Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

TAI rozpoczyna prace nad śmigłowcem ATAK 2

Fot. TAI
Fot. TAI

Firma Turkish Aerospace Industries poinformowała o rozpoczęciu prac nad budową ciężkiego śmigłowca szturmowego ATAK 2.

Zgodnie z informacją opublikowaną przez TAI w dniu 31 października, maszyna zostanie całkowicie skonstruowana i wybudowana siłami przemysłu tureckiego. Jak jednak zaznacza producent, skonstruowanie śmigłowca jest możliwe dzięki pozyskaniu odpowiednich technologii przy produkcji helikoptera T129, produkowanego na licencji Leonardo.

Czytaj też: "Polska konfiguracja śmigłowca ATAK". Propozycja TAI w programie Kruk [Defence24.pl TV]

Śmigłowiec ATAK 2 ma być większy i cięższy od T129.

Reklama
Reklama

Komentarze (3)

  1. Antex

    Mam takie dziwne wrażenie i mógłbym założyć się o naprawdę dużą kasę że końcowy efekt będzie dużo lepszy niż "równoległy" projekt włoski AH-249, bo Turcy nie będą przejmować się ograniczeniami czasowymi ani finansowymi i nie będą dostosowywać projektu "długotrwałość misji" do wymagań ekspedycyjnych czyli kolonialnego gonienia pastuchów na wielbłądach lub Toyotach, a skoncentrują się na niszczeniu sowieckich czołgów w sąsiedzkich armiach sowiecko-arabskich (czyli to co jest NAM najbardziej potrzebne) a przy okazji wykorzystają rosyjską technologie z projektu Ka-50-2 Erdogan.

    1. bender

      Po tym jak napisales, ze Turcy nie beda się przejmowac ograniczeniami czasowymi i finansowymi to przekonales mnie, zeby przyjac zaklad. Jak jeszcze przestana sie przejmowac prawami fizyki to calkiem mozliwe, ze nowy smiglowiec nigdy nie powstanie ;-)

  2. Ramon

    Dla kontrastu, Polska negocjując zakup śmigłowca Caracal i jego produkcję w WZL nr 1 w Łodzi, zabiegała o technologię produkcji prochu wielobazowego. W efekcie nie ma ani śmigłowców, ani prochu.

    1. czyt.

      Śmigłowce będą lepsze, na proch nie zgodzili się, zatem nie siej głupot.

    2. sojer

      Turcy nie kupowali śmigłowców, ale licencję. Kontrakt na Caracale był jak kontrakt na F-16 - sprzęt, uzbrojenie, szkolenie, serwis, offset. Natomiast zakup T129 był jak zakup Rosomaków przez Polskę.

    3. Victor

      Polska o nic nie zabiegała. Polska szukała pretekstu do uwalenia przetargu.

  3. Victor

    Tylko pozazdrościć konsekwencji.