Reklama

Siły zbrojne

Rekord miesięcznej długości lotów myśliwca F-35

Najwcześniej, bo w 2015 roku, wstępną gotowość bojową osiągną samoloty F-35B należące do lotnictwa amerykańskiej piechoty morskiej. Fot. Lockheed Martin/f35.com
Najwcześniej, bo w 2015 roku, wstępną gotowość bojową osiągną samoloty F-35B należące do lotnictwa amerykańskiej piechoty morskiej. Fot. Lockheed Martin/f35.com

Lockheed Martin ujawnił, że samoloty wielozadaniowe F-35 wyprodukowane w ramach prac rozwojowych osiągnęły największą miesięczną długość lotu w historii.

W kwietniu bieżącego roku myśliwce F-35 zbudowane w ramach fazy SDD (System Development and Demonstration) odbyły 153 loty o łącznej długości 282 godzin, co stanowi najwyższą wartość w historii. Od początku programu wszystkie samoloty F-35 wykonały loty o długości przekraczającej 16 000 godzin.

Lockheed Martin ujawnił także, że łączna długość lotów myśliwców F-35 przeznaczonych do służby operacyjnej wyniosła w kwietniu 2014 roku aż 812 godzin, a od początku 2014 roku – 2790 godzin. Samoloty w wariancie pionowego startu i lądowania F-35B łącznie wykonały ponad 700 pionowych startów i lądowań, co przybliża je do osiągnięcia wstępnej gotowości bojowej w 2015 roku.

Największy udział w lotach amerykańskich myśliwców nowej generacji przypadł 33. Skrzydłu Myśliwskiemu, którego 48 samolotów F-35A/B/C wylatało łącznie 515 godzin. Kolejne 172 godziny lotów odbyły myśliwce F-35, stacjonujące w bazie lotniczej Yuma Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych. Przewiduje się, że samoloty F-35A należące do USAF osiągną wstępną gotowość bojową w 2016 roku, a myśliwce F-35C lotnictwa US Navy – w 2018 roku.

(JP)

  • F-35
Reklama

Komentarze (2)

  1. polak

    wygląda na to że budowa "niewidzialnych mysliwców" przestała byc amerykańską specjalnością. jak donosi http://polish.ruvr.ru/2014_05_10/Amerykanskie-niewidoczne-F-35-widac-na-chinskich-radarach-2902/ Niewidoczny na radarach samolot F-35, ostatni projekt amerykańskich konstruktorów, nie jest wcale niewidoczny dla chińskich radarów. Stacje radiolokacyjne zlokalizowane na nowych chińskich niszczycielach z 90% dokładnością identyfikują tę drogą nowość w promieniu 350 kilometrów. Przyznały to amerykańskie i brytyjskie źródła. Czytaj dalej: http://polish.ruvr.ru/2014_05_10/Amerykanskie-niewidoczne-F-35-widac-na-chinskich-radarach-2902/

    1. Igor Sokołowski

      zdajesz sobie sprawe z jakiego to jest źrudła? Radio Głos Rosji. hahaha dobre . I powiedz mi jeszcze jak Chinczycy mogli zlokalizowac te samoloty jak nigdy nie podpłynely do niego na taka odległosc? I najlepsze . na poczadku artykułu -"Projekt kosztował Pentagon około 2 miliardów dolarów" - według autorów program F-35 kosztował tylko 2 miliary dolarów . Nadal uwazasz to za wiarygodne źrudło?

    2. JW

      Technologia stealth nie oznacza, że samolot wyposażony w taką technologię będzie zupełnie niewidoczny dla radarów. Samoloty stealth są widoczne przez radary metrowe (pracujące w zakresie VHF- niskiej częstotliwości). Natomiast radary pracujące w zakresie centymetrowym i milimetrowym mają problemy z wykryciem stealth. Radarem metrowym można jedynie wykryć samolot stealth, ale nie można naprowadzać pocisków przeciwlotniczych ze wzgędu na niemożność wyznaczania dokładnych koordynat celu. Dlatego systemy przeciwlotnicze pracują na radarach milimetrowych lub centymetrowych i pod takie radary technologia stealth została stworzona. Rewelacje Głosu Rosji nie należy traktować zbyt poważnie. Już opis incydentu z niszczycielem USS Donald Cook budzi tylko politowanie. Z relacji Głosu Rosji wynika, że muzealny Su-24 gdyby tylko chciał mógłby zatopić jeden z najnowocześniejszych amerykańskich niszczycieli. Tak nastraszył załogę okrętu, że 27 marynarzy narobiło w gacie i zwolniło się ze służby. Doprawdy wyobraźnia redakcji GR nie zna granic. Rosyjska propaganda już "zestrzeliła" F-22 i 4 Tomahowki przez syryjską OPL w zeszłym roku. Teraz ta historia z niszczycielem i chińskimi radarami. Wszystkie loty testujące F-35 nie są prowadzone w rejonie działań chińskiej floty gdzieś na wodach Azji tylko na poligonach US Army. Żaden samolot F-35 nie jest na wyposażeniu lotniskowca. Jakim więc cudem chińskie radary, chińskiej floty morskiej miały namierzyć ten samolot? Tego już artykuł nie wyjaśnia.

    3. Przemo

      Też mi nowość, nawet radary z okresu 2 wojny światowej są w stanie wykryć samoloty stealth, pod warunkiem, są to radary o metrowej długości fali. Takie radary mają gigantyczne anteny i na myśliwcu takiej anteny nie zmieścisz.

  2. observer

    Czyli średnio każdy F35 w ciągu miesiąca był w powietrzu mniej niż 2 godziny, a jeśli były to np. 4 loty to po 0,5 godziny ciągłego lotu czyli jakieś 400 km w obie strony. To oznacza kółka nad lotniskiem

Reklama