"Słowiańskie Bractwo". Rosja i Serbia będą ćwiczyć na Białorusi

3 września 2020, 10:49
SlavicB
Fot. mil.ru.
Reklama

Białoruskie wojsko ma nie tylko ćwiczyć samodzielnie na swoich poligonach, ale podkreślać współpracę międzynarodową z zaprzyjaźnionymi państwami. W pierwszej kolejności chodzi o Rosję, ale zauważa się również skierowanie zaproszeń do Serbów. Ci ostatni ostatnio gościli już na terytorium białoruskim.

Kolejne rosyjsko-białorusko-serbskie ćwiczenia wojskowe mają odbyć się w celu ugruntowania współpracy pomiędzy wspomnianymi państwami. Ich zeszłoroczna 5 edycja miała miejsce w Serbii, a w sumie wówczas ćwiczyło ok. 700 żołnierzy i 50 jednostek sprzętu wojskowego, wspieranych przez statki powietrzne – załogowe i bezzałogowe. Na obecną chwilę nie pojawia się jednak pełna informacja, co do skali ćwiczeń zaplanowanych na poligonach białoruskich.

Według oficjalnego komunikatu, 2 września szefowie sztabów z Rosji i Białorusi mieli przeprowadzić rozmowę telefoniczną. Jej podstawowym celem było omówienie przygotowań do manewrów „Słowiańskie Bractwo 2020” oraz ćwiczeń dowódczo-sztabowych „Kaukaz 2020”. Wszystkie one mają charakter międzynarodowy, ale z oczywiście podstawową rolą sił zbrojnych Rosji. Przy czym, „Słowiańskie Bractwo 2020” ma mieć wymiar trójstronny, angażując na poligonach na Białorusi wojskowych z tego państwa, Rosji i Serbii. W przypadku „Kaukaz 2020” wielokrotnie pisaliśmy, że ich struktura międzynarodowa ma nadal dość płynny charakter. Niedawno zrezygnować miała strona indyjska, chociaż wcześniej zapowiadała swoje uczestnictwo.

Trzeba przy tym zauważyć, że serbska obecność wojskowa na Białorusi była już odnotowana wcześniej. W zeszłym miesiącu, Serbowie mieli być zaobserwowani na Białorusi co wówczas łączono z możliwością funkcjonowania grupy najemniczej, mogącej służyć do pomocy władzom w potencjalnym siłowym tłumieniu protestów. Jednak, wówczas białoruskie ministerstwo obrony miało zdementować takie przeznaczenie obecności Serbów na swoim terytorium. Podkreślając, że mieli oni być tak naprawdę żołnierzami przygotowującymi się do zawodów wojskowych. Tak przynajmniej twierdziło ministerstwo obrony Białorusi, wskazując, iż serbscy wojskowi mieli przyjechać do tego państwa wcześniej, żeby być lepiej gotowym do partycypowania w Międzynarodowych Igrzyskach Wojskowych 2020 r.

Białoruś była, w przypadku wspomnianych zawodów wojskowych, gospodarzem trzech dyscyplin, w tym związanych z aktywnością snajperów. Stąd już 10 sierpnia do tego państwa mieli przybyć ich serbscy uczestnicy, którzy byli widziani w Brześciu. Zdaniem oficjalnych czynników białoruskich, analogiczna sytuacja miała mieć miejsce w przypadku reprezentantów Armenii. Całość zawodów odbywała się na ternach należących do kompleksu poligonowego w Brześciu, który znany jest chociażby z manewrów wojskowych w których uczestniczą białoruskie czy też rosyjskie wojska specjalne.

JR

Defence24
Defence24
Reklama
KomentarzeLiczba komentarzy: 85
Reklama
Alexy
niedziela, 6 września 2020, 09:13

Cechą charakterystyczną Słowian i tych Zachodnich, Południowych i Wschodnich był ustrój oparty na wspólnocie, wspólnym podejmowaniu decyzji stąd sejmiki, majdany. Moskowci jako ułus Złotej Ordy skutecznie to wytępili w księstwach Słowian Wschodnich i podporządkowali ich sobie. Przyjęli oni ustrój zapoczątkowany przez Czyngis Chana czyli bezwzględne jedynowładztwo nie liczące się z jednostką i życiem ludzkim jako najwyższą wartością. Tym samym trudno mi nazwać ich Słowianami.

DW
poniedziałek, 7 września 2020, 11:15

To zmongoleni ugro-finowie. Zabawne jest jak często podkreślają swoją słowiańskość. Panslawizm był narzędziem carskiej agentury do realizacji ich imperialnych interesów i po dziś dzień służy Rosji. Przed odzyskaniem niepodległości również endecja, głosiła jego hasła, ale traktowała ten ruch instrumentalnie, aby uniezależnić się od Niemiec. Dziś u wyznających go Polaków jest niczym więcej jak wyrazem ich agenturalności lub głupoty, a czasem i jednego i drugiego.

ziew
niedziela, 6 września 2020, 17:23

Jeśli sugerujesz że społeczeństwo ~1000 lat temu, gdziekolwiek, uznawało "życie ludzkie" jako najwyższą wartość, to jesteś tylko kolejnym postnowoczesnym rewizjonistą. Ludzie cenili sobie rodzinę, więzy krwi, godność i honor. Osoby aspołeczne lub kryminalne były rugowane ze społeczeństwa, albo publicznie katowane. Samo powiązanie z kimś takim przynosiło hańbę jego rodzinie. Z kolei dzieci urodzone z upośledzeniem, bądź po prostu chorowite i słabe były uznawane za bożą karę, nierzadko porzucane na śmierć. To tyle jeśli chodzi o projekcje współczesnych anty-wartości w przeszłość. Formy organizacji politycznej mają niewiele wspólnego z etnosem, odpowiadają potrzebom danego regionu i okresu historycznego.

Wujsko
sobota, 5 września 2020, 20:53

Nie wiem dlaczego to się nazywa słowiańskie bractwo jak są tam tylko 3 państwa słowiańskie

asdf
piątek, 4 września 2020, 21:14

rosna obawy o los mniejszosci polskiej na Bialorusi

Myślący moskal
piątek, 4 września 2020, 20:21

Więcej domieszki krwi słowiańskiej mają Eskimosi na Syberii niż my Rosjanie, co jest efektem wielowiekowego poddaństwa moskiewskich ludów mongolskim władcom przybyłym znad niziny turańskiej w Azji Środkowej.

ziew
sobota, 5 września 2020, 19:59

Podobno na jasnie oświeconym zachodzie, do którego w końcu należymy pełną parą, piętnuje się rasizm. Z jakiej dokładnie perspektywy krytykujesz genetykę Rosjan? W końcu osiągnięć mają o wiele więcej od nas, tak naukowych, jak i kulturowych czy imperialnych.

plusik
piątek, 4 września 2020, 11:29

Tiaaa Coraz mnie Polaków chce mieć wspólnego z Polską. Zalew ideologii płynącej z zachodu zrobił swoje mości czystej krwi szlachcice ale pogadać sobie możecie nikt nie zabrania

Max
piątek, 4 września 2020, 09:08

Lubię czytać komentarze pod takimi artykułami. Mongoloidalne typy udowadniają, że są czystej krwi Słowianami, a stado sfrustrowanych rodzimych zwolenników rozwiązań nie znających analogów i innych sprzedawczyków ochoczo potwierdza ich każdą wersję.

gość
piątek, 4 września 2020, 13:06

Najlepsze w tym wszystkim jest to, że przez całą 1000 letnią historię Polski przelało się tutaj tyle wojen i konfliktów, że pojęcie czystej krwi Słowianina u większości polaków to pojęcie względne :)

sobota, 5 września 2020, 07:39

mylisz się, akurat Polska jest jednym z najbardziej jednolitych etnicznie krajów Europy, wystarczy poszukać a potem pisać

inż.
piątek, 4 września 2020, 22:37

Akurat się mylisz. R1a1 w Polsce ma ok 60% facetów. W Rosji jest to ok 48% a na Białorusi ok 50%. Ukraina ok 45%.

Gość
piątek, 4 września 2020, 06:32

Z tym Łukaszenką to niezły cyrk. Co on teraz biedak zrobi , już go na prezydenta nie chcą a on ma nieodparty ciąg do tego stołka.

Nnkt
piątek, 4 września 2020, 06:14

Jeżeli ruscy i Serbowie też mają być Słowianami, to ja po staremu pozostanę Polakiem.

ziew
czwartek, 3 września 2020, 23:08

Polakom nie pozwala się na dołączanie do jakichkolwiek wspólnot, zwłaszcza etnicznych. Ba, od kiedy nasz kraj został wchłonięty do bloku kapitalistyczno-oligarchicznego 30 lat temu, ruguje się u nas świadomość etniczną i narodową. Dzięki zalewowi informacyjnego chłamu z holywood, nowego jorku i londynu, przeciętny Polak nie wie kim są Słowianie, nie wie co charakteryzuje kulturę Słowiańską, ich wierzenia i obyczaje. Wie za to o wiele więcej o ogłupiających produkcjach Netflixa, Marvela i Disneya. Z rodzimej "kultury" pozwala się mu na przeboje disco-polo, które promują chlanie i przygodny seks. W takich warunkach nie ma mowy o międzynarodowej polityce wspólnotowej, bo ogłupiałe społeczeństwo wierzy że na wschód od Buga żyją orkowie, tudzież mongołowie - co jest idealnym przykładem projekcji własnych kompleksów pośród wielu komentujących poniżej.

mm
poniedziałek, 7 września 2020, 10:43

chlanie i przygodny seks to bardzo słowiańskie, stąd biesiada i kupalnocka. Kultura to nie to co widzisz w telewizorze i na monitorze lub nie tylko to. Ona ma miejsce tu i teraz, wszędzie. Idź na jakąkolwiek wystawę, spotkanie a przekonasz się, że są ludzie nieznani telewizji a mimo to wartościowi. Twórczy i ciekawi. Bez zacięcia etnicznego lub z jego nadmiarem budują tę wspólną kulturę przez Nas niedocenianą a przez innych cenioną za świeżość i oryginalność. Idź warto, może czegoś się nauczysz, coś Ciebie zainspiruje, może Twoje przekazy staną się zjadliwsze. Idź wspomóż ich kupując obraz lub choćby płacąc za bilet.

Olaćrustrolla
piątek, 4 września 2020, 18:32

Słusznie prawisz, na wschód od Smoleńska żyją rusorkowie, tak myślą nie tylko Polacy, ale większość społeczeństw UE:-))

No
piątek, 4 września 2020, 12:39

Brawo. Nareszcie właściwa analiza.

Anatol
piątek, 4 września 2020, 11:10

Nie rozumie czemu kukture ugrofinsko-mongolska ktora zagarnela i podbila tereny slowianszczyzny a na koniec nawet nazwe ukradła przedstawia sie jako słowianska.

zCxzcxzcxvxcvxc
piątek, 4 września 2020, 10:00

Nie, Polskie społeczeństwo wie jaka jest prawda na wschód od Buga, żyją normalni ludzie, tacy jak my, tylko mają fatalne rządy, które właśnie im się znudziły i które próbują zmienić.

No
piątek, 4 września 2020, 12:40

Chyba na zachód od Buga

bobo
piątek, 4 września 2020, 09:39

Jak nam tak zależy na tej słowiańskości to możemy wysłać żołnierzy na manewry do Chorwacji. Z drugiej strony kulturowo to juz dawno zerwalismy ze Słowianami. I nie chodzi o to, że jako katolicy jesteśmy bardziej związani z Zachodem niż prawosławni. Chodzi o to, że już wiele wieków temu szlachta stworzyła ideologie sarmatyzmu, która miała wpływ na całe społeczeństwo wymazując słowiańskie elementy nawet skuteczniej niż to zrobiło przyjęcie chrześcijaństwa w wersji rzymskiej.

sobota, 5 września 2020, 07:36

związani z zachodem? Na zachodzie zerwano z katolicyzmem już dawno. Polacy mają kompleks m chcieli by być zachodni ale zachód tego nie chce :D może po prostu bądźmy sobą?

Extern
piątek, 4 września 2020, 21:14

Nie zgodzę się z twierdzeniem że zerwaliśmy ze Słowiańskością i już zupełnie przeszliśmy w sferę kultury zachodu. Z moich obserwacji (na miejscu) kilku zachodnich narodów, (Francuzi, Szwajcarzy, Włosi) wynika że jesteśmy od nich dosyć wyraźnie inni. Inaczej się bawimy, jesteśmy bardziej sentymentalni, mniej pamiętliwi, mniej niestety rozważni, bardziej kłótliwi (nie dotyczy Włochów). Że o upodobaniach kulinarnych nie wspomnę. To nie zanikło i chyba dobrze że mamy własny styl.

Wania
piątek, 4 września 2020, 08:37

Ja na Netflixie obejrzałem rosyjski serial "Trocki" i z niego bardzo dużo się dowiedziałem o słowiańskości. A proces o którym szanowny kolega pisze nie od 30 lat a od ponad 1000 kiedy Polska przyjęła chrzest. I bardzo dobrze.

Siepacz
piątek, 4 września 2020, 07:51

Cierpkiwosci. Przyjdzie taki czas że Rosja popadnie w chaos. Jak było to za Jelcyna. To będzie koniec Rosji. Na Syberii wybuchnie wojna hybrydowa i cały wschód wpadnie w ręce Chin. Oni zresztą uważają część Syberii za swoje tereny jak Taiwan i Hong Kong. Wtedy Rosja zostanie zredukowana do Korei Północnej Europy.

Xzibit
piątek, 4 września 2020, 07:15

Tych ze wschodu nazywasz naszą wspólnotą ??? w jakiej to wspólnocie jeden drugiemu strzela w potylicę i napada jego dom ???? A ci z tej twojej wschodniej wspólnoty od wieków napadają na Polskę regularnie więc oni nie należą do naszej wspólnoty,więcej niezależnych mediów a mniej mongolskiego sputnika

SOWA
piątek, 4 września 2020, 01:01

Obecne warunki po zmianie ustrojowej w latach 90 XX wieku, wytworzyły sytuację w której Polscy we własnym kraju są na przegranej pozycji. Jesteśmy większością z prawami mniejszości. Niestety większości to pasuje.

Alexy
czwartek, 3 września 2020, 21:17

Nie ma kraju Rosja, jest Federacji Rosyjska, nie ma nacji Rosjanie, jest mieszanka ugrofińsko-słowiańsko-tatarska. Uzurpują sobie przynależność do Słowian tylko i wyłącznie w celach imperialnych.

KW
piątek, 4 września 2020, 10:34

Nie ma kraju Polska, jest Reczpospolita Polska. Nie ma nacji Polacy, jest mieszanka germańsko-słowiańsko-tatarska.

Er
piątek, 4 września 2020, 13:27

Dodam, że populacja Rosjan nie muzułmanów stale spada, a rosyjskie miasta tj. Twer, nie biorąc pod uwagę sytuacji za Uralem popadają w ruinę,

Tadziu
czwartek, 3 września 2020, 20:02

Serbowie tylko czekają żeby PRYSNAC DO POLSKI

Państwowiec
czwartek, 3 września 2020, 18:57

My też powinniśmy wybrać wspólnotę słowiańską przed "sojusznikami" z NATO.

bobo
piątek, 4 września 2020, 09:45

Przecież większość krajów słowiańskich jest w NATO. Polska, Czechy, Słowacja, Chorwacja, Słowenia, Bułgaria, Czarnogóra, Macedonia. Poza NATO jest Ukraina, Białoruś, Rosja, Serbia. W tym Ukraina aspiruje do NATO.

Nesher
piątek, 4 września 2020, 11:55

Co jeszcze masz z tymi Słowianami? Słowianie, jako odrębna jednostka kulturowo-polityczna, nie istnieją. Istnieją tylko języki słowiańskie, które są podzielone na zachodnie (czeski, polski, słowacki i serbski łużycki), południowy (słoweński, serbski, chorwacki, macedoński…) i wschodni (rosyjski, ukraiński i białoruski). Te narody często mają bardzo różne historie, kultury itp. Co takiego Czech ma wspólnego z Macedończykiem czy Rosjaninem? Z wyjątkiem kilku podobnych słów, praktycznie nic.

sobota, 5 września 2020, 07:34

Ma wspólne pochodzenie. Słowianie to grupa etniczna. Jak germanie, bantu, Bałtowie itd. Czytajcie książki

MajorMajor
czwartek, 3 września 2020, 22:48

Nie. W tej części Europy nie ma miejsca na silną Polskę i względnie pokojową FR jednocześnie. Gdyby obwód kaliningradzki został zneutralizowany, gdyby nie było bezpośredniego zagrożenia... hmm... Nie. Nie ma sensu przechodzić tego znowu - niech Rosjanie równają do "Zachodu," a nie odwrotnie. Gdzie im bliżej? Do Azji, czy do Europy? Chyba czas wybrać...

yar
czwartek, 3 września 2020, 19:38

To wybierajcie. My Polacy jesteśmy w NATO i realnego wroga to mamy tylko na wschodzie...

HeHe
piątek, 4 września 2020, 09:19

Zgadza się. Zaraz za Bugiem i Sanem.

Atk
piątek, 4 września 2020, 08:35

Tak? A Tuz na zachodzie? Ten jest chyba grozniejszy...

Państwowiec
piątek, 4 września 2020, 11:43

Tak! codziennie zgarnia nadwyzki kapitalowe z lidla, praktikera sektora bankowego i wysyla do centrali na zachodzie. Tak, to jest wlasnie wojna prowadzona innymi srodkami.

bender
sobota, 5 września 2020, 00:06

Czy skoro Biedronka jest portugalska, to Portugalia toczy z nami wojnę? Prawdziwa wojna trwa na Ukrainie. Tam giną ludzie. Załatwił im to wujek z Moskwy.

Atk
piątek, 4 września 2020, 08:35

Tak? A Tuz na zachodzie? Ten jest chyba grozniejszy...

Ja
piątek, 4 września 2020, 06:46

Mów za siebie. Ja nie mam na wschodzie wroga.

Szkoła czołgowa Kama
czwartek, 3 września 2020, 19:27

W Kamie też było bractwo, tyle że nie słowiańskie...

Szkoła czołgowa Kama
czwartek, 3 września 2020, 16:27

Na to właśnie idą pieniądze z eksportu gazu

Kuba Ptrilcka z Pardubic
czwartek, 3 września 2020, 16:21

Pamiętam te groźne miny rosyjskich generałów i precyzyjne, kategoryczne noty protestacyjne Rosjan kiedy na Serbię spadały natowskie bomby. Taki sojusznik to skarb!

plusik
czwartek, 3 września 2020, 19:17

tiaaa a amerykanie to że niby inaczej

No
czwartek, 3 września 2020, 19:01

Poprawili się w Syri. Białorusi też nie odpuszcza. To już inna Rosja

chromoson Y
piątek, 4 września 2020, 07:54

Tak? Policz sobie ile państw z grupy G7 albo G20 ma wojska amerykańskie u siebie a ile rosyjskie. Rachunek jest prosty okupacja USA się opłaca. Okupacja Rosyjska nigdy. Wschód Niemiec dzisiaj, po 30 latach od zakonczenia okupacji ZSSR jest o połowę biedniejszych od zachodu..

czwartek, 3 września 2020, 16:36

Rosja była wtedy na krawędzi upadku, pod każdym względem. Ale to wtedy właśnie w rosyjskich elitach umarł Jelcyn i narodził się Putin. W sumie nie wiem, czy się Zachodowi opłaciło.

Sailor
czwartek, 3 września 2020, 15:09

Od kiedy to Rosjanie są Słowianami? Zarówno w sensie kulturowym jak i genetycznym.

ziew
czwartek, 3 września 2020, 21:14

Są nimi bez porównania bardziej od wykorzenionych i zlatynizowanych Polaków, których w szkole uczy się głównie o po-oświeceniowej historii ich kraju, a jakiekolwiek wątki słowiańskie sa pomijane, ponieważ historia kraju zaczyna się według kościółka w 966r. Przeciętny Polak nie ma pojęcia tak o obyczajach ludowych, rodzimej wierze, jak i historii Słowian jako takich. Komunizm w ZSRR nie zdołał tak upodlić świadomości etnicznej Rosjan, jak zrobił to liberalizm w Polsce. Miał na to przeszło 200 lat co prawda.

cjxzklcjxzkljcklx
piątek, 4 września 2020, 10:13

Mylisz się, Polacy mają pojęcie o słowiańskości, ale wybierają sobie z łacińskości i słowiańskości to co im pasuje. Rosjanie też chcą tak robić, ale im władza miesza w głowach używając ich podatków przeciw nim.

2zddk
czwartek, 3 września 2020, 19:24

Rosjanie kulturowo i genetycznie to bardziej Azjaci niż Słowianie.

plusik
czwartek, 3 września 2020, 19:20

Tiaaa Dokładnie to Słowianie Wschodni panowie więc teorie mongolskie to zachowajcie dla siebie_ ziew

dfdfgdsgdfgdf
piątek, 4 września 2020, 10:14

Rosjanie, to mieszanka ludów azjatyckich i wschodnio-europejskich po przewodnictwem słowian.

plusik
piątek, 4 września 2020, 11:26

Tiaaa Tak jest a ilu na zachodzie to ludność tubylcza? Mer Londynu to czysty europejczyk

AlS
czwartek, 3 września 2020, 18:22

W sensie genetycznym są bardziej Słowianami, niż Serbowie czy Czesi, u których dominują geny awarskie. Ale kulturowo racja, mają mentalność azjatycko - mongolską, co wynika z ich historii. To wyraża się nawet w określeniu własności, której w rosyjskim nie ma. Po polsku powiesz - ja mam, po rosyjsku - jest u mnie. W domyśle - na razie jest u mnie, bo zaraz zgłosi się "chazjain", takim bowiem mongolskim słowem Rosjanie określają właściciela.

Nesher
czwartek, 3 września 2020, 21:38

Czesi mają geny Awarów? Czy to jest jakaś nowa forma polskiej mitologii? Pomijając fakt, że Słowianie nie istnieją jako byt kulturowy czy etniczny, istnieją tylko języki słowiańskie, wówczas genom czeski dzieli się na dwie grupy mniej więcej równej wielkości na geny typowe dla populacji „słowiańskiej” dzisiejszej Polski i Słowacji, tj. haplogrupy R1a (ok. 34%) i dalej do haplotypu R1b (także ok. 34%), ten haplotyp jest typowy dla Europy Zachodniej i np. w Polsce jest stosunkowo rzadki. Inną większą grupą są haplotypy północne (nordyckie) (około 15%), reszta to mniejsze haplotypy, głównie z regionu Morza Śródziemnego i Bliskiego Wschodu. Jednak to (genotypy) może zainteresować archeologów (pozwala im lepiej zrozumieć migrację ludzi w czasach starożytnych), ale nic nie mówi o narodach jako takich. Ponieważ naród określa kulturę, a nie to, skąd pochodził przodek kilka tysięcy lat temu.

abc
czwartek, 3 września 2020, 20:12

U Rosjan też nie dominują geny słowiańskie. Genetycznie Rosjanie więcej mają wspólnego z północną Europą, bliżej im genetycznie do Finów niż Słowian

Siepacz
piątek, 4 września 2020, 07:57

Ale Finowie i Węgrzy do ta sama grupa etniczna ktora dotarła tu jakieś 1400 -1300 lat temu z za Uralu

Arek
czwartek, 3 września 2020, 15:48

Od zawsze

czwartek, 3 września 2020, 21:45

tereny nad rzeką Moskwą to dziedzictwo Muromców (ugrofinowie)

wojtas
czwartek, 3 września 2020, 19:24

Mają więcej wspólnego z Mongołami i Turkami , niż z nami.

czwartek, 3 września 2020, 18:07

Rosja to Cywilizacja Turańska czyli cywilizacja obozu wojennego (kosza). Przejęli to od Mongołów, którym bili czołem przez kilkaset lat i od których zależało ich istnienie. My należymy do Cywilizacji Łacińskiej. Nie skupiamy się na wojnie i bohaterach wojennych a bardziej na bohaterach czasu pokoju.

Observer
czwartek, 3 września 2020, 19:55

Nie cała Rosja była podbita przez Mongołów. Ale właśnie za to powinniśmy im współczuć. Tak samo za hitleryzm który przelał najwięcej słowiańskiej krwi głównie w Rosji. Polityka polityką , trzeba mieć się na baczności, ale to bliscy nam etnicznie ludzie. Pod Legnicą przegraliśmy z Mongołami i gdyby nie waśnie wewnętrzne Mogoł zatrzymał by się na wybrzeżu atlantyckim.

piątek, 4 września 2020, 01:25

szacuje się, że tatarzy stracili w europie centralnej trzecią część sił i to w tak krótki okres czasu. to porażka, klęska. jaki atlantyk???

sobota, 5 września 2020, 07:31

Pokaż źródła? Pod Legnicą zdziesiątkowali wojska polsko niemieckie.

Rzeczpospolita Nowogrodzka
czwartek, 3 września 2020, 22:26

Nowogród Wielki został krwawo podbity przez dawnych wasali Mongołów. Słał on wcześniej poselstwa do polskiego króla z prośbą o pomoc w obronie przed Moskwą, ale niestety bezskutecznie.

uczciesie
piątek, 4 września 2020, 07:52

Nowogród nie został podbity tylko płacił daninę Mongołom. A Iwan Groźny to już Moskal -3 wieki później , czasy kiedy Mongołowie zostali wspomnieniem. Nie mieszaj historii z własnymi widzimisie. Źle się na tym wychodzi a prawda jest lepsza niż kłamstwo. Zawsze.

Historyk
piątek, 4 września 2020, 11:30

W.K N zostało podbite i brutalnie spacyfikowane przez despotę i.groźnego! Mieszkańcy w typowy dla Rosjan sposób zostali albo wyrżnięci albo zostali niewolnikami.

sobota, 5 września 2020, 07:32

ale nie przez Mogołów a o tym byłą mowa.

piątek, 4 września 2020, 14:01

iwan groźny potraktował nowogród w. jak mehmed zdobywca konstantynopol

Ubawiony
czwartek, 3 września 2020, 17:26

W sensie kulturowym i społecznym to średniowiecze. A ściślej wszczesne. Bardziej azja niż Europa.

szerzej widzący
czwartek, 3 września 2020, 17:09

Rosjanie to w prostej linii lud nordycki o nazwie Rusowie, który podbił miejscową ludność słowiańską. Dzisiejszy zaś ich kod kulturowy zawdzięczają w dużej mierze 2 wiekom podległości pod mongołów. Feliks Koneczny nazwał ich tzw kod kulturowy mianem cywilizacji turańskiej

czwartek, 3 września 2020, 16:37

nie są Słowianami mylisz się

John
czwartek, 3 września 2020, 14:22

W tym samym czasie Serbia deklaruje utrzymanie kursu wstapienia do UE . Dlaczego nie wstepuja do uni euroazjatyckiej ?!?

Y
piątek, 4 września 2020, 07:58

Bo unia euroazjatycka wstąpi do Serbii

Federacja Euroazjatycka
czwartek, 3 września 2020, 16:52

Bo UE ma być docelowo od Lizbony po Władywostok!

SimonTemplar
czwartek, 3 września 2020, 16:50

Serbii podobnie jak Turcji czy Izraela nigdy nie przyjmą do UE. Serbia jest krajem pro rosyjskim, calkowicie oddanym kierunkowi politycznymi który prowadzi Moskwa. Chciec mogą, to zrozumiałe. Ale aby je przyjąć to trzeba jednomyslnej zgody wszystkich krajów UE a ja znam przynajmniej 2 ktore postawią weto i nie myślę o Polsce.

plusik
czwartek, 3 września 2020, 19:21

Tia podam pierwszy z brzegu przykład Bombardowania Serbii czyli bomby OtaN_ ziew

czwartek, 3 września 2020, 16:38

Z braku możliwości. Proszę wskazać granicę Serbii z państwem neutralnym (o przyjaznych nie wspominam) lub morzem.

czwartek, 3 września 2020, 23:29

taka mini-rosja.

czwartek, 3 września 2020, 19:31

ale się wszyscy uwzięli na tę Serbię. a przecież to miłujące pokój państwo, które zawsze Rosja musi podpuścić do robienia głupich rzeczy

Tweets Defence24