Reklama

Siły zbrojne

Indonezja bliżej samolotu transportowego Airbus A400M

Autor. Airbus

Firma Airbus Defence poinformowała za pośrednictwem Twittera, że umowa dotycząca sprzedaży Indonezji samolotu transportowego A400M weszła w życie, ponieważ kraj ten przelał zaliczkę, która uruchomia proces produkcji maszyn dla tego odbiorcy.

Reklama

Indonezja dołącza do grona użytkowników A400M jako dziesiąty kraj, który posiada samoloty tego typu , taki komunikat na Twitterze zamieściła firma Airbus Defence, po tym jak Indonezja dokonała wpłaty zaliczki, która pozwoliła rozpocząć produkcję dwóch średnich samolotów transportowych A400M. Poinformowano też o tym w czasie konferencji Trade Media Briefing 2022, która odbyła się 12 grudnia w Madrycie w Hiszpanii.

Reklama
Reklama

Indonezja zakupiła Airbusy A400M pod koniec 2021 roku w ramach umowy podpisanej przy okazji Dubai Airshow 2021. Indonezyjskie Ministerstwo Obrony podpisało również list intencyjny w sprawie zakupu czterech kolejnych samolotów A400M w przyszłości. Zgodnie z wcześniejszymi oświadczeniami Indonezyjskich Sił Powietrznych, A400M Atlas zastąpi starzejące się maszyny Lockheed KC-130B Hercules. Zakup A400M sprawi, że stanie się on największym transportowcem w siłach Indonezji, co wydatnie zwiększy jej możliwości logistyczne.

Czytaj też

Indonezja dołącza do dużej grupy użytkowników tego samolotu obok państw takich jak Niemcy, Francja, Hiszpania, Wielka Brytania, Turcja , Belgia, Luksemburg, Malezja oraz Kazachstan.

A400M to czterosilnikowy ciężki samolot transportowy zaprojektowany i produkowany przez Airbus Military, jako europejski ciężki samolot transportowy. Miał on zastąpić dwa typy maszyn transportowych użytkowanych przez wiele armii Europy - C-130 Hercules i Transall C-160. A400M, jeżeli chodzi o wielkość, plasuje się pomiędzy C-130 a Boeingiem C-17 Globemaster III. Może przenosić ładunki o masie do 37 ton, na przykład jeden transporter VBCI, trzy wozy VAB, śmigłowiec Tiger, lub 116 w pełni wyposażonych spadochroniarzy.

Czytaj też

Na jego korzyść przemawia możliwość użytkowania prowizorycznych pasów startowych. Oprócz roli transportowej A400M może też służyć jako latająca cysterna lub maszyna przeznaczona do ewakuacji medycznej, oczywiście po odpowiednim doposażeniu.

Indonezja dba o swoje bezpieczeństwo

Indonezja od pewnego czasu dba o swoje bezpieczeństwo. W minionym roku pojawiły się informacje,o tym, że ministerstwo obrony planuje uzyskanie do 125 mld dolarów pożyczek na modernizację armii. W lutym Indonezja zakupiła od Francji sześć myśliwców Rafale wyprodukowanych przez Dassault Aviation, a zakup 36 e oraz dwóch okrętów podwodnych typu Scorpenejest w drodze. Oba kraje podpisały szereg umów przemysłowych , obejmujących współpracę w dziedzinie rozwoju okrętów podwodnych i produkcję amunicji. Indonezja odebrała także pod koniec listopada pierwszy z pięciu samolotów transportowych C-130J-30 Super Hercules. Pod koniec listopada minister obrony Indonezji powiedział, żejego państwo planuje zakup myśliwców F-15, prace bad tą transakcją są już w zaawansowanym stadium oraz czekają na ostateczne zatwierdzenie przez rząd.

Czytaj też

Reklama
Reklama

Komentarze (2)

  1. Filemon19

    Podsumowując konferencje Pacyfiku z USA Indonezja idzie w zaparte i podpisała umowę baz morskich z Chinami ,która to jest wspierana przez Francję Fiu fiu fiu Macron daje im Rafale i Airbusa na Krechę Też super Napewno zapłacą Zapytajcie Koreę o wpłaty na KF21 Kicha

  2. Antek

    Bardzo dobry wybor. Indonezja stara sie inwestowac w nowoczesny sprzet. Jak dobrze pojdzie do tego dolacza fregaty klasy Mogami (Lacznie 8, z tego 4 budowane w Indonezji) oraz samoloty KF-21