Reklama

Siły zbrojne

Za zamkniętymi drzwiami o lotach VIP

Jeden z trzech polskich samolotów Boeing 737NG VIP. Na brzuchu zamontowano DIRCM C-MUSIC
Jeden z trzech polskich samolotów Boeing 737NG VIP. Na brzuchu zamontowano DIRCM C-MUSIC
Autor. Elbit Systems

Informacja MON na temat zasad oraz funkcjonowania systemu przewozu przez wojsko osób na najwyższych stanowiskach w państwie była tematem zamkniętego posiedzenia sejmowej komisji obrony. Mówiono także ogólniej o stanie personelu latającego, nie tylko załóg wykonujących loty ze statusem HEAD.

Reklama

„Mówiliśmy o potrzebach, bezpieczeństwie lotów, o tym, co jeszcze przed nami, co musimy zrobić” – powiedział Paweł Suski (KO), zastrzegając, że z uwagi na klauzulę nadaną posiedzeniu, nie może przekazać szczegółów. Dodał, że ten rodzaj transportu – ze względu na doświadczenia i wydarzenia z nim związane - wymaga szczególnej uwagi i „nie możemy niczego pominąć”.

Reklama

Kwestia przewozów VIP - w aspekcie ma budżetu na rozwój tego transportu - ma zostać także poruszona na otwartym posiedzeniu komisji. Informacja na temat lotów VIP była jednym z pierwszych tematów ujętych w planie pracy komisji na pierwsze półrocze.

Czytaj też

Jak dowiedział się Defence24.pl, dyskusja w środę dotyczyła także ogólnie przelotów w Wojsku Polskim i poprawy dostępności pilotów wojskowych statków powietrznych.

Reklama

Wcześniej, na jawnym posiedzeniu, komisja wybrała cztery podkomisje stałe. Przewodniczącym podkomisji ds. budżetu i finansów wojska został Witold Zembaczyński (KO), podkomisją ds. NATO pokieruje były ambasador w Kanadzie Marcin Bosacki (KO); przewodniczącym podkomisji ds. społecznych został wiceprzewodniczący klubu PiS, były wiceminister obrony Marcin Ociepa (PiS); podkomisją ds. przemysłu obronnego i modernizacji technicznej będzie kierował przewodniczący SKON Andrzej Grzyb (PSL-Trzecia Droga).

Reklama

Komentarze

    Reklama