Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Boeing z kontraktem na komponenty do nowych śmigłowców

Fot. Mass Communication Specialist 2nd Class Tamara Vaughn/U.S. Navy
Fot. Mass Communication Specialist 2nd Class Tamara Vaughn/U.S. Navy

Departament Obrony Stanów Zjednoczonych poinformował o podpisaniu umowy z koncernem Boeing w sprawie kontynuowania produkcji elementów do fabrycznie nowych śmigłowców MH-47G Chinook Block II.

Reklama

Wojna na Ukrainie - raport specjalny Defence24.pl

Reklama

Umowa opiewa na zaledwie 18,5 mln USD, i zawiera zobowiązanie producenta do produkcji komponentów do fabrycznie nowych ciężkich śmigłowców transportowych MH-47G Chinook Block II. Te pionowzloty przeznaczone będą dla amerykańskich specjalsów, którzy są obecnie głównymi użytkownikami tych maszyn. Umowa ta ma zapoczątkować proces masowej wymiany komponentów w pozostałych maszynach tego typu. Większość nowych wersji Chinooków powstawała poprzez przebudowę/modernizację starszych wersji, co skutkuje brakiem ujednolicenia pewnych komponentów w ramach 1 typu maszyn.

Czytaj też

MH-47G to maszyna zbudowana na potrzeby własne Dowództwa Operacji Specjalnych. Chinook został dostosowany do prowadzenia misji dalekiego zasięgu na niskim pułapie - zarówno w dzień, jak i w nocy. Konstrukcja sprzyja również prowadzeniu operacji w trudnych warunkach atmosferycznych czy trudnym terenie. Jak podkreślają Amerykanie, w MH-47G wykorzystano jedno z najbardziej zaawansowanych rozwiązań komunikacyjnych, czyli Common Avionics Architecture System (CAAS). Od wersji CH-47F Chinook, wykorzystywanej coraz szerzej w jednostkach US Army MH-47G wyróżnia się przede wszystkim szerokim asortymentem wyposażenia dedykowanego specjalnym zastosowaniom, do jakich został stworzony.

Reklama

Czytaj też

Śmigłowiec posiada zaawansowane systemy nawigacyjne i elektrooptyczne pozwalające na obserwację w dzień oraz w nocy, FLIR, radar śledzący rzeźbę terenu, systemy zagłuszania i walki elektronicznej oraz sondę do tankowania w locie. Potężne zbiorniki paliwa, dwukrotnie większe niż w wersji „F" zapewniają znacznie większy zasięg. Maszyny są również wyposażone w zaawansowany komputer planowania misji i system cyfrowego sterowania i kontroli lotu DAFCS oraz cyfrowy kokpit. Zmieniono również konstrukcję kadłuba, który tworzy obecnie jednolitą strukturę, co ma zwiększyć zarówno udźwig jak i wytrzymałość.

Reklama

Komentarze

    Reklama