Reklama

400 mln zł na sprzęt dla Marynarki Wojennej. Kto otrzyma kontrakt?

Wizualizacja systemu brzegowego nadzoru IAI/ELTA
Wizualizacja systemu brzegowego nadzoru IAI/ELTA
Autor. IAI/ELTA

Agencja Uzbrojenia poinformowała o rozstrzygnięciu postępowania na radary brzegowe i do wykrywania obiektów niskolecących.

Zgodnie z informacją przekazaną na stronie AU, w postępowaniu wpłynęła jedna oferta niepodlegająca odrzuceniu, złożona przez konsorcjum polskiej spółki KenBIT Sp. z o.o. z Warszawy oraz izraelskiej firmy ELTA Systems, będącej częścią koncernu IAI i będącej m.in. producentem radarów używanych w systemach Iron Dome i David’s Sling (ang. Proca Dawida i Żelazna Kopuła). Spełniła ona wszystkie wymagania i otrzymała najwyższą ocenę. Propozycje miały być oceniane pod kątem ceny (70 proc.) i terminu gwarancji (30 proc.). Z nieoficjalnych informacji Defence24.pl wynika, że umowa będzie mieć wartość ponad 400 mln zł.

Reklama

W prowadzonym od czerwca 2024 roku zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych postępowaniu Agencja Uzbrojenia planowała pozyskanie (wraz z montażem i integracją) osiemnastu trójwspółrzędnych radarów obserwacji do wykrywania celów nawodnych oraz niskolecących obiektów powietrznych, w tym siedemnastu w ramach zamówienia podstawowego i jednego w ramach opcji.

Zgodnie z ogłoszeniem przewidziane do zakupu stacje będą umożliwiać

a) wydawanie informacji w formacie NMEA 0183 poprzez złącze RS-232 oraz w standardzie Ethernet, b) wydawanie informacji w formatach ASTERIX i AWCIES w standardzie Ethernet, c) integrację z systemem IFF standardu MARK XIIA z Mod S.

Szczegółowe wymagania zostały objęte klauzulą niejawności.

Czytaj też

Nowe radary zostaną zainstalowane na posterunkach obserwacyjnych Marynarki Wojennej i będą stanowić ważny element systemu zapewniającego świadomość sytuacyjną w obszarze Morza Bałtyckiego. Należy oczekiwać, że umowa zostanie podpisana w najbliższych dniach, prawdopodobnie w przyszłym tygodniu.

Reklama
WIDEO: Defence24 Days 2024 - Podsumowanie największego forum o bezpieczeństwie
Reklama

Komentarze

    Reklama