- Wiadomości
Użytkownicy M-346 spotkali się w Polsce
Dowództwo Generalne RSZ poinformowało, że w dniach 28-30 listopada 2022 r. w Warszawie odbyła się kolejna, ósma już konferencja użytkowników samolotów szkolenia zaawansowanego M-346. W wydarzeniu organizowanym przez 4. Skrzydło Lotnictwa Szkolnego uczestniczyli przedstawiciele Sił Powietrznych Włoch, Izraela i Singapuru.

W komunikacie Dowództwa Generalnego czytamy, że zgodnie z przyjętym cyklem spotkań każdy członek M-346 Joint User Group pełni rotacyjnie rolę gospodarza przedsięwzięcia. Organizatorem tegorocznego forum jest 4. Skrzydło Lotnictwa Szkolnego. W konferencji uczestniczą użytkownicy M-346 z różnych krajów - przedstawiciele Sił Powietrznych Włoch, Izraela i Singapuru.
Ósma konferencja użytkowników samolotów szkolenia zaawansowanego #M346 odbywa się w Warszawie.
— Dowództwo Generalne (@DGeneralneRSZ) November 30, 2022
Zgodnie z cyklem spotkań każdy członek #M346 Joint User Group pełni rotacyjnie rolę gospodarza przedsięwzięcia.
W konferencji uczestniczą użytkownicy M-346 z różnych krajów 🇮🇹🇮🇱🇸🇬 pic.twitter.com/pBdyaeneVz
Spotkania w formule JUG dają możliwość wymiany doświadczeń, związanych z eksploatacją samolotu M-346. Podczas trwającej trzy dni konferencji każdy z uczestników prezentuje dotychczasowe spostrzeżenia związane zarówno z obsługą samolotu, jak i operacyjne, ściśle skorelowane ze szkoleniem lotniczym. Ponadto uczestnicy wyznaczają cele i zadania na następną konferencję JUG.

Zobacz też
Dowództwo Generalne przypomina w swoim komunikacie, że pierwsze samoloty M-346 pojawiły się w Polskich Siłach Powietrznych w 2016 r. Maszyny wykorzystywane są w 41. Bazie Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie do kształcenia podchorążych Lotniczej Akademii Wojskowej. Dzięki samolotom szkolenia zaawansowanego polskie Siły Powietrzne mogą w pełni samodzielnie kształcić przyszłych pilotów nowoczesnych samolotów bojowych, jak F-16, F-35, a przez to zrezygnować z kosztownego szkolenia za granicą.

W ostatnim czasie włoski koncern Leonardo dostarczył Siłom Powietrznym RP trzecią i ostatnią partię z dotychczas zamówionych samolotów M-346. Dzięki temu liczebność polskiej floty wynosi w tej chwili 16 maszyn.
WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS