Reklama

Siły zbrojne

Rosyjski ciężki śmigłowiec zniszczony

Mi-26. Fot. Russian Helicopters
Mi-26. Fot. Russian Helicopters

W sieci pojawiło się nagranie, na którym kołujący po lotnisku ciężki śmigłowiec transportowy Mi-26 ścina wirnikiem maszt z reflektorem w wyniku czego doznaje ciężkich uszkodzeń stawiających pod znakiem zapytania sensowność jego remontu.

Reklama

Wojna na Ukrainie

Reklama

Maszyna należała do rosyjskiej Służby Granicznej Federalnej Służby Bezpieczeństwa. Ze zdarzenia zachował się film na którym widać, że kołujący śmigłowiec niszczy sobie wirnik o maszyn, a następnie jego urwane łopaty odcinają jego ogon. Na koniec maszt upada na zespół napędowy powodując dodatkowe uszkodzenia. W światowej bazie danych aviation safety maszynę sklasyfikowano jako zniszczoną. Jak podano, w zdarzeniu nikt nie odniósł obrażeń.

Czytaj też

Śmigłowce Mi-26 to najcięższe wiropłaty na świecie i dysponujące największymi możliwościami jeżeli chodzi o przewóz ludzi i zaopatrzenia. W produkcji pozostają od lat 80 i do dzisiaj wyprodukowano ich około 315. W Siłach Powietrznych Federacji Rosyjskiej służyły na początku tego roku tylko 33 takie. Natomiast w FSB jest kilka takich maszyn.

Reklama

Zdarzenie nie miało związku z wojna w Ukrainie. Doszło do niego w odległym Jakucku, 27 lipca o godzinie 11 czasu moskiewskiego.

Czytaj też

Chiny prawdopodobnie będą wspólnie z Rosją pracowały nad nową wersją śmigłowca Mi-26 – fot. Doomych/Wikipedia
Chiny prawdopodobnie będą wspólnie z Rosją pracowały nad nową wersją śmigłowca Mi-26 – fot. Doomych/Wikipedia
Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (2)

  1. Chyżwar

    Ten ruski pilot powinien pracować w kołchozie i jeździć kombajnem. Przy takim podejściu do rzeczy przodownikiem pracy by został jak nic.

    1. Nabosaka

      @Chyżwar, nie lubię ruskich, ale tak samo jak nie lubię ruskich, nie lubię trolli. Ten pilot dał ciała i jego kariera w normalnym kraju była by już zakończona. Ale co powiesz na wyczyn pewnego amerykańskiego pilota F-22, który za wcześnie schował podwozie w samolocie podczas startu, zanim koła oderwały się od pasa startowego? Samolot szorował brzuchem po pasie startowym na dystansie prawie dwóch kilometrów, doznając poważnych uszkodzeń. Naprawa samolotu trawiła pięć lat i kosztował a 35 milionów dolarów. Mogliśmy poczytać o tym ostatnio między innymi na Defence 24 w artykule "Uszkodzony F-22 Raptor wraca do służby.". To gdzie według ciebie powinien pracować ten amerykański pilot? Ciag dalszy w drugim komentarzu, przekroczyłem 1000 znaków.

    2. Nabosaka

      Ciag dalszy. Gdybyś miłą pojęcie, to byś wiedział, że w wojsku nie takie cuda się zdarzają, i to nie tylko w tej zacofanej ruskiej armii, ale także w bogatej i zaawansowanej technologicznie armii amerykańskiej (według oficjalnych danych, w 2022 roku USA wydały na zbrojenia 877 mld dolarów, czyli 39 proc. globalnych wydatków.). I tak na przykład Su-35 samoczynnie odpala flary i cała pirotechnikę bo pilot zamiast wyłaczyc systemy samoobrony na czas startu ustawia je w tryb automatyczny. Samolot zostaje opromieniowany radarem z lotniska podczas startu, automatyka uznaje to za atak i odpala flary, dipole i cała reztę. Ruscy każa się pilotowi katapultować bo myslą, że wybuch silnik. Pilot sie katapultuje, samolot rozbija się wlesie. Z drugiej strony, supernowocaesny F-35B zderza w wtrakcie pobierania paliwa w locie z powietrznym tankowce KC-130, zniszceniu ulegaja obie maszyny. Takich przykładów można podać setki. Gdybys był w armii, to bys to wiedział. I co powiesz? Jestem ciekaw...

    3. Davien3

      @Chyzwar kombajnem trzeba umiec jeździc wiec nawet na kombajn by tego pilota nie dopuścili

  2. Buczacza

    Jeszcze się śmieję. Prawdziwa potęga a'la 2 armia 3 świata w tak zwanej operacji specjalnej troski.

    1. Nabosaka

      @Buczacza, zastanawiam się, czy ty jesteś w stanie wymyślić coś innego, be czytane tego samego tekstu się nudne. Dalej nie uzyskałem odpowiedzi na zadane wcześniej pytanie, jakie są różnice między fotelami katapultowymi K-36DM (używanych w eksploatowanych kiedyś przez Polskę MiGach-26) a fotelami ACES II używanych w eksploatowanych przez Polskę samolotach F-16 C/D Block 52+ Advanced? Jakie są tolerancje montażowe dla samolotów F-35, F-22 i Su-57? Chociaż mnie jestem pewny, ale wydaje mi się, że o tolerancjach dla F-35 już cię uczyłem, bo różnicę między fotelami K-36L i K-36D łaskawie ci wyłożyłem.

Reklama