Reklama

Siły zbrojne

Załogi VIPowskich Boeingów przejdą szkolenie

Fot. IU
Fot. IU

1 Baza Lotnictwa Taktycznego ogłosiła, że doszło wyłonienia realizatora usług związanych ze szkoleniem symulatorowym załóg Boeingów 737 800NG/BBJ2-27K (Boeing Bussines Jet 2). Wchodzą one w skład floty maszyn przewożących najważniejsze osoby w państwie

Reklama

Kryzys ukraiński - raport specjalny Defence24.pl

Reklama

Jak czytamy w ogłoszeniu zamieszczonym w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej warszawska 1. Baza Lotnictwa Taktycznego poszukiwała realizatorów szkolenia teoretycznego oraz symulatorowego do samolotów: Boeing 737-800NG/BBJ2-27K i Gulfstream G550. Dwuzadaniowy przetarg został rozpisany 14 kwietnia 2021 roku.

Czytaj też

Udało się przyznać zamówienie w tylko jednej części - pierwszej. Spośród otrzymanych sześciu ofert jedna wyróżniała się najniższą ceną i odpowiednią dostępnością symulatora w preferowanych przez 1. BLTr godzinach, a jest nią oferta przygotowana przez świadczącą od wielu lat usługi na rzecz Sił Zbrojnych firmę Parasnake Arkadiusz Szewczyk. Zamawiający szacował, że szkolenie będzie kosztowało bazę 3 mln zł netto (3,7 mln zł brutto), aczkolwiek kieleckie przedsiębiorstwo zrealizuje wyszczególnione w postępowaniu zadania za 1,7 mln zł netto (2,1 mln zł brutto). Umowę podpisano na początku miesiąca. Szkolenie dziewięciu załóg winno się zakończyć w 2023 roku.

Reklama

Druga część postępowania została umorzona ze względu braku ofert lub ich odrzucenia.

Przewidziane szkolenie dla dziewięciu załóg (osiemnastu pilotów) Boeingów składa się z dwóch części: „Pilot Recurrent" (teoria i symulator) oraz „International Procedures Initial" (teoria, symulatorowe szkolenie jest opcjonalne). Z kolei nierozstrzygnięte szkolenie dla sześciu załóg (dwunastu pilotów) Gulfstreamów miało polegać na „Pilot Recurrent" (teoria i symulator), szkoleniu z przerwania lub kontynuowanie startu w jego krytycznej fazie (podejmowanie decyzji) - szkolenie teoretyczne i symulatorowe – szkolenie dodatkowe oraz kursu poświęconemu zarządzaniu energią kinetyczną samolotu (według zależności: wysokość-prędkość).

Czytaj też

Lądowanie maszyn Boeing 737-800NG/BBJ2-27K miało miejsce na lotnisku Chopina w Warszawie w trzech terminach. Pierwsza z nich lądowała w listopadzie 2017 roku- był to „Józef Piłsudski", zaś kolejne dwa: „Roman Dmowski" i „Ignacy Paderewski" przyleciały w październiku 2021 roku. Służą one do transportu najważniejszych osób w państwie, i zostały zakupione w marcu 2017 roku za kwotę około 2,5 mld zł brutto. Ponadto rok wcześniej zamówiono dwa Gulfstreamy G550 – "Generał Kazimierz Pułaski" i "Książę Józef Poniatowski". Te z kolei kosztowały nieco ponad pół miliarda złotych brutto.

VIPowskie Boeingi posiadają następujące udogodnienia: kabinę HEAD dla 4 osób w układzie konferencyjnym, dwuosobową kabinę VIP, dwunastoosobową kabinę klasy Business (ta posiada 8 miejsc w układzie konferencyjnym i 4 klasyczne) oraz czterdziestoośmioosobowy przedział ekonomiczny, sypialnię dla załogi. Samoloty dysponują też aktywnymi i pasywnymi systemami obrony, kodowaną łącznością oraz transponderem IFF.

Czytaj też

Reklama

"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie

Komentarze (3)

  1. voodooo

    Ciekawy temat......czy jest możliwy dostęp P,Kmdr....to konkluzji tych szkoleń??...czy słowo Wodza jest ważniejsze od procedur HEAD?

    1. CIA forever

      co za ciekawość ... a może tak szkolenia na ił 96 ?

  2. Bryxx

    Skoro dopiero teraz rozstrzygnięto przetarg ogłoszony 14 kwietnia 2021 r to kto szkolił i miał nadzór instruktorski nad pilotami przez ten czas? Wychodzi na jaw następna prowizorka i jakośtobędzizm?

    1. CIA forever

      ZAJMIJ SIĘ lepiej szkoleniami na ił 96 ...

  3. Ramond

    Pewnie będą trenować ewakuację władz do Londynu

    1. CIA forever

      co za mądry komentarz ... będą trenować lądowania pod Białym Domem w sprawie sankcji na NS2 !

Reklama