Reklama
  • Wiadomości

Załogi VIPowskich Boeingów przejdą szkolenie

1 Baza Lotnictwa Taktycznego ogłosiła, że doszło wyłonienia realizatora usług związanych ze szkoleniem symulatorowym załóg Boeingów 737 800NG/BBJ2-27K (Boeing Bussines Jet 2). Wchodzą one w skład floty maszyn przewożących najważniejsze osoby w państwie

Fot. IU
Fot. IU
Reklama

Kryzys ukraiński - raport specjalny Defence24.pl

Reklama

Jak czytamy w ogłoszeniu zamieszczonym w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej warszawska 1. Baza Lotnictwa Taktycznego poszukiwała realizatorów szkolenia teoretycznego oraz symulatorowego do samolotów: Boeing 737-800NG/BBJ2-27K i Gulfstream G550. Dwuzadaniowy przetarg został rozpisany 14 kwietnia 2021 roku.

Zobacz też

Udało się przyznać zamówienie w tylko jednej części - pierwszej. Spośród otrzymanych sześciu ofert jedna wyróżniała się najniższą ceną i odpowiednią dostępnością symulatora w preferowanych przez 1. BLTr godzinach, a jest nią oferta przygotowana przez świadczącą od wielu lat usługi na rzecz Sił Zbrojnych firmę Parasnake Arkadiusz Szewczyk. Zamawiający szacował, że szkolenie będzie kosztowało bazę 3 mln zł netto (3,7 mln zł brutto), aczkolwiek kieleckie przedsiębiorstwo zrealizuje wyszczególnione w postępowaniu zadania za 1,7 mln zł netto (2,1 mln zł brutto). Umowę podpisano na początku miesiąca. Szkolenie dziewięciu załóg winno się zakończyć w 2023 roku.

Reklama

Druga część postępowania została umorzona ze względu braku ofert lub ich odrzucenia.

Przewidziane szkolenie dla dziewięciu załóg (osiemnastu pilotów) Boeingów składa się z dwóch części: „Pilot Recurrent" (teoria i symulator) oraz „International Procedures Initial" (teoria, symulatorowe szkolenie jest opcjonalne). Z kolei nierozstrzygnięte szkolenie dla sześciu załóg (dwunastu pilotów) Gulfstreamów miało polegać na „Pilot Recurrent" (teoria i symulator), szkoleniu z przerwania lub kontynuowanie startu w jego krytycznej fazie (podejmowanie decyzji) - szkolenie teoretyczne i symulatorowe – szkolenie dodatkowe oraz kursu poświęconemu zarządzaniu energią kinetyczną samolotu (według zależności: wysokość-prędkość).

Reklama

Zobacz też

Reklama

Lądowanie maszyn Boeing 737-800NG/BBJ2-27K miało miejsce na lotnisku Chopina w Warszawie w trzech terminach. Pierwsza z nich lądowała w listopadzie 2017 roku- był to „Józef Piłsudski", zaś kolejne dwa: „Roman Dmowski" i „Ignacy Paderewski" przyleciały w październiku 2021 roku. Służą one do transportu najważniejszych osób w państwie, i zostały zakupione w marcu 2017 roku za kwotę około 2,5 mld zł brutto. Ponadto rok wcześniej zamówiono dwa Gulfstreamy G550 – "Generał Kazimierz Pułaski" i "Książę Józef Poniatowski". Te z kolei kosztowały nieco ponad pół miliarda złotych brutto.

VIPowskie Boeingi posiadają następujące udogodnienia: kabinę HEAD dla 4 osób w układzie konferencyjnym, dwuosobową kabinę VIP, dwunastoosobową kabinę klasy Business (ta posiada 8 miejsc w układzie konferencyjnym i 4 klasyczne) oraz czterdziestoośmioosobowy przedział ekonomiczny, sypialnię dla załogi. Samoloty dysponują też aktywnymi i pasywnymi systemami obrony, kodowaną łącznością oraz transponderem IFF.

Reklama

Zobacz też

Reklama
WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama