Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Fot. British Army (OGL v1.0)

Rusza produkcja Boxerów w Wielkiej Brytanii

Spółka RBSL odpowiedzialna m.in. za produkcję kołowych transporterów opancerzonych Boxer w Wielkiej Brytanii ogłosiła rozpoczęcie ich produkcji na terenie zakładu produkcyjnego w w Telford.

Reklama

Wojna na Ukrainie - raport specjalny

Reklama

Rozpoczęcie produkcji Boxerów oznacza dla zakładów wznowienie pracy po wielu latach, kiedy to zjechały z niego ostatnie kadłuby do wozów inżynieryjnych Terrier. W 1986 roku na jego terenie produkowano bojowe wozy piechoty Warrior, które do dzisiaj znajdują się w służbie, jednak ich czas służby dobiega końca. Możliwe, że ich częściowymi następcami będą właśnie nowo produkowane Boxery, które mogłyby w przyszłości otrzymać nowoczesny system wieżowy wyposażony w armatę kal. 30 mm.

„RBSL jest dumny z możliwości regeneracji tego pojazdu opancerzonego i wniesienia wkładu w strategię przemysłu lądowego, wyznaczając nowy rozdział w produkcji pojazdów dla brytyjskiego przemysłu obronnego" - powiedział Colin McClean, dyrektor zarządzający RBSL.

Reklama

„Dostawa Boxera nie tylko zapewni armii brytyjskiej całkowitą zmianę zdolności do spełnienia wymagań MIV, ale także ochroni kluczowe umiejętności inżynieryjne i produkcyjne jako suwerenną zdolność Wielkiej Brytanii i jesteśmy niesamowicie dumni z tego, że jesteśmy częścią tego kamienia milowego wraz z naszymi partnerami w WFEL" - dodał McClean.

Czytaj też

Wielka Brytania na ten moment ma planie pozyskanie ponad 600 tego typu pojazdów w różnych wariantach. Produkcja została zlecona podwykonawcom w równym stopniu między RBSL i WFEL z siedzibą w Stockport. Obie firmy podejmą się produkcji konstrukcji pojazdów opancerzonych wraz z montażem, integracją i testami kompletnych pojazdów w swoich zakładach. Pierwsze 117 pojazdów powstaje na niemieckich liniach produkcyjnych, a brytyjskie zakłady w Telford (RBSL, czyli Rheinmetall-BAE Land Systems) i Stockport (WFEL, będącą własnością współpracującej przy Boxerze KMW).

„Przez ostatnie dwa i pół roku nasi pracownicy ciężko pracowali, aby przygotować nas do „M Day" – Dnia Produkcji. Opracowaliśmy nowe możliwości produkcyjne, najnowocześniejsze obiekty, narzędzia i infrastrukturę informatyczną, a także dużo zainwestowaliśmy w naszych ludzi poprzez rekrutację, specjalistyczne szkolenia i rozwój, zapewniając, że dysponujemy odpowiednim, wysokowydajnym zespołem do realizacji naszych przyszły" - powiedział McClean

Czytaj też

Spółka RBSL dodatkowo zainwestowała 40 mln funtów w rozwój zakładu, co pozwoliło na modernizację zakładów o powierzchni 29 akrów. Na tym terenie powstały m.in. laboratoria integracji systemów, które będą obsługiwać zarówno kołowe pojazdy Boxer, jak i czołgi podstawowe Challenger 3 armii brytyjskiej przez cały okres eksploatacji. Oprócz tego zakład otrzymał nowe dźwigi, sprzęt spawalniczy i urządzenia do obróbki powierzchni. Co więcej, dzięki tym środkom udało się stworzyć wiele nowych obiektów testowych w tym tor o długości 1,6 km.

„Wszyscy nie możemy się doczekać, aż pojazdy Boxer zjadą po liniach produkcyjnych, a następnie po torze testowym, jednocześnie kontynuując ścisłą współpracę z naszymi partnerami branżowymi i klientami, aby zapewnić tę bardzo potrzebną zdolność brytyjskim żołnierzom i ich sojusznikom. Razem jesteśmy jednym zespołem, z jedną misją." - dodał na koniec McClean.

Czytaj też

Autor. RBSL
Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze

    Reklama