”Przygotowaliśmy ofertę, która odpowiada na zapotrzebowanie modernizacyjne głównie polskich sił powietrznych. Mówimy tutaj o dwóch programach związanych z flotą naszych samolotów C-295: Rybitwa i Płomykówka czyli morskiego samolotu patrolowego i samolotu zwiadu elektronicznego” - mówi w rozmowie z Defence24 TV Sebastian Magadzio, Head of Country - Poland w koncernie Airbus.
C-295 ma już w Polsce pełną bazę obsługową, a także infrastrukturę szkoleniową więc uważamy, że jest to najlepsze rozwiązanie dla tych dwóch programów.
Oferujemy także samolot tankowania w powietrzu bazujący na sprawdzonej konstrukcji A330 MRTT. Jest to doskonała maszyna wybrana przez 12 klientów. 29 samolotów już obecnie lata na potrzeby operacyjne wielu krajów na świecie.
Flugzeugwerke
@Adam: Skąd wziąłeś te 23? Ktoś Tobie płaci za pisanie post-prawd? Fakty są takie, że C295 ma jeden z najwyższych współczynników niezawodności w PAF, właśnie przy udziale zakładów Airbus w Warszawie. Na koniec jeszcze porównanie z Bryzami, żenujące.
Marek
C-295 jako samolot patrolowy jak dla mnie ok. Ale do zwiadu elektronicznego G550. Są już przecież takie wersje tego samolotu.. Kłopotów z logistyką nie będzie, bo zarówno jeden jak i drugi u nas lata.
Onuca 4
Dobry wybór,ale pożyjemy zobaczymy.
jurgen
@Quetzalcoatl - liczba określona przez MW to właśnie 3
ADAM
Wszystkie samoloty od AIRBUSA powinny zostać natychmiast wycofane z eksploatacji. Nie dość że są bardziej awaryjne od Herculesów to w dodatku generują ogromne koszty obsługi. Sprawność na poziomie 23% jest żenująca. To pokazuje że dobrze że nie kupiliśmy Caracali. AIRBUS to najgorsze złom. Mamy już doskonałe Bryzy. To na ich bazie powinny powstać Płomykówka i Rybitwa. TYLKO POLSKIE A NIE EUROPEJSKI ZŁOM.
Quetzalcoatl
\"jako Rybitwa CASA mogłaby być, ale jeśli już, to trzeba tylko przerobić 3 posiadane już przez nas CASY na Rybitwy , a nie ,kupować nowych\" - oj czy taka ingerencja w strukturę maszyny jest opłacalna? Czy przypadkiem modernizacja nie będzie wyższa niż zakup nowych maszyn? No i co zmieni tu liczba 3? jedne na dyżurze, jeden w alarmie, jedne w przeglądach... Poza tym nasze C-295 maja już kilka lat życia i nalotu, tu trzeba kompleksowych i długotrwałych rozwiązań. Moim skromnym zdaniem tylko nowe spod igły, w liczbie określonej przez PMW.
Victor
@andy Oczywiście że chce zedrzeć. W przeciwieństwie do takiego np. Lockheed Martin, który sprzedaje nam Patrioty i HIMARSY za rozsądną cenę, z dużym offsetem i transferem technologii...
andy
airbus jak zawsze chce z nas zedrzeć kasę ... chyba że będziemy bazować na posiadanych już maszynach a nie będziemy dalej brnęli w zakup \"gotowców\" z symbolicznymi kompensatami przemysłowymi ...
łałthor
im więcej będzie tych \"TV relacji\", tym rzadziej będę odwiedzał to forum.
Andrzej
natychmiast !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tak tylko zapytuję
Czy nasze c-295 mają certyfikację na eksplatację w warunkach morskich?
KrzysiekS
C-295 Jedyny sensowny wybór jest cała infrastruktura.
jurgen
jako Rybitwa CASA mogłaby być, ale jeśli już, to trzeba tylko przerobić 3 posiadane już przez nas CASY na Rybitwy , a nie ,kupować nowych. Bo jak nie prowadzimy już w dużej skali Wojny Ojczyźnianej w Afganistanie, to CASY często stoją z braku zajęcia i trzeba im nawet generować jakieś sztuczne loty, żeby piloci mieli nalot. Wiec nie kupować nowych, a tylko przerobić 3 szt. na Rybitwy i tyle. Natomiast czy Casa to dobre wyjście dla Płomykówki czyli samolotu zwiadu elektronicznego, to wątpię. To już lepiej dokupić 3 kolejne G550 Gulfstream i dać je do wyposażenia np. Saabowi.