- Wiadomości
Mi-2 będą latać dłużej
PZL-Świdnik zrealizuje „wykonanie na rzecz jednostek wojskowych lotnictwa Sił Zbrojnych RP w latach 2018÷2021 prac określonych biuletynem technicznym Nr P/O/U/R/5023/E-260/06 wraz z aneksem nr 4 na śmigłowcach Mi-2” - informuje 3. Regionalna Baza Logistyczna Wydział Techniki Lotniczej.

Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej w Krakowie rozpoczął negocjacje z zakładami PZL Świdnik na temat remontów wydłużających resurs śmigłowców Mi-2 znajdujących się na wyposażeniu jednostek Sił Zbrojnych RP w latach 2018-2021 pod koniec lutego 2018 roku. Całkowita końcowa wartość zamówienia to ponad 13 mln złotych netto. Decyzja o udzieleniu zamówienia zapadła ostatecznie 30 marca 2018 roku.
Negocjacje podjęto jedynie z PZL-Świdnik gdyż, jak czytamy w uzasadnieniu – „W wyniku przeprowadzonej przez Zamawiającego analizy rynku potencjalnych Wykonawców ustalono, że jedynym podmiotem gospodarczym uprawnionym do realizacji usługi będącej przedmiotem zamówienia jest Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego ,,PZL-ŚWIDNIK” S.A.”. Jak wskazywał Defence24.pl pod koniec lutego br., nie jest to informacja zaskakująca, gdyż PZL-Świdnik był producentem śmigłowców Mi-2 przez 40 lat, co przełożyło się na liczbę około 5500 maszyn wprowadzonych do służby na całym świecie.
Przypomnijmy, że obecnie w służbie pozostało około 40 maszyn Mi-2, systematycznie wycofywanych ze względu na wyczerpanie resursów. Ze względu na swój wiek Mi-2 już dawno powinny doczekać się następcy. Z uwagi na to, jak również szerzej rozumiane potrzeby sił zbrojnych MON zapowiedział na 2018 rok uruchomienie programu o kryptonimie Perkoz, który będzie dotyczył lekkiego lub średniego śmigłowca wielozadaniowego.
WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS