Przemysł Zbrojeniowy
Textron w programie niemiecko-amerykańskiego BWP przyszłości
Jak poinformował niemiecki koncern Rheinmetall Defence, amerykańska firma Textron Systems dołączyła do spółki joint venture o nazwie Raytheon Rheinmetall Land Systems (RRLS). Tym samym spółka weszła do rywalizacji w ramach „Team Lynx” o kontrakt w programie Optionally-Manned Fighting Vehicle (OMFV), w ramach którego ma zostać pozyskany następca M2 Bradley.
Textron Systems podejmie współpracę w tym względzie konkretnie ze spółką zależną Rheinmetall Defence — American Rheinmetall Vehicles i amerykańskim koncernem Raytheon. Ma stać się ważnym członkiem zespołu ze swoim bogatym doświadczeniem w segmencie technologii systemów lądowych i możliwościami produkcyjnymi.
Czytaj też: Rusza konkurs na następcę Bradley'a
To porozumienie o współpracy łączy dwóch wiodących na świecie dostawców rozwiązań dla przemysłu obronnego, aby zaoferować armii amerykańskiej niezrównany OMFV. Textron Systems wnosi dziesięciolecia doświadczenia w produkcji ze zdolnościami robotycznymi, które dodatkowo umożliwiają naszemu rosnącemu zespołowi Lynx dostarczanie innowacyjnego produktu US Army.
Fabryka pojazdów Textron Systems w Slidell w Luizjanie wspierała ponad 15 programów pojazdów opancerzonych w ponad 20 krajach. [...] Jesteśmy gotowi wspierać Team Lynx i US Army oraz dostarczać odpowiednią platformę w przyszłości
Czytaj też: Niemcy wracają do programu następcy Bradleya
Program OMFV został wznowiony w połowie kwietnia br., po tym, jak w połowie stycznia br. ogłoszono jego odwołanie i następnie wznowienie, po przeprowadzeniu redefinicji dotychczasowych wymagań i harmonogramu. Program prowadzony był dotychczas w wyjątkowo szybkim tempie, względem innych podstawowych programów modernizacji technicznej amerykańskiej armii, co jednak napotkało pewne problemy, z powodu których doszło obecnie do jego zawieszenia.
W odwołanym przetargu wystartowało dwóch oferentów: spółka joint venture Raytheon Rheinmetall Land Systems (RRLS), która oferuje zmodyfikowany bojowy wóz piechoty Lynx KF41 oraz spółka General Dynamics Land Systems (GDLS) z demonstratorem technologii Griffin III, opartym na podwoziu bojowego wozu piechoty ASCOD. Oferta RRLS została szybko odrzucona z powodu niespełnienia wymagań formalnych, a konkretnie niedostarczenia w terminie pierwszego prototypu do wstępnych badań i testów. Z tego powodu jedynym graczem pozostał GDLS co najprawdopodobniej stało się przyczyną odwołania obecnej edycji programu.
Czytaj też: Następca Bradleya "skrojony" pod Europę
Spółka RRLS zapowiada, że oferta, która zostanie przedstawiona w nowej odsłonie programu OMFV, ma być zupełnie różna od poprzedniej i w pełni spełniać wszelkie obecne wymagania przedstawione przez amerykańską armię. Według wstępnych informacji wóz ten ma otrzymać m.in. nową armatę automatyczną kal. 50 mm oraz nowe systemy optoelektroniczne, a także ma być zwiększona jego sieciocentryczność i możliwość współpracy z bezzałogowcami lądowymi i powietrznymi. Wyraźnymi atutami oferty RRLS może być z pewnością fakt oferowania gotowego produktu, a nie demonstratora technologii, a także wysoki poziom ochrony pojazdu.