekazał płk Jurij Ihnat, w nocy z piątku na sobotę strona ukraińska zestrzeliła tylko trzy drony Shahed irańskiej produkcji, podczas gdy pozostałe 10 bezzałogowców spadło po utracie łączności w regionach na południu i północy kraju. Nie ma potwierdzonych doniesień o ewentualnych szkodach. Mogły to być drony innych typów, są one identyfikowane przez specjalistów.

Reklama

Siły rosyjskie coraz częściej korzystają z tanich dronów, w szczególności Gerbera, które są produkowane przez wroga w trzech wersjach: elektronicznego drona zwiadowczego, drona kamikadze lub atrapy.

”Utracono łączność, to termin używany od dłuższego czasu przez Siły Powietrzne w porannych raportach, oznacza, że cel, któremu towarzyszą oddziały radiotechniczne Sił Powietrznych - wrogi bezzałogowy statek uderzeniowy lub rozpoznawczy - znika z radaru. To oznacza, że albo wyczerpały się im zapasy paliwa, albo znalazły się pod wpływem oddziaływania obronnego sprzętu do walki elektronicznej” - zaznaczył Ihnat.

Czytaj też

Siły powietrzne przypomniały również, że w wielu przypadkach wrogie cele wracają na terytorium państwa agresora lub kraju, który go wspiera - Białorusi. Ihnat podkreślił, że wróg wykorzystuje dużą liczbę maszyn szturmowych do przeciążania ukraińskiej obrony powietrznej i prowadzenia rozpoznania powietrznego.

Reklama
Źródło:PAP
Reklama

Komentarze (1)

  1. Orthodoks

    Dron, który uderzy w zadany cel, też zniknie z radaru. Obsługa radaru raczej nie wie dokąd leci i co jest celem.

Reklama