- Wiadomości
Prace nad Kołowym Transporterem Rozpoznania Inżynieryjnego
Inspektorat Uzbrojenia poinformował o rozpoczęciu postępowania związanego z przeprowadzeniem pracy rozwojowej „Kołowy transporter rozpoznania inżynieryjnego KTRI”.
Przedmiotem postępowania jest wykonanie etapu pracy rozwojowej ws. kołowego transportera rozpoznania inżynieryjnego (kryptonim Jodła – KTI) – Określenie Założeń do Projektowania. Wykonawca będzie zobowiązany do opracowania projektu koncepcyjnego, w oparciu o wymagania zawarte we wstępnych założeniach taktyczno-technicznych, analizy techniczno-ekonomicznej oraz projektu założeń taktyczno-technicznych.
Omawiane prace mają zostać zrealizowane do 31 października 2016 roku, a oferty mają być składane do 16 listopada 2015 roku. Postępowanie zostanie przeprowadzone w trybie zamówienia otwartego, na podstawie Regulaminu w sprawie zasad i trybu udzielania w IU zamówień w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, o których mowa w art. 131b Prawa Zamówień Publicznych oraz Kodeksu Cywilnego. W praktyce oznacza to, że do postępowania nie stosuje się Prawa Zamówień Publicznych z uwagi na wartość kwotową nie przekraczającą określonego przepisami progu.
W dialogu technicznym ws. pozyskania Kołowego Transportera Rozpoznania Inżynieryjnego brały udział WZM Siemianowice Śląskie S.A. (obecnie Rosomak S.A.), Polski Holding Obronny wraz ze spółkami PCO S.A., Bumar Elektronika S.A. (obecnie PIT-RADWAR S.A.), BZE Belma S.A., ZM Tarnów S.A. oraz Cenrex Sp. z o.o., a także AMZ Kutno sp. z o.o. wraz z WITI Wrocław oraz KEN-BIT Sp. z o.o.
Wykonawcy będą musieli wykazać się m.in. należytym wykonaniem co najmniej jednej pracy rozwojowej lub wdrożeniowej, której przedmiotem był kołowy transporter opancerzony w ciągu ostatnich 3 lat bądź też w czasie działalności, jeśli jest on krótszy niż 3 lata.
W trakcie dialogu technicznego zakładano, że transporter KTRI ma dysponować zdolnościami w zakresie rozpoznania inżynieryjnego (w tym sprawdzania przejezdności szlaków i przepraw) oraz możliwością badania rodzaju skażeń. Zakładano m.in. wyposażenie transportera w radar ARS-200.
Obecnie funkcję transporterów rozpoznania inżynieryjnego pełnią pojazdy gąsienicowe na podwoziu MT-LB.
WIDEO: Latający Czarnobyl | Co z K2PL? | Fallout | Defence24Week #135