Reklama

Kontrakt przewiduje zbudowanie dwóch zdalnie sterowanych wież (Remote Tower) na niewielkich lotniskach w Cork i Shannon, połączenie ich z centrum (Remote Tower Centre) w Dublinie oraz zainstalowanie w tych miejscach elektronicznego systemu zarządzania ruchem lotniczym EFS (Electronic Flight Strips).

Dzięki takiemu rozwiązaniu Irlandczycy chcą zmniejszyć koszty wykorzystania niewielkich lotnisk, które ze względu na małą liczbę lotów nie mogą utrzymywać w stałej gotowości kontrolerów na wieży. Wybrano rozwiązanie firmy Saab, ponieważ jest to pierwszy na świecie operacyjny i atestowany system kierowania cywilnym ruchem lotniczym „na odległość”.

fot. Saab

Całe rozwiązanie polega na stworzeniu na mniejszych lotniskach pakietu zdalnie sterowanych w czasie rzeczywistym sensorów i efektorów, które pozwalają na pełną kontrolę nad ruchem statków powietrznych. Są to między innymi różnego typu kamery, mikrofony, radary nadzoru, czujniki meteorologiczne, światła ostrzegawcze itp.

  • Saab
Reklama
Reklama

Komentarze