Reklama

Siły zbrojne

Elektronika dla najcięższego transportera zamówiona

Ciężki transporter opancerzony Namer, na burtach kadłuba widoczne są moduły aktywnego systemu obrony Trophy HV.
Ciężki transporter opancerzony Namer, na burtach kadłuba widoczne są moduły aktywnego systemu obrony Trophy HV.
Autor. Ishaiabigail/CC BY-SA 4.0

Izraelskie ministerstwo obrony ponownie zleciło Grupie IMCO dostawę kilkudziesięciu podzespołów elektrycznych dla ciężkich transporterów opancerzonych Namer, w zmodernizowanej wersji określanej jako Namer 1500.

Reklama

Wartość podpisanej umowy określono na około 6 mln USD - stanowi ona kontynuację współpracy w kwestii dostaw podsystemów elektrycznych stosowanych nie tylko w obecnie najcięższych na świecie transporterach opancerzonych Namer, ale także czołgach podstawowych Merkawa Mk4, czy kołowych transporterach opancerzonych Eitan. Wśród dostarczanych przez grupę podzespołów można wymienić m.in. operacyjne panele sterowania, elementy elektryczne stosowane w systemach uzbrojenia czy jednostki zasilania i sterowania.

Reklama
Grupa IMCO jest dumna z tego, że jest zaufanym dostawcą IDF, rozwijającym i wyposażającym najbardziej zaawansowane pojazdy opancerzone IDF w różne podsystemy grupy. Obecnie pracujemy przez całą dobę, zapewniając wsparcie logistyczne i usługi serwisowe IDF dla pojazdów opancerzonych będących w intensywnej eksploatacji. Siła Grupy IMCO leży w płynnej integracji jej zbiorowych możliwości, co pozwala nam realizować złożone projekty z kompleksowym podejściem, bazując na specjalistycznej wiedzy i możliwościach każdego podmiotu w naszej grupie.
Dyrektor Generalny Grupy IMCO Ariel Kandel
Reklama
Ciężki transporter opancerzony Namer.
Ciężki transporter opancerzony Namer.
Autor. IDF

Namer to izraelski ciężki transporter opancerzony opracowany na bazie czołgów podstawowych Merkawa różnych wersji. Ma on pozwolić na zastąpienie dotychczas używanych pojazdów jak M113, czy transportery oparte o podwozia czołgowe jak Nagmachon, Nakpadon czy Achzarit. Jednostkę napędową pojazdu stanowi turbodoładowany silnik o mocy 1200 KM pozwalający na rozpędzenie tego ważącego ponad 63 tony pojazdu do 85 km/h. Uzbrojenie główne pojazdu zostało umieszczone w bezzałogowym module bojowym Samson i stanowi je wielkokalibrowy karabin maszynowy M2 kal. 12,7 mm lub granatnik automatyczny kal. 40 mm. Uzbrojenie dodatkowe stanowi uniwersalny karabin maszynowy FN MAG kal. 7,62 mm umieszczony na oddzielnym stanowisku. Całość domyka 60 mm moździerz przeznaczony do eliminacji m.in. piechoty za pomocą ognia pośredniego. Obecnie jest to najcięższy transporter opancerzony, jaki znajduje się w służbie.

Czytaj też

Fot. Rafael.
Fot. Rafael.
Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (1)

  1. Tani2

    Pali się dobrze...

Reklama