Lotnicza Akademia Wojskowa poinformowała o rozpoczęciu przetargu na dostawę śmigłowca mającego możliwość możliwość wykonywania lotów z widocznością (VFR) w dzień i w nocy.
Lotnicza Akademia Wojskowa poinformowała o rozpoczęciu przetargu na dostawę śmigłowca o napędzie tłokowym z certyfikatem typu uznanego przez Agencję Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) dopuszczającym do wykonywania lotów z widocznością (VFR) w dzień i w nocy. Mówiąc prościej chodzi o śmigłowiec szkolny do nauki pilotażu.
Czytaj też
Postępowanie jest prowadzone w formie procedury otwartej, a czas na składanie ofert trwa do 22.03.2023 do godziny 10:00.
W ogłoszeniu czytamy, że zamawiający stawia warunek dotyczący minimalnych standardów. Wykonawca musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej 1 (jedną) dostawę śmigłowca z certyfikatem typu uznanego przez Agencję Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) na łączną kwotę co najmniej 2,5 mln zł brutto wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których dostawa została wykonana oraz załączeniem dowodów, że dostawa ta została wykonana należycie.
Był czas_3 dekady
PZL IS-2 - "Na początku lat 90. XX wieku rozpoczęto prace nad opracowaniem nowego dwumiejscowego, polskiego śmigłowca, napędzanego silnikiem tłokowym oraz wykonanego z materiałów kompozytowych. Podczas projektowania dużą wagę położono na otrzymanie maszyny bezpiecznej, taniej i prostej w eksploatacji oraz posiadającej dobre właściwości pilotażowe[1]. Głównym konstruktorem projektu został mgr inż. Tadeusz Czechyra, od 1996 roku mgr inż. Maciej Romicki. W 1995 roku zbudowano makietę śmigłowca, którą zaprezentowano 26 października na wystawie Komitetu Badań Naukowych i Instytutu Lotnictwa w rozwoju przemysłu lotniczego. W połowie 2002 roku zbudowano prototyp oraz wykonano jego dokumentację[2]. Prace nad śmigłowcem IS-2 zakończono na etapie prototypu do badań naziemnych[
Roshedo
PZL SW-4 ?? To chyba naturalny wybór :-)