Rosyjski minister obrony oskarża NATO

24 października 2021, 10:38
cuho550
Fot. Ministerstwo obrony Federacji Rosyjskiej, mil.ru
Reklama

Minister obrony Rosji Siergiej Szojgu oskarżył w sobotę NATO o stopniowe gromadzenie sił w pobliżu rosyjskich granic i o niechęć do prowadzenia rozmów z Moskwą na temat bezpieczeństwa europejskiego na równych zasadach - przekazała agencja Interfax.

"NATO stopniowo gromadzi siły w pobliżu naszych granic, jednocześnie wzywając do militarnego odstraszania Rosji" - ocenił Szojgu w oświadczeniu cytowanym przez rosyjską agencję. Dodał, że zapewnienie bezpieczeństwa w Europie musi działać na zasadzie wzajemności i nie może zagrażać interesom Rosji. "To NATO jest stroną, która nie jest gotowa w tej kwestii na dialog na równych zasadach. Co więcej, wprowadzenie przez Sojusz planu `odstraszania` w Afganistanie zakończyło się katastrofą, z którą teraz musi się mierzyć cały świat" - zaznaczył.

Według Reutersa wypowiedzi Szojgu to kolejny przejaw narastającego napięcia w stosunkach między Rosją a Sojuszem Północnoatlantyckim. Ministrowie obrony państw NATO uzgodnili plan odstraszania i obrony dla obszaru euroatlantyckiego, który został w czwartek zaaprobowany przez sekretarza generalnego NATO Jensa Stoltenberga. Plan ten jest tajny, wiadomo jednak, że przewiduje m.in. odpowiedź na zagrożenia płynące ze strony Rosji.

Niemiecka minister obrony Annegret Kramp-Karrenbauer określiła plan jako "sposób odstraszania", ale Kreml ocenił w piątek, że dowodzi on, iż Rosja słusznie zrobiła, zrywając oficjalny dialog z NATO. W tym tygodniu władze rosyjskie zamknęły swoją misję przy NATO w Brukseli oraz biuro łącznikowe Sojuszu w Moskwie. Była to reakcja na wydalenie przez NATO 6 października ośmiu rosyjskich dyplomatów uznanych za oficerów wywiadu. Sojusz zapowiedział też zmniejszenie od końca października liczby akredytacji dostępnych dla przedstawicieli Rosji z 20 do 10.

"Niemiecka minister obrony musi dobrze wiedzieć, jak podobne zagranie zakończyło się dla Niemiec i Europy" - skomentował Szojgu, odnosząc się - jak pisze Reuters - do II wojny światowej. 

Reklama
link: https://sklep.defence24.pl/produkt/trolle-putina/
Reklama

PAP - mini

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 98
Reklama
A może by inaczej??
poniedziałek, 25 października 2021, 19:28

Może wystarczy zacząć od decyzji nt..... NordStream2? O jego "czasowym" zablokowaniu na... 2 lata?

Viktor
poniedziałek, 25 października 2021, 15:40

6 ruskich szpiegów wywalono Coś jest na rzeczy

czarno to widzę
poniedziałek, 25 października 2021, 11:05

Tak zupełnie bezstronnie - to NATO cały czas przesuwa się na Wschód, jest już na rzut beretem od Petersburga. Do tego organizuje majdany na Ukrainie, na Białorusi i na Kaukazie. Jestem ciekawy reakcji USA, gdyby Rosja zainstalowała swoje bazy na Kubie, czy zorganizowała majdan w Meksyku? Problem w tym, że Amerykanów czeka w przyszłości poważna konfrontacja z Chinami i w tej sytuacji raczej powinni zabiegać o neutralność Rosji. Mam cichą nadzieję, że mój post nie zostanie wykasowany...

Davien
poniedziałek, 1 listopada 2021, 12:41

mówisz o tej Kubie gdzie sami Kubańczycy wy tych rosjan wykopali do morza czy o Meksyku gdzie kartel by Rosjan wytłukły i wysłały ich sprzęt do USA jako podarujek?:)

Gienek
poniedziałek, 25 października 2021, 18:07

Taaa…… jasne. A świstak siedzi i zawija w te sreberka.

Rosjatodzicz
poniedziałek, 25 października 2021, 15:40

Na Ukrainie to Rosja sobie sama zrobiła Majdan. Z dnia na dzień Janukowycz po reprymendzie z Moskwy wycofał się ze stowarzyszenia z UE choć był sam tego entuzjastą. Zresztą entuzjastami byli nawet ci wielcy separatyści dowodzeni z Moskwy przez agentów fsb jak Borodaj. Tacy to spontaniczni separatyści. Ciekawe ile takich protestów i ruchów w Europie sponsoruje Putin? Myślisz dużo czy mało?

czarno to widzę
poniedziałek, 25 października 2021, 23:42

Określenie Dzikie Pola coś Ci mówi? Nie wspominając już o masakrze Polaków na Wołyniu i w Małopolsce Wschodniej...

Davien
poniedziałek, 1 listopada 2021, 12:40

Wy Rosjanie odpowiadacie za IIWŚ wiec juz lepiej milcz

Keras
poniedziałek, 25 października 2021, 15:33

ci co chcieli robić majdany/rewolucje w Ameryce Południowej w imieniu ZSRR skończyli jak Che Guevara.

GB
poniedziałek, 25 października 2021, 15:01

Majdanów nikt nie organizuje i w ogóle pierwszy był w ZSRR, wtedy gdy upadał. Sowieci już raz chcieli mieć rakiety na Kubie i uciekli z nimi z podkulonymi ogonami.

Wewo
poniedziałek, 25 października 2021, 10:29

Nie ma co wnikać, bo to gadanie na potrzeby wewnętrzne. Szojgu został wybrany na nowego prezydenta przez ekipę z Kremla. Więc takie wrzutki będą pojawiać się co chwilę. Rosjanie muszę mieć wrażenie, że sami wybrali sobie w wyborach nowego cara. Srogiego i groźnego dla sąsiadów, co to atomem postraszy lub kurek z gazem bardziej przykręci, a i o poddanych nie zapomni i za karki mocniej złapie jak będzie trzeba.

Buczacza
poniedziałek, 25 października 2021, 07:55

Typowe dla imperium samogonu i walonek. Obrona przez atak. To nie my tylko oni. To wszyscy inni są winni tylko nie my. Nic się nie zmieniło. W dalszym ciągu dominującą pozycję ma taka tania retoryka. A'la zsrr... Pierwszy po Bogu zrodzony z burzy. Od dłuższego czasu zajmuje się historią. W rodzaju twórczość hehe. I tworzy alternatywą rzeczywistość historyczną. Zamiast zajmować się cowidem. W tamtym tygodniu przemówił ambasador rosyjski. W kwestiach dotyczących Polski. Retoryka kremlowska. W Moskwie próbowano odtworzyć film A.H Obywatel Jones. Film ,który jest oficjalnie zabroniony podobnie jak Róża i wiele innych filmów... Pokaz miał wszystkie pozwolenia a skończyło się jak zawsze... Typowe dla imperium samogonu i walonek... Tam nic się nie zmieniło.

czarno to widzę
poniedziałek, 25 października 2021, 15:03

@Buczacza, a Ciebie tam na Ukrainie stać na walonki? Bo średnia płaca u was na prowincji, to po przeliczeniu na nasze 200 PLN/m-c.

Davien
poniedziałek, 1 listopada 2021, 12:43

A to ciekawe bo u was w Rosji płaci się w bezwartosciowych rublach a zarabiacie mniej niż na napadniętej przez was Ukrainie.

Gienek
wtorek, 26 października 2021, 09:05

Ty, czarnotowidzę, a może zastanowiłbyś się nad tym dlaczego na Ukrainie płaca jest taka a nie inna? Kto przez stulecia ciemiężył te ziemie, eksploatował ponad miarę doprowadził do wielkiego głodu? Kto wywoził z tych terenów miliony ludzi? Kto usunął z Krymu Tatarów do których należał ten półwysep dopuszczając się ludobójstwa? Twój idol i obrońca pokoju, wolności i demokracji powiedział, że upadek ZSRR to największa katastrofa geopolityczna w historii świata. Kto gloryfikuję największego zbrodniarza wszech czasów Stalina?

Kot
poniedziałek, 25 października 2021, 15:52

Ty oatrz na twoją Rosję. W wielkim imperium ludzie zarabiają średnio 2.5 raza mniej niż w biednej Polsce. A ceny wielu rzeczy porównywalne jak u nas. Chwała bogatej roSSiji. Do zachodu nawet nie porównuje bo szkoda kopać leżącego. A Ukraina to cienko przedzie również dzięki wam. Ciekawe jakby wam ktoś ukradł półwysep jamalski i jakiś dużo okręg przemysłowy...pewno byście spadli do poziomu Burkina Faso.

czarno to widzę
poniedziałek, 25 października 2021, 23:37

@Kocie, nie wiem co znaczy słowo "oatrz", ale sugeruję abyś przestał się zamartwiać o Rosję, bo jak na razie to cena gazu spotowego na hubach poszła prawie 1000% w górę. Bardziej martw się o Ukrainę, bo po utracie rosyjskiego rynku zbytu staliście się bankrutem. Jeżeli myśleliście, że po majdanie z Zachodu popłynie do Was rzeka euro i dolarów, to byliście bardzo naiwni. Póki co cieszcie się z tego, że Rosja jest cierpliwa i jak na razie nie zakręciła Ukrainie kurków z gazem...

Davien
poniedziałek, 1 listopada 2021, 12:45

Widzisz rusku ale to Rosja jest bankrutem o statusie smieciowym i to mimo tych gigantycznych złóż surowców:) Ukraina od dawna waszego gazu nie kupuje wiec popłacz sobie :)

złośliwy
poniedziałek, 25 października 2021, 06:51

Cały świat nic tylko pragnie podbić ten miodem i mlekiem płynący kraj. Rosjanie, nikomu nie opłaca się was podbijać. Samo łatanie potem dziur na drogach, wymiana strzech na dachówki - żadnego kraju na to nie stać.

jkkk
środa, 27 października 2021, 16:15

prawda w 100%...łatanie, naprawianie ,wymiana okien...po co tomu...

historiaPL
poniedziałek, 25 października 2021, 06:50

Cyt."Minister obrony Rosji ...oskarżył w sobotę NATO o ...gromadzenie sił w pobliżu rosyjskich granic "i to jakich, kilka czołgów i kompania USA. Ba - zapomniał o ingerencję w granicę z Kaliningradem, Ptica wykopała sobie śluzę (nawet Batiuszka to zauważył - stąd nazwa strategii "turystyczno"-wojskowej), na tym spornym skrawku zalewu - jak tu rządzić tymi Polakami.

Szkoda wyjaśniać
poniedziałek, 25 października 2021, 03:17

rosja to taki mały piesek które szczeka z za płotu jak płotu nie ma to podkula ogon i ucieka kraj coraz biedniejszy i słabszy aż miło patrzeć Polska powinna zdobyć broń atomową i czekać tylko na incydent i uderzyć ciekawe czy by byli takimi kozakami jak by tak zachodnia część rosji zniknęła gdzie mają całą gospodarkę .

Asf
poniedziałek, 25 października 2021, 13:33

Jesteśmy za małym zbyt biednym i nieznaczącym krajem na broń jądrową. Nikt z posiadaczy nie pozwoli na transfer takiej technologii. Ale Rosję zawsze można lewarowac w inny sposób. Taki już los stacji benzynowej, że siedzi na zbiorniku z paliwem. Trzeba dawać w niedwuznaczny sposób do zrozumienia moskalom, żeby nie grozili nam atomem, bo też możemy uderzyć w czułe punkty i zbombardować ich elektronie jądrowe, zakłady przetwarzające paliwo jądrowe, magazyny gazu i tłocznie, rurociągi. Założę się że polskie siły powietrzne już dawno mają wgrane do jaaasm, jsow i jdam koordynaty strategicznych rosyjskich zakładów. Szczególnie elektrownie jądrowe, zakłady majak, jamalski krzyż, tłocznie i magazyny surowca błękitnego paliwa oraz ropy. W Polsce mamy rozproszona infrastrukturę, a oni ze względu na bycie eksporterem są na atak konwencjonalny niesamowicie wrażliwi. Samo zbombardowanie jamalskiego krzyża wyłącza prąd i ciepło dla 90% zakładów w europejskiej części Rosji i pozbawia go także 87% gospodarstw domowych. Efekt to jak użycie kilkunastu bomb jądrowych.

czarno to widzę
poniedziałek, 25 października 2021, 23:56

O naiwny! USA nigdy na to nie pozwoli, bo to byłoby uznane jako akt terroryzmu z naszej strony. No chyba, że wypadku III WŚ, ale wtedy to i tak nikt na ziemi nie przeżyje. Pytanie tylko, czy do takiej wojny na pełną skalę by doszło, gdyby Rosja w odpowiedzi na nasz atak na ich elektrownie atomowe tak zwyczajnie by nas wyparowała w kosmos?

Hiszpańska Inkwizycja
poniedziałek, 25 października 2021, 00:02

To tylko słowa, a to w polityce międzynarodowej nie ma większego znacznia - liczą się wspólne interesy, dobro danego narodu i konkretny zysk. Chyba się tego nigdy nie nauczymy. Nie ma co wierzyć ani Ruskim, ani Niemcom, czy USA. Liczy się jedynie dobro naszego narodu, a zmiana zapatrywań, czy sojuszników ma znaczenie drugorzędne. Oczywiście jest to moje zdanie i mam głęboko to, czy ktoś się z tym zgadza, czy nie.

Ja nie będę na to płacił
niedziela, 24 października 2021, 22:48

Szojgu to nie musi południowej granicy pilnować? Po kiego grzyba NATO atakować Rosję? Kto ma tą biedę utrzymywać? Surowce sami sprzedadzą, nic innego nie mają.

były porucznik zmechu
poniedziałek, 25 października 2021, 15:45

@Ja trafnie i 100/100

LeLo
niedziela, 24 października 2021, 21:20

Dobrze pamiętamy - to "podobne zagranie" zakończyło się sojuszem Hitlera im Stalina, wskutek czego wybuchła II WŚ.

Rain Harper
niedziela, 24 października 2021, 19:59

Ale o co mu chodzi? Granice Rosji to dziesiątki tysięcy kilometrów! Ale Rosja graniczy z NATO tylko przez malutkie kraje bałtyckie, oraz przez Królewiec z Polską. Łącznie to kilkaset kilometrów, drobiazg . Logicznym jest, że gdyby zdemilitaryzować okręg Kaliningradzki i oddać go pod zarząd ONZ jako strefę wolnego handlu, zniknęłaby obawa że pewnego dnia Polska i Litwa zrobią blitzkrieg i Moskwą utraci ten ważny przyczółek. A tak mogliby się w Baltijsku rozstawić np. Chińczycy z jedwabnym szlakiem. Widocznie szojgu ma za dużo pieniędzy, kto by zgadł?

Kot
niedziela, 24 października 2021, 17:08

Rosja blokuje rozwój Europy i od wieków rozszerza swoje terytoria na zachód. Teraz niby mówi że to NATO jest złe?

Gnom
poniedziałek, 25 października 2021, 08:15

Efekty II WŚ były ewidentnym dowodem zaborczych działań ZSRR, a Rosja to także (niestety) spadkobierca myślenia imperialnego ZSRR i carskiej Rosji. NA tej tradycji Putin odbudowuje państwo.

Herr Wolf
niedziela, 24 października 2021, 19:10

Gdzie to rozszerza???

lskklsjfkldsjfkds
poniedziałek, 25 października 2021, 11:15

Na Krymie i w Donbasie.

mat
niedziela, 24 października 2021, 21:09

Afryka , bliski Wschód, Arktyka , Ukraina , Litwa , Łotwa, Estonia , Mołdawii, Niemcy. Mało ci Her Wolf - Piesków. Dlaczego kraje które wymieniłem wyżej nie atakują Rosji ? Wiesz.dlaczego Piesków, bo ludność tych krajów jest normalna psychicznie a nie jak Rosjanie cywilizacyjnie aspołeczni z zaburzeniami destrukcyjnymi .

Grom
niedziela, 24 października 2021, 20:41

Co historii nie znasz? O rozbiorach nie słyszałeś ? Albo o odebraniu terenów Polski Rumuni Czechosłowacji i całych państw bałtyckich po II wojnie ? A teraz kradzież Krymu i próba wchłonięcia Białorusi podstępem?

czarno to widzę
poniedziałek, 25 października 2021, 11:08

Rosja obecnie nie okupuje żadnych terenów Polski, Rumuni, Słowacji czy Węgier, a więc pretensje kieruj nie pod ten adres...

Gienek
wtorek, 26 października 2021, 09:09

A Gruzja, Ukraina? Wiem, że waszym zdaniem to nie jest okupacja tylko bierzecie swoje. Hipokryci do sześcianu.

Rosjatodzicz
poniedziałek, 25 października 2021, 16:00

Tak sądzisz? To spójrz na tereny Rzeczpospolitej i moskalskiej księstwa moskiewskiego. To kolebka Rosjan. Resztę podbili . Nawet rus Nowogrodzka splondrowali i wymordowali ludzi. Ale przecież oni ich tylko przekonywali do braterstwa i miłości bo niech będzie zgoda ruskiego nagroda..

czarno to widzę
wtorek, 26 października 2021, 09:56

No to oddajcie nam Lwów.

ciekawy
poniedziałek, 25 października 2021, 10:42

Zna ją z rosyjskich podręczników które zaczynają się od zdania "Na początku stworzenia był zgniły zachód i święta Rosja"

Davien
poniedziałek, 25 października 2021, 08:05

Wolfik historię zna ale jedynie jej sowiecka wersję.

gienek
niedziela, 24 października 2021, 20:16

Raczej nie potrafi przeboleć przegranej tzw zimnej wojny tak samo jak Hitler przegranej Wielkiej wojny 1914 1918 czy Stalin przegranej wojny polsko bolszewickiej zresztą z winy Stalina, że wstrzymał konarmię budionnego pod Lwowem gdy Tuchaczewski dostawał baty od Polaków od 15 sierpnia 1920 roku. Dziś Rosja cofnęła się do okresu przedrozbiorowego 1szej RP i to ją boli, że NATO blokuje agresję Rosji chcącej wrócić do granic przed upadkiem ZSRR i pod jej panowaniem nad państwami satelickimi tzw demoludami. I tu jest pies pogrzebany w polityce KGBisty Putina

gniewny
niedziela, 24 października 2021, 16:06

Szojgu masz na mysli pakt Libentrow Molotow?

wiarus
niedziela, 24 października 2021, 15:31

Rosja to jednak stan umysłu! Nic im nie lepiej, a nawet tracą odporność na Stoliczną /czy to, co ostatnio piją/.

Fanklub Daviena i GB
poniedziałek, 25 października 2021, 10:34

No tak, zła Rosja prowokacyjnie przybliża Moskwę do granic NATO... :D

Davien
poniedziałek, 25 października 2021, 17:39

Dokładnie, to działania Rosji powoduja ze coraz to kolejne kraje wstepują do NATO:)

viper
niedziela, 24 października 2021, 15:26

Pies, który dużo szczeka nie gryzie.

Ech
niedziela, 24 października 2021, 15:24

Generanie prawda. WOjna na Ukranie to byla obrona Rosji. Rosja stracila Ukranie na rzecz NATO - wiec to jest porazka i przegrana. Zajela -ochlap - czyli Krym. Ktory jest zamieszkaly pzrez Rosjan w 94% czyli wedlog prawa miedznatrdowego w sumie miala prawo. Nie mozna tego porownac z naszymi wojnami np okupacja Afgastanu (gdzie polakow i amerykanow mieszka pewnie 0.000001%) Zajecie Krymu z mieszkancami Rosjanami to zuelenie co innego. Generanie NATO (my) jestesmy agresorem. Rosja choc nie swieta bardziej broni swoich praw i terenow.

kjfkdshfjdhgkjfd
poniedziałek, 25 października 2021, 11:17

Na Krymie być może jest 60% Rosjan, reszta to Tatarzy i Ukraińcy. To jest daleko do twoich 94%.

Autor
poniedziałek, 25 października 2021, 10:22

Tym tokiem myślenia Chiny mają prawo fo zajęcia znacznej części Syberii, bo osiedla się tam coraz więcej chińczyków. Ciekawe to twoje prawo.

OLI
niedziela, 24 października 2021, 20:42

Jakie prawo tak stanowi?

Ech
poniedziałek, 25 października 2021, 03:18

"1. Wszystkie narody mają prawo do samostanowienia. Z mocy tego prawa swobodnie określają one swój status polityczny i swobodnie zapewniają swój rozwój gospodarczy, społeczny i kulturalny." ONZ-Dz.U.1977.38.167 - Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych otwarty do podpisu w Nowym Jorku dnia 19 grudnia 1966 r.

Davien
poniedziałek, 1 listopada 2021, 12:49

Więc twierdzisz że nie ma takiego pastwa jak Rosja??

wtorek, 26 października 2021, 07:42

Tyle ze to nie dotyczy mniejszości w obcym państwie. Rosja jakoś istnieje i nikt tym przywiezionym z Rosji na Krym i do Donbasu Rosjanom wyjechac nie bronił.

RAF
niedziela, 24 października 2021, 20:17

Nie pisz bzdur, nie ma żadnego prawa międzynarodowego, które pozwalałoby zająć jakiś teren tylko dlatego, że mieszka tam jakaś większość etniczna z sąsiedniego kraju. Poza tym Ukraina nie jest żadną ruską ziemią, Ukraińcy to nie Rosjanie.

Ech
poniedziałek, 25 października 2021, 03:21

No gdyby to bylo w sposb cywiozwanyu to powinien sie odbuc tam plebiscyt (tak jak ogranzwano gloswania na Slasku, na KAszubach) w miedzywojniu. Wiekszosc miala decdowac do jakego kraju chca nalezec. Oczywscie mimi ze na Krymie mieszka 95% Rosjan to by nie zgdzili sie na zrobinie plebiscytu, (Tak samo jak Turcy nie zgodza sie na plebiscyt Kurdow) Ale to jest oznaka upadku moralnego i zniewalania danej ludnosci. Prawo miedznatdowe ponno wspierac wyzwalanie tych tereow. Owszem wiec - Rosja - zrobila czyn nie prawny - ale po to by naprawic sytacje prawnie nie wlasciwa. To tak jakbys w samoobronie kogos zabil. Owszem morderca - ale jestes tez ofiara.

Bat
niedziela, 24 października 2021, 20:02

A które regiony Rosji nie da zamieszkane przez Rosjan i Rosja 8znaje je za swoje choć według tego co mówisz o Krymie pełnym prawem nie powinny być jej terytorium.? Zaczniemy od Czeczeni? Jakoś Rosja nie rozumiała że oni nie chcą być sobą a nie Rosjanami. Ale to ci na pewno nie na rękę.

RAF
niedziela, 24 października 2021, 15:09

I kto to mówi? NATO tylko reaguje (z resztą bardzo niemrawo) na to co rob i Rosja na granicach z Polską, Litwą czy Łotwą. Niech Rosja zdemilitaryzuje obwód królewiecki albo najlepiej niech się stamtąd wycofa (ten teren powinien zostać podzielony pomiędzy Polskę i Litwę) to wtedy można rozmawiać o jakimś odprężeniu w relacjach.

iskander
niedziela, 24 października 2021, 14:16

im bliżej NATO do granic Rosji, tym mniej czasu potrzebują rosyjskie rakiety hipersoniczne, aby dotrzeć do celu

GB
poniedziałek, 25 października 2021, 11:58

Tylko widzisz głównym celem rosyjskich rakiet strategicznych, w tym hipersonicznych są obiekty w USA, a nie w Europie. Zaś np. umieszczenie amerykańskich rakiet średniego zasięgu w Europie, np. w Polsce i Rumunii bardzo naraża na niespodziewany atak rosyjskie jednostki w europejskiej części Rosji. Rakiety średniego zasięgu są też znacznie tańsze od strategicznych i można ich mieć więcej. Choć już teraz tylko same USA mogą w jednej salwie wystrzelić z okrętów ponad 3000 Tomahawków (70*30 AB+T, 3*150 SSGN O, 40*12 LA, SW, V- brak jednostek w remoncie), Do tego mogą dojść bombowce, a jeden B-1B przenosi do 24 rakiet manewrujących (czyli ich salwa to może być kolejne 1000 rakiet).

Davien
wtorek, 26 października 2021, 07:45

Dolicz jeszcze kilkaset AGM-86 CALCM z B-52 i pociski z B-2( tez przenosi JASSM-ER.

Davien
poniedziałek, 25 października 2021, 08:08

I tym łatwiej zestrzeli je NATO-wska OPL co ładnie pokazał Karabach gdzie nie nadajacy sie prawie na OPL ladowe system Barak-8 pobył się Iskandera.

Victor
niedziela, 24 października 2021, 18:44

Hmm... Ta zasadą chyba działa w dwie strony. Z granicy estońskiej do Petersburga to nie trzeba nawet rakiety hipersonicznej. Wystarczy armatohaubica. Tylko z tej strony nikt tego nie planuje. W przeciwieństwie do was.

Juras
niedziela, 24 października 2021, 16:52

Balistyczne poleca szybciej w druga strone i trafia w wyznaczone cele !

Nie inż.
niedziela, 24 października 2021, 16:02

Im bliżej NATO do granic Rosji, tym mniej czasu na reakcja Rosja aby te rakiety wystrzelić. Także tego.

Patriot
niedziela, 24 października 2021, 14:49

To samo można powiedzieć w drugą stronę. Moskwa coraz bliżej. Nawet z Suwałk rakiety kierowane sięgają. A te rakiety hiper duper to te co skaziły szpital w Archangielsku? Zrzucili to na kraby z Fukushimy xD O matko. Już się boimy.

tajg
niedziela, 24 października 2021, 13:49

Byli juz tacy co gromadzili wojska przy granicy z Rosja, i dali przykład innym aby tego nie robili, ale jak ktoś się prosi aby zniknąć z przestrzeni i powierzchni, to jego sprawa.

Victor
poniedziałek, 25 października 2021, 13:30

Tylko byście straszyli innych. A to atakiem nuklearnym, a to Iskanderami z Obwodu Kaliningradzkiego. I jeszcze Żyrinowskim. Może byście wreszcie zrozumieli, że inne kraje nie chcą waszego ruskiego świata. A wy sobie żyjcie jak chcecie. Możecie zamknąć znów miliony Rosjan w łagrach. Nic nam do tego.

Davien
poniedziałek, 25 października 2021, 08:10

No popatrz jak wielokrotnie słabsza od rosyjskiej armia Hitlera zaatakowała to tak gonili Rosjan że żeby nie pomoc Zachodu to niewiele by z ZSRS zostało.

ech ta dzika Montana
poniedziałek, 25 października 2021, 20:57

No popatrz baranku. Operacja Barbarossa padła na pysk zanim jakakolwiek "pomoc" dla Rosji do niej dotarła. A klęska Niemców pod Moskwą tylko to dopełniła.

Ci kalmuccy pasterze
wtorek, 26 października 2021, 07:14

Tak ruslanku? Atak Niemiec tak na prawdę zaczęli klęskę od Kurska w 1943. Zresztą w każdej bitwie ZSRR miał przewagę jak 1.4 do 1 a ponosili straty w odwrotnej proporcji. Straty ZSRR w ludziach były ogromne co jest zadziwiające przy ich przewadze i dodatkowej pomocy z zachodu. A co do tej pomocy to tu cytat "Czy faktycznie pomoc Waszyngtonu dla Moskwy była tak mało znacząca? Współcześni historycy, także rosyjscy, są przeciwnego zdania. Borys Sokołow, autor książki "Prawdy i mity Wielkiej Wojny Ojczyźnianej 1941-1945", dowodzi, iż radzieckie władze na papierze zawyżały własne wyroby, a zaniżały wysokość "darów". W rzeczywistości skala amerykańskiego wsparcia wynosiła aż 32% całkowitej produkcji wojennej ZSRR, w tym 25% w przypadku samolotów. A konwojami płynął nie tylko sprzęt bojowy: same konserwy "made in USA" stanowiły aż 20% sowieckich zapasów mięsa. Paliwa lotniczego - ponad połowę"

Ech
niedziela, 24 października 2021, 15:25

Napoleon? NAjwieksza armia uwczsnego swiata

Dyrektor Kibuca
niedziela, 24 października 2021, 14:50

Tak? Bo ja pamiętam, że w 1610 to fajnie było. I ruscy do dzisiaj też wspominają miło. Na zdrowie!

Oficer
niedziela, 24 października 2021, 14:26

rosja to polegnie za parę lat i zostanie rozerwana przez Chiny i "Taliban" który powstanie z połączenia Afganistanu i Pakistanu ,i nikt im nie pomoże...taka prawda

:)
niedziela, 24 października 2021, 17:00

Święte słowa, panie pułkownik u.

Herr Wolf
niedziela, 24 października 2021, 16:07

To już jest nudne..

Clash
poniedziałek, 25 października 2021, 11:33

Ale za to prawdziwe

Autor
poniedziałek, 25 października 2021, 10:26

Może i nudne, ale sam Sergiej przyznał, że Rosja znowu ma problem z Afganistanem. I nie jest to już kraj pastuchów, na który wystarczyło parę czołgów i kilka Mi-24.

.....
niedziela, 24 października 2021, 23:04

Szojgu i Moskwa sa nudni. Mogli by już zmienić płytę. Panie Herr Wolf.

dim
niedziela, 24 października 2021, 14:16

Kolega ma na myśli tę granicę Rosji na Łabie ? czy tę na na Alpach austriackich ? może tę w Rodopach ? Hindukuszu ? Dawne manewry floty i lotnictwa rosyjskiego wokół całego Bornholmu, braterską pomoc dla Afganistanu czy może pikniki rakietowe na Kubie ?

Keras
niedziela, 24 października 2021, 13:39

Notoryczni i nieuleczalni rosyjscy kłamcy, którzy podbijali i niszczyli wszystko co znajdowało się w ich sąsiedztwie. Kulminacją tego bezprawia była rewolucja październikowa, komunizm i stalinizm kiedy zaczęli już nawet mordować samych siebie. Ich komuna wyrżnęła więcej ludzi niż cała II wojna światowa. Po wojnie niewolili większość Europy narzucając komunizm całym narodom. Doprowadzili do nędzy miliony ludzi. Taki jest obraz Rosji i Rosjan. Szojgu idealnie wpisali się w ten obraz oskarżając państwa takie jak Rumunia, Ukraina, Polska i in o chęć napaści na Rosję, tylko dlatego, że się zbroją w obawie przed rosyjską agresją. Oby nie doczekali się swojej upragnionej wojny, bo to będzie koniec tego łajdackiego państwa. Nikt im nie poda łapy, a ich najwięksi przyjaciele - Chińczycy, pierwsi wbiją im nóż w plecy tak jak oni kiedyś Polsce.

Jontek
niedziela, 24 października 2021, 13:59

@Keras,nic dodać nic ująć

POLAK
niedziela, 24 października 2021, 15:23

Dokładnie!

Sailor
niedziela, 24 października 2021, 13:39

Równie dobrze mógłby oskarżać złodziej tych co w domach wstawiają drzwi antywłamaniowe.

JÓZEK naucza
niedziela, 24 października 2021, 13:19

Retoryka Rosji to dyplomatyczna schizofrenia w której nadrzędną jednostką chorobową jest tzw mentalność Kalego z cyklicznymi napadami pomroczności jasnej .... schizofrenia ma to do tego że jest postępująca i w końcowym etapie chorobowym pacjent schodzi....zejście może mieć charakter gwałtowny (samobójstwo) lub w porywie ataku choroby okaleczenie siebie i otoczenia.....leczenie pacjenta najlepiej prowadzić metodami jak z powieści Haska "Przygody dzielnego wojaka Szwejka" gdzie główny bohater był leczony lewatywą i dzięki temu wrócił do społeczeństwa i na łono armii

Gienek
niedziela, 24 października 2021, 13:38

Bardzo trafna diagnoza :-)

:)
niedziela, 24 października 2021, 17:01

Tu som same trafne diagnozy :).

Inżynier
niedziela, 24 października 2021, 15:23

Bardzo!

Irona lvl hard
niedziela, 24 października 2021, 13:12

Szojgu nawiązuje do II wojny światowej którą sami rozpętali do spółki z Niemcami ...

Autor
poniedziałek, 25 października 2021, 10:30

Przecież groźny czekista puten mówił, że to polska wywołała, bo nie chciała dobrowolnie przejść na komunizm.

Herr Wolf
niedziela, 24 października 2021, 16:13

Gdzie ci to powiedzieli?

Eter
poniedziałek, 25 października 2021, 13:34

17 września 1939 roku. Rosja napada na Rzeczpospolitę Polską w sojuszu z III Rzeszą Niemiecką.

ałtor
poniedziałek, 25 października 2021, 10:47

Powiedzieli to RIbentropp z Mołotowem, w 1939 roku podpisując traktat, na mocy którego Niemcy wkroczyli do Polski 1 września a armia czerwona 17 września zaatakowała Polskę od wschodu. Ja wiem, że to wiedza elementarna z historii, której nie uczą w radzieckich podstawówkach.

ciekawy
poniedziałek, 25 października 2021, 10:44

A o pakcie Ribbetrop-Mołotow i 19-tym września 1939 nie napisali ani słowa w rosyjskich podręcznikach do historii?

pl
poniedziałek, 25 października 2021, 08:50

Wolfku pochodzę z wschodniej pl i znałem wielu ludzi którzy opowiadali o obu okupacjach i wiesz wszyscy jakoś z dwojga złego wybierali ta niemiecką. Przypadek? Trochę pokory i mniej sputnika.

niedziela, 24 października 2021, 23:07

W całej Europie

......
niedziela, 24 października 2021, 23:00

Historia mi to powiedziała. Historia z 1939 roku. Drogi Panie Herr Wolf.

Inżynier
niedziela, 24 października 2021, 14:28

Właśnie

Tweets Defence24