Przemysł Zbrojeniowy
Rosjanie testują nowy system antydronowy
Rosyjski koncern Rostec poinformował o pracach nad zautomatyzowanym systemem artyleryjskim do zwalczania różnego typu bezzałogowców (i nie tylko) za pomocą amunicji programowalnej/rozcalanej kal. 23 mm
Za opisywany system odpowiedzialna ma być firma High Precision Systems, która zintegrowała w nim głowicę optoelektroniczną, system automatycznego śledzenia celu oraz napędy do działa/dział. Sterowanie uzbrojeniem ma odbywać się za pomocą przenośnej konsoli. Testy mają obecnie trwać i zakończyć się przed końcem tego roku. Sprawdzanym rozwiązaniem najpewniej jest to widziane na tegorocznej edycji targów Armia 2023. Mowa tutaj o module wyposażonym w armaty kal. 23 mm znane z zestawów ZU-23-2, które zostały osadzone na podwoziu samochodu opancerzonego KamAZ K-4386. Ma on pełnić funkcję przede wszystkim systemu obrony powietrznej bardzo krótkiego zasięgu skupionego na eliminacji bezzałogowców różnego typu.
🇷🇺 Rostec has developed an automated artillery system to destroy drones and targets behind barriers.
— Global Defense Insight (@Defense_Talks) October 4, 2023
The subsidiary holding company High Precision Systems has developed an automated gun control system that programs ammunition to explode at the optimal point to hit the enemy. pic.twitter.com/bOuczrIvWh
Nie wyklucza to jednak możliwości zwalczania innych środków napadu powietrznego jak amunicja krążąca, śmigłowce czy efektory rakietowe. Z racji na charakterystykę wykorzystywanego uzbrojenia, może on z powodzeniem pokonywać pancerz celów lądowych, chociażby bojowych wozów piechoty BMP-1/2 czy transporterów M113. Sterowanie modułem bojowym odbywa się za pomocą konsoli, którą można obsługiwać zarówno z wnętrza pojazdu, jak i spoza niego. Nie jest to jednak rozwiązanie bezprzewodowe, co tworzy ograniczenia dotyczące odległości operatora od pojazdu.
Czytaj też
Kamaz K-4386 to opancerzony pojazd patrolowy dla wojsk powietrznodesantowych. Posiada samonośne nadwozie i hydropneumatyczne zawieszenie, jest dostosowany do transportu drogą powietrzną na pokładzie klasycznych samolotów transportowych, lub desantu za pomocą specjalnych zestawów spadochronowych, takich jak platforma desantowa P-7. Nowoczesna, modułowa konstrukcja pozwala na stworzenie na jego podstawie całej rodziny pojazdów specjalistycznych. Napędzany jest silnikiem wysokoprężnym o mocy 450 KM połączonym z dziewięciobiegową skrzynią biegów. Pojazd może poruszać się z maksymalną prędkością drogową 130 km/h a jego maksymalny zasięg wynosi 1000 km.
bonedrill
Jak zawsze- njet analoga w mirje....130km/h-? Chyba jak spada desantowany bez spadochronów...A w w ruskim mirze zdjełano tylko opony tego pojazdu, reszta z importu.