Przemysł Zbrojeniowy
Polskie zakłady na kolejnym etapie prac przy Wiśle
Polskie zakłady WZL Nr 1 i amerykański Northrop Grumman przeszły do kolejnego etapu współpracy nad polskimi systemami obrony powietrznej średniego zasięgu Wisła.
Przedstawiciele Wojskowych Zakładów Łączności Nr 1 S.A. spotkali się z pracownikami Northrop Grumman w celu podsumowania statusu realizacji Zobowiązania Offsetowego w I fazie programu Wisła (czyli zakupu pierwszych dwóch baterii systemu Patriot z systemem dowodzenia IBCS i pociskami PAC-3 wraz z towarzyszącymi pakietami) i odbioru certyfikatów przez pracowników polskiego podmiotu po przejściu kolejnego cyklu szkoleń.
Jednocześnie omówione zostały perspektywy dalszej współpracy w tym wspólne uczestnictwo obydwu spółek w zbliżającej się konferencji Global Industrial Cooperation Association (GICA) w Oslo.
Czytaj też
Do tej pory WZŁ Nr 1 przeprowadziło prace nad trzema typami kontenerów do dwóch pierwszych baterii Wisły. Były to: Centrum Obsługi Technicznej (Battery Maintanance Center – BMC, 4 egzemplarze), Sprzęt Średniego Poziomu Wsparcia Technicznego (Intermediate Support Element – ISE, jeden komplet) oraz Mały Transporter z Częściami Naprawczymi (Small Repair Parts Transporter – SRPT, cztery egzemplarze). Elementy te polska spółka dostarczała Raytheonowi jako poddostawca.
Tymczasem, zgodnie z umową offsetową za Wisłę, Northrop Grumman ma zapewnić wsparcie techniczne i szkoleniowe dla Konsorcjum PGZ-Wisła w celu "rozwoju zdolności inżynieryjnych i produkcyjnych" na rzecz wsparcia systemu dowodzenia IBCS (Integrated Air and Missile Defense Battle Command System) do Wisły, opracowanego we współpracy z armią amerykańską.
Czytaj też
W kolejnych etapach realizacji umowy pracownicy WZŁ-1 mają pozyskiwać techniczne kompetencje niezbędne przy serwisowaniu oraz obsłudze amerykańskich komponentów, wykorzystywanych w Programie Wisła.
tkin ważny
W ramach offsetu dostaliśmy7 jako poddostawca do opracowania trzy nowe samochody specjalistyczne, za które sami zapłaciliśmy jako odbiorca Wisły z jakąś maleńką marżą dla Northrop Grumman. Amerykanie umieją liczyć a zwłaszcza koncerny policzmy za opracowanie wozów 50 zł. za zbudowanie wozów 50 zł. to razem 100 zł. marża jak dla polskich przyjaciół 10% razem 110 zł. Jako poddostawca dostarczyłem dokumentację do Northrop Grumman. Idę do salonu kupić samochód dostaję offset - buduję samochód, oddaję jego plany, w salonie naliczają mi marżę, płacę za samochód i wyjeżdżam nowym samochodem z offsetem. Czy ktoś potrafi mi wyjaśnić moje rachunki bo ja nie widzę błędu ani po stronie logiki ani dodawania. Kto podpisał taką umowę POLSKI RZĄD? Northrop Grumman ma zapewnić wsparcie techniczne i szkoleniowe dla Konsorcjum PGZ-Wisła w celu "rozwoju zdolności inżynieryjnych i produkcyjnych" Mamy wsparcie i szkolenie i rozwój zdolności- wszystko. A że płacimy. Na tym polega BIZNES
MiP
Już nie będę się czepiał że w ramach offsetu będziemy klepać kontenery ( o produkcji rakiet nawet nie ma mowy ) tylko zapytam co z 2 etapem programu Wisła ??? bo jest zupełna cisza od bardzo długiego czasu.A żeby coś się działo to Błaszczak już by trąbił o tym w mediach.
Czesław
@MiP - Spokojnie ;-)) Wbrew pozorom, do wyborów jeszcze duuuużo czasu. Trąbienie w mediach też musi być rozłożone tak by dało oczekiwany efekt.