• Wiadomości

Collins Aerospace i lepsze rozpoznanie dla F-16

„Do Polski sprowadza nas fakt, że produkujemy system DB110, czyli zasobnik rozpoznawczy, który od wielu lat operacyjnie wykorzystują polskie samoloty F-16.(…) Dziś to, o czym rozmawiamy z polskim wojskiem to nowa technologia, nowe linie produktowe. DB110 usprawniliśmy, tworząc produkty w ramach nowej linii technologicznej, zwanej MS110, a także TacSAR. Każdy z nich zaoferuje istotne zdolności” – mówi Dean Baxevanis, dyrektor do spraw rozwoju biznesu międzynarodowego w dziale ISRS w grupie ISR and Space firmy Collins Aerospace.

„Opracowaliśmy nowej generacji sensor, w formie takiej samej jak DB110 - nazwaliśmy go TacS. W zasadzie zastępujemy sensor elektrooptyczny z podczerwienią sensorem radiolokacyjnym, umieszczonym w centralnej części zasobnika. Zachowujemy sporo infrastruktury i zawartości systemu, jakie były częścią DB110. Mamy zatem wspólną architekturę, jednak dostarczamy sensor na każdą pogodę, który może nie tylko widzieć przez chmury i produkować obrazy wysokiej rozdzielczości przy zachmurzeniu. Może on także pracować w innych trybach, wskazując na przykład mobilne cele naziemne i służyć do dozoru obszarów morskich. Ma szereg trybów, wszystkie łatwo skonfigurować z poziomu kokpitu” – powiedział.

„Z wykorzystaniem systemów takich jak TacSAR możemy obecnie upewnić się, że w każdych warunkach pogodowych śledzimy co robi wróg (…) Zbierane są tu dane i informacje ISR, i przekazywane w szybki sposób dowódcom, tak by ci mogli w wydajny sposób podejmować decyzje. Obrazy z zasobnika, oraz dane, będą przekazywane za pośrednictwem łącza danych do naziemnej stacji analizy, a tam możemy je ponownie odtworzyć, w czasie rzeczywistym” – dodaje Andy Jeffrey, dyrektor rozwoju biznesu w Collins Aerospace.

Reklama