PGZ oraz Honeywell podpisały memorandum dotyczące ustanowienia lokalnych zdolności serwisowych dla kluczowych komponentów i infrastruktury wojskowej w zakresie silników, układów napędowych i elektroniki pojazdowej dla Sił Zbrojnych RP. Dotyczy ono m.in. prac przy turbinach gazowych AGT-1500, jakie napędzają czołgi Abrams, zakupione w ramach pilnej potrzeby operacyjnej dla 18. Dywizji Zmechanizowanej.
Memorandum otwiera naszej Grupie drzwi do wiedzy i doświadczenia Honeywell w dziedzinie elektroniki pojazdowej i lotniczej. Efektem naszej współpracy będzie stworzenie możliwości serwisowania przez nasze przedsiębiorstwa nowoczesnego sprzętu wojskowego, nabywanego przez Siły Zbrojne RP – powiedział Sebastian Chwałek, Prezes Zarządu PGZ.
Zaangażowanie Honeywell we współpracę z PGZ w strategicznych programach obronnych to nie tylko na wzrost zdolności Sił Zbrojnych RP, ale także dostarczenie technologii, umiejętności i wiedzy do lokalnego sektora obronnego, które mogą mu umożliwić dostarczanie nowoczesnych rozwiązań obronnych, zgodnych z NATO, dla Europy Środkowo-Wschodniej i innych regionów- powiedział Mark Loughran, Honeywell President, Central & Eastern Europe.
Czytaj też
Honeywell inwestuje znaczące zasoby w przemysł lotniczy i obronny w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Wspieranie klientów w regionie, takich jak Rzeczpospolita Polska, ma kluczowe znaczenie w tym zakresie* – powiedział John Guasto, Vice President, Defense and Space International, Honeywell Aerospace. – Kontynuując wzmacnianie tych kluczowych relacji, z dumą współpracujemy z naszymi klientami w celu rozwijania lokalnych kompetencji na rzecz rozwoju regionalnego wsparcia rynku aftermarket oraz sprawniejszej realizacji usług- dodał.
Współpraca w ramach memorandum umożliwi PGZ obsługę systemów opartych na technologii Honeywell podczas ich eksploatacji w cyklu życia produktu. Takie zaangażowanie pozwoli Siłom Zbrojnym RP na osiągnięcie gotowości i dostępności eksploatowanych platform niższym kosztem przy jednoczesnym zwiększeniu lokalnych kompetencji w segmencie napędów sprzętu wojskowego. Dzięki tej współpracy, silniki będą serwisowane w kraju, co wymiernie skróci czas potrzebny na przeprowadzenie prac serwisowych i zwiększy dostępność sprzętu wojskowego dla SZ RP.
Czytaj też
Polska zakupiła 250 czołgów M1A2 SEP v.3 od rządu Stanów Zjednoczonych, w ramach pilnej potrzeby operacyjnej, w celu wyposażenia 18. Dywizji Zmechanizowanej. Pojazdy są napędzane silnikami turbinowymi AGT1500, wykorzystują też inne komponenty zaprojektowane i wyprodukowane przez Honeywell. Jak czytamy w komunikacie, współpraca koncentruje się na dostarczaniu wiedzy i technologii, które pozwolą spółkom PGZ na ustanowienie zdolności do bieżącej obsługi oraz serwisu tych maszyn. Memorandum obejmuje również inne obszary, które wykorzystują rozwiązania oparte na portfolio produktowym Honeywell.
Firma Honeywell jest obecna w Polsce od dłuższego czasu. W ramach offsetu za KTO Rosomak podjęła współpracę z Wojskowymi Zakładami Elektronicznymi w Zielonce w zakresie systemu nawigacji inercyjnej TALIN, szeroko wykorzystywanego w SZ RP.
MoherStary
Za moich czasów to żeby awansować o szczebel wyżej to trzeba było 5vlat na jednym stanowisku technic bym przepracować.dyrektorem technicznym to można było zostać po minimum 25 latach pracy na stanowiskach technicznych i trzeba było mieć dokonania
Był czas_3 dekady
No to... możemy przyjąć 300 czołgów ABRAMS od Amerykanów za 232 TWARDE dla Ukrainy.
Antonioo
Bardzo dobrze że jest takie memorandum, musimy mieć zdolności serwisowania zwłaszcza silników
cywilnycywil
Myślę, że to się nawet Amerykanom opłaci - o ile zechcą na terenie Europy, nadal utrzymywać swoje jednostki pancerne. Jak by co, to zawsze bliżej do serwisu w razie awarii :-)
Żelazny
Oby całość tych wozów serwisowano u nas, to będzie miał ten zakup sens.
Prezes Polski
I to jest rzeczywiście pozytywna informacja.