Siły zbrojne
Wysokogórskie starty i lądowania C295W
Samolot transportowy Airbus C295W Marynarki Wojennej Meksyku brał udział w lotach demonstracyjnych w Boliwii, operując z lotniska na wysokości powyżej 4000 m n.p.m. Testowana najnowsza wersja C295 wyposażona jest w winglety, dzięki którym zmniejszane jest zużycie paliwa przy transporcie cięższych ładunków na duże odległości w gorącym klimacie wysokogórskim.
Samolot transportowy Airbus C295W Marynarki Wojennej Meksyku brał udział w lotach demonstracyjnych w Boliwii, operując m.in. z lotnisk na wysokości powyżej 4000 m n.p.m. Załoga składała się z pracowników Airbus Defence and Space i meksykańskich wojskowych. W trakcie pobytu w Boliwii maszyna operowała z portu lotniczego El Alto w stolicy kraju La Paz, którego pas startowy jest położony na wysokości 4061 m n.p.m. Jest to najwyżej położone na świecie lotnisko międzynarodowe i równocześnie jedno z najgorętszych. Samolot przebywał także w bazie lotniczej Cochabamba oraz lądował i startował z nieutwardzonego pasa w San Borja. Zgodnie z komunikatem producenta maszyna odwiedzi także kilka innych krajów Ameryki Południowej, obecnie przebywa w Chile.
Testowana najnowsza wersja C295W wyposażona jest w winglety, dzięki którym o ok. 4 % spada zużycie paliwa przy transporcie cięższych ładunków na duże odległości w gorącym, wysokogórskim klimacie. Meksyk jest pierwszym na świecie użytkownikiem C295W. Siły powietrzne i marynarka wojenna używają w sumie siedmiu egzemplarzy tych samolotów, które uzupełniły flotę 14 C295M. Samoloty C295W mają też trafić do Indii (kontrakt na 56 egzemplarzy wart jest blisko 2 mld USD) oraz Uzbekistanu.
"Będzie walka, będą ranni" wymagające ćwiczenia w warszawskiej brygadzie