Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Kto stworzy polskiego autopilota do dronów?

NeoX-2 Wizjer
NeoX-2 Wizjer
Autor. PGZ

Dziewięć podmiotów zgłosiło się do postępowania na opracowanie Przemysłowego Studium Wykonalności dla projektu pod nazwą „Wielodomenowy autopilot dla platform załogowych” – poinformował Defence24 rzecznik Agencji Uzbrojenia ppłk Grzegorz Polak.

„Informuję że w odpowiedzi na Ogłoszenie o zamówieniu na realizację usługi opracowania Przemysłowego Studium Wykonalności dla projektu pn. „Wielodomenowy autopilot dla platform załogowych”, kr. WAP (nr postępowania AU/113/VIII/2024), oferty złożyło dziewięć  podmiotów:

  1. Code Quest sp. z o.o.
  2. FlyFocus sp. z o.o.
  3. Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych.
  4. Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej S.A.
  5. Phoenix Systems sp. z o.o.
  6. Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza.
  7. Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa.
  8. Sieć Badawcza Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP.
  9. Under Ant sp. z o.o. sp. k."

– napisał rzecznik AU.

Czytaj też

Reklama

Przypomnijmy, że chodzi o Przemysłowe Studium Wykonalności, czyli opracowanie „mapy drogowej” zgodnie z którą można byłoby rozwiązać kolejno wszystkie zagadnienia niezbędne do naukowego stworzenia wspomnianego autopilota.

W skład pracy ma wejść analiza sprzętu i potrzebnych technologii z wyszczególnieniem możliwych do osiągnięcia parametrów i funkcjonalności, rozwiązań alternatywnych; analiza rynku; analiza techniczno-ekonomiczna; analiza czasowa projektu; analiza ryzyk dla pozyskania bądź opracowania takiej technologii, analiza możliwości osiągnięcia zgodności z różnego rodzaju wojskowymi normami i standardami; rekomendacja dotycząca etapów w realizacji programu i późniejszego rozwijania stworzonej technologii; mapa drogowa rozwoju wraz z możliwymi jego ścieżkami.

Reklama
Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (3)

  1. user_1062430

    Na pewno nazwa projektu to „Wielodomenowy autopilot dla platform załogowych” ? "załogowych"?

  2. KrzysiekS

    Czyli raczej przewałka kasy jeżeli nie ma produktu finalnego.

    1. Chyżwar

      A ty w ogóle wiesz jak w Polsce o dekad działa zbrojeniówka? Bo działa tak, że jeżeli ma jakiś projekt finalny nie zamówiony wcześniej przez wojsko, to wojsko go uwala. A pieniądze wydane przez firmę na ten projekt zostają wyrzucone w błoto. Pewnym wyjątkiem jest WB. Ale to prywatna firma, która nie tylko utrzymała się ale sprzedawała jeszcze za granicę. A stało się tak dlatego bo nie była kierowana przez miernoty pochodzące z partyjnego desantu. Ale i tak dopiero wojna na Ukrainie spowodowała to, że ich Gladius, do którego elementy mieli od dawna dał radę się przebić.

    2. Nico44

      @Chyżwar otóż nie .. udziały w WB ma również państwo i tylko dla tego poprzednia władza kupiła drony w WB . WB nie jest w 100 % prywatną firmą

  3. Dudley

    Zamiast przeprowadzić przetarg na zaprojektowanie autopilota, a kolejnie na produkcję tego komponentu. To przeprowadza się przetarg na analizę, to jest chore.

Reklama