Siły zbrojne
Wojsko chce wymienić opony w samolotach VIP
Ruszyło postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na wymianę opon i remontu bębnów hamulcowych w samolotach Boeing 737-800 i Gulfstream 550 służących do transportu lotniczego najważniejszych osób w państwie. Prace powinny potrwać do końca 2024 roku.
W ogłoszeniu opublikowanym przez 1. Bazę Lotnictwa Transportowego w Suplemencie do Dziennika Urzędowego UE, czytamy że jednostka potrzebuje przeprowadzenia wymiany opon, remontu bębnów podwozia przedniego i głównego oraz naprawy uszkodzeń komponentów stwierdzonych w czasie przeprowadzonej obsługi w rządowych samolotach Boeing 737-800 i Gulfstream 550. Prace miałyby się maksymalnie zakończyć do grudnia 2024 roku lub do momentu wykorzystania środków zaplanowanych na realizację umowy.
Jedynym warunkiem postawionym przez zamawiającego względem potencjalnych wykonawców jest posiadanie odpowiedniego zaplecza technicznego oraz certyfikatu Organizacji Obsługi Technicznej PART 145, w zgodzie ze standardami Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa (EASA) w zakresie obsługi technicznej samolotów Boeing 737-800 i Gulfstream G550.
Czytaj też
Termin składania ofert upływa 28 kwietnia bieżącego roku o godzinie 10:00. Po upływie dziesięciu minut nastąpi ich otwarcie w internetowej platformie zakupowej. 1. BLTr określiło dwa kryteria oceny najlepszych ofert: cena (waga 60%) i czas naprawy (waga 40%), przy czym szansę na najwyższą punktację w tym drugim kryterium ma te przedsiębiorstwo, które zaoferuje wymianę opon w czasie nie krótszym niż 5 dni roboczych.
W lutym bieżącego roku połowicznie rozstrzygnięto postępowanie przetargowe dotyczące przeprowadzenia szkoleń teoretycznych i symulatorowych dla załóg rządowych Boeingów 737-800NG/BBJ2-27K. Znana ze świadczenia usług na rzecz Sił Zbrojnych RP firma Parasnake Arkadiusz Szewczyk przeszkoli pilotów do 2023 roku. W marcu uruchomiono analogiczne postępowanie dotyczące Gulfstreamów G550.
Ponadto w ciągu ostatnich dni, w czasie przelotu prezydenta Andrzeja Dudy do Rzeszowa celem spotkania się z prezydentem USA Joe Bidenem, miała miejsce awaria jednego z rządowych Boeingów 737-800. Maszyna zawróciła na warszawskie Okęcie i prezydent Duda poleciał drugim, zapasowym samolotem. Do dnia dzisiejszego nie ujawniono szczegółów awarii.
Czytaj też
Lądowanie maszyn Boeing 737-800NG/BBJ2-27K miało miejsce na lotnisku Chopina w Warszawie w trzech terminach. Pierwsza z nich lądowała w listopadzie 2017 roku - był to „Józef Piłsudski", zaś kolejne dwa: „Roman Dmowski" i „Ignacy Paderewski" przyleciały w październiku 2021 roku. Służą one do transportu najważniejszych osób w państwie, i zostały zakupione w marcu 2017 roku za kwotę około 2,5 mld zł brutto. Ponadto rok wcześniej zamówiono dwa Gulfstreamy G550 – "Generał Kazimierz Pułaski" i "Książę Józef Poniatowski". Te z kolei kosztowały nieco ponad pół miliarda złotych brutto.
VIPowskie Boeingi posiadają następujące udogodnienia: kabinę HEAD dla 4 osób w układzie konferencyjnym, dwuosobową kabinę VIP, dwunastoosobową kabinę klasy Business (ta posiada 8 miejsc w układzie konferencyjnym i 4 klasyczne) oraz czterdziestoośmioosobowy przedział ekonomiczny, sypialnię dla załogi. Samoloty dysponują też aktywnymi i pasywnymi systemami obrony, kodowaną łącznością oraz transponderem IFF.
Hamak
No tak, zgodnie z naszą tradycją.....zaczyna się druciarstwo. Organizowanie przetargu ktory wygra firemka znsjomego bedaca posrednikiem miedzy MON a producentem samolotu. Kabaret i kolejny wał.
raf4
kupili za 2.000.000.000PLN bez umowy serwisowej...nawet z LOT nie podpisali serwisu, wiec spolki krzaki bylych generałow wejda do akcii jak zawsze i kazda spróbka z prowizja dla kumatych, nic sie nie zmienia od PRL w wojsku
vivek
Opony do mi17 też do wymiany Haloooo
Xzibit
Przetarg na wymianę opon....... hahaha no już by się nie ośmieszali.