Siły zbrojne
Super Hornety polatają dłużej
Firma Boeing otrzymała kontrakt o wartości 313,4 mln dolarów na modernizację samolotów F/A-18 E/F Super Hornet należących do U.S. Navy. Pakiet usprawnień ma umożliwić wydłużenie eksploatacji 25 samolotów z 6 000 do 10 000 godzin lotu – przekazał Departament Obrony USA.
Firma Boeing otrzymała kontrakt o wartości 313,4 mln dolarów, by zmodernizować 25 egzemplarzy samolotów F/A-18 E/F Super Hornet należących do U.S. Navy. Modernizacja polega na wydłużeniu czasu eksploatacji płatowców z 6 000 do 10 000 godzin lotu. Dodatkowo samoloty zostaną wyposażone w możliwości awioniki Block III, co poprawi ich parametry taktyczno-techniczne.
Jak przekazano w komunikacie, większość prac przewidzianych w umowie zostanie wykonanych w Teksasie. Przewidywany termin zakończenia prac to luty 2025 roku.
Czytaj też
Era Super Hornetów powoli dobiega końca. W lutym bieżącego roku firma Boeing poinformowała, że jej słynny F/A-18E/F Super Hornet przestanie być produkowany pod koniec 2025 r., gdy zostanie dostarczona ostatnia maszyna dla U.S. Navy. Koncern chce skupić się na produkcji maszyn szkolenia zaawansowanego T-7A Red Hawk, bezzałogowych tankowców MQ-25A Stingray oraz wielozadaniowych samolotów bojowych F-15EX Eagle II.
Czytaj też
Jednak Boeing zapewnia, że nadal będzie wspierać flotę samolotów rodziny F/A-18E/F Super Hornet co najmniej do połowy kolejnej dekady. Firma przekazała, że wszystkie Super Hornety Block II w ciągu najbliższych 10 lat otrzymają zestaw zdolności dotąd zarezerwowany dla nowszych Block III. Boeing będzie także rozwijał zdolności do walki radioelektronicznej w ramach programu EF-18G Growler.
Super Hornet po raz pierwszy wzbił się w powietrze w 1995 r. Stanowi pochodną oryginalnego Horneta, od którego jest znacznie większyi cięższy . Wersja jednomiejscowa otrzymała oznaczenie F/A-18E, a dwumiejscowa F/A-18F. Choć Super Hornet bazuje na konstrukcji F/A-18C, to otrzymał m.in. dłuższy kadłub, powiększone skrzydła o zmodyfikowanym profilu, większy statecznik pionowy oraz mocniejsze silniki.
Produkcję seryjną rozpoczęto w marcu 1997 r. Boeing dostarczył pierwszy egzemplarz F/A-18 Super Hornet w specyfikacji Block III do U.S. Navy we wrześniu 2021 r. Producent opisuje ten samolot jako najbardziej zaawansowaną wersję Rhino (jak określają go amerykańscy marynarze), o możliwościach przekraczających możliwości innych maszyn czwartej generacji. Od 1983 r. Boeing dostarczył ponad 2000 egzemplarzy F/A-18 Hornet (w wariantach A, B, C i D), Super Hornet (E, F) oraz Growler (G) wielu klientom na całym świecie.
rwd
Kupić od Boeinga linię produkcyjną F-18 i trzaskać Hornety w ilościach hurtowych.
Weneda 1977
Może by tak 48 F-18E/F I 12-F-18G dla nas z pełną dokumentacją i serwisem u nas a wyrazie "W" mogłyby bazować na amerykańskich lotniskowcach jak sojusznik to sojusznik.
Davien3
@Weneda a po kiego nam F-18E/F?. zwłaszcza ze sa to maszyny gorsze od F-16V nie mówiac juz o F-35 Natomiast EA-18G bez zasobników podwieszanych zda sie psu na bude
Weneda 1977
Może by tak 48 F-18E/F I 12-F-18G dla nas z pełną dokumentacją i serwisem u nas a wyrazie "W" mogłyby bazować na amerykańskich lotniskowcach jak sojusznik to sojusznik.