Reklama
  • Wiadomości

Duże zainteresowanie polskim śmigłowcem na Heli-Expo 2014

Produkowany przez PZL-Świdnik śmigłowiec SW-4 cieszył się dużym zainteresowaniem podczas swojej pierwszej publicznej prezentacji w USA w trakcie wystawy śmigłowcowej Heli-Expo 2014. 

Śmigłowiec SW-4 z PZL-Świdnik na Heli-Expo 2014 - fot. PZL-Świdnik
Śmigłowiec SW-4 z PZL-Świdnik na Heli-Expo 2014 - fot. PZL-Świdnik

Ta największa na świecie impreza przemysłu śmigłowcowego odbyła się w Anaheim (Kalifornia) w dniach 25-27 lutego br. SW-4 zaprezentowano wśród najnowszej generacji śmigłowców AgustaWestland, obok takich konstrukcji jak AW109 Trekker, AW169, AW139 czy AW189.

SW-4 wzbudził ogromne zainteresowanie wśród zwiedzających, którzy chętnie prosili o dodatkowe informacje. Największe wrażenie zrobiła na nich obszerna kabina śmigłowca, która w komfortowych warunkach mieści pięć dorosłych osób oraz fakt, że maszyna wspierana jest przez AgustaWestland i napędzana jest silnikiem Rolls-Royce 250. (...) Zainteresowanie śmigłowcem wykazało ponad 100 potencjalnych nabywców. Jestem pewny, że dzięki najlepszej w swojej klasie ładowności, doskonałym osiągom i konkurencyjnej cenie maszyna ta znajdzie rynek zbytu w USA.

Mówi Andrzej Stachyra, kierownik ds. wsparcia klienta PZL-Świdnik

Jednosilnikowy lekki wielozadaniowy SW-4 posiada pięcioosobową kabinę, która może być z łatwością konfigurowana do realizacji misji transportowych i przewożenia ładunków. Za kabiną ulokowano łatwo dostępny przedział bagażowy o dużej pojemności.

Śmigłowiec może być wyposażony w szeroki wachlarz opcjonalnego sprzętu, w tym: demontowalne przyrządy sterowania drugiego pilota, zewnętrzny hak ładunkowy, nożyce do przecinania przewodów, FLIR /system TV, reflektor i pływaki awaryjne.

Kadłub i elementy konstrukcyjne SW-4 zaprojektowano przy znacznym udziale kompozytów. Maszyna cechuje się niskimi kosztami eksploatacji i łatwością pilotażu, co czyni go znakomitym punktem wejścia do segmentu lekkich śmigłowców turbinowych. Wśród możliwości SW-4, które przewyższają inne konstrukcje w tej klasie, wspomnieć należy długotrwałość lotu sięgającą 5 godzin 30 minut i zasięgu wynoszącym 850 km.

 

 

 

Zobacz również

WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama