Mimo wysiłków przedstawicieli BAE Systems, przeciągają się negocjacje dotyczące kolejnych 20 maszyn szkolno-treningowych Hawk dla Indyjskich Sił Powietrznych. Część z nich może trafić do eskadry akrobacyjnej IAF.
Jeśli negocjacje zakończą się sukcesem, to będzie to już trzecia partia samolotów Hawk jakie wejdą do służby w indyjskim lotnictwie. Dotąd kraj ten zamówił 123 samoloty szkolno-treningowe Hawk. Pierwsze 66 maszyn trafiło do Indii prosto z fabryki w Wielkiej Brytanii w latach 2006-2012.
Czytaj również - Indie chcą kupić dalsze samoloty Pilatus PC-7 Mark II
Kolejne 57 powstanie w zakładach Hindustan Aeronautics (HAL) w Bangalur. Jak podaje BAE w półrocznym raporcie, dostawy sprzętu i materiałów do realizacji tego zamówienia przebiegają zgodnie z planem. Spośród maszyn wyprodukowanych przez HAL, 40 trafi do lotnictwa a 17 zasili marynarkę wojenną Indii.
Trzecia, obecnie negocjowana transza byłaby najskromniejsza, ale jednocześnie najbardziej prestiżowa. Samoloty z tej partii zastąpiłyby bowiem maszyny HAL HJT-16 Kiran, wykorzystywane przez zespół akrobatyczny Indyjskich Sił Powietrznych Surya Kiran (hind.: Promień Słońca).
(JS)
"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie