Siły zbrojne

Wojskowe samochody, autobusy i quady do naprawy

Fot. J. Sabak/Defence24

12 Wojskowy Oddział Gospodarczy wszczął postępowanie na zapewnienie napraw wojskowych pojazdów osobowych oraz dostawczych.

Przedmiotem postępowania ogłoszonego 30 grudnia ubiegłego roku jest naprawa pojazdów osobowych, mikrobusów, ciężarowych, dostawczych, a także motocykli i quadów w Siłach Zbrojnych RP Sił Zbrojnych RP. Postępowanie zostało podzielone na sześć zadań, zaś do każdego z nich podporządkowano pojazdy według podobnych cech użytkowych i technicznych.

Czytaj też

Pierwsza część tyczy się serwisu samochodów osobowych takich jak Opel (Insignia, Combo-C), Hyundai i-30, Renault Kangoo, Skoda (Rapid, Octavia) i samochodów ciężarowo-osobowych Honker (2324, 2424, 2524) oraz Ford Ranger. W zadaniu drugim zauważamy natomiast potrzebę serwisu dostawczych Fiat Ducato, VW Crafter, Transporter, Ford Transit, Opel Vivaro, MAN Syn1E i mikrobusów VW 2EC2 Crafter, Caravelle 2,4TD, Fiat Ducato, MAN TGE. Część trzecia i piąta poświęcona jest samochodom ciężarowym i pojazdom ogólnego przeznaczenia: STAR (11422V, 12.220, 266, 944), Iveco (Eurocargo ML120, ML160, Stralis i Trakker), Volvo VTJ 3R, MAN TGM 26.340 oraz Jelcz (S662 D.43, P862 D.43 HIAB, 442).

Wojsko ma też zamiar naprawić autobusy takie jak MAN Lion's Coach, Solbus SL11, Autosan (H10-10.02, A-10-10T) i Jelcz T081MB/2001, a także motocykle: Yamaha XTZ690, Kawasaki LE650E, wraz z quadami: Polaris SPM 1000E, Arctic CAT 952 2015, IPS SP8/0. Wspomniane postępowanie jest więc o tyle ciekawe, że dotyczy bardzo szerokiego spektrum pojazdów używanych przez Siły Zbrojne RP, pochodzących od różnych producentów i przeznaczonych do różnych zastosowań.

Przewidziano dla 12. WOG prawo opcji, którego wysokość nie przekroczy 98,10% wartości podpisywanej w przyszłości umowy. Propozycje będą oceniane według dwóch kryteriów - ceny roboczogodziny (60 proc.) oraz gwarancji (40 proc.). Oferty należy składać do końca stycznia bieżącego roku. Ustalono warunki realizacji umowy, a jest nim wykonanie w ciągu 3 dni od przyjęcia pojazdu do serwisu kosztorysu. Dany pojazd, który trafi do warsztatu będzie musiał zostać naprawiony w ciągu 7 dni, a w niektórzych przypadkach 14 dni.

Czytaj też

Komentarze (1)

  1. Monkey

    Oby znowu się nie wycofano jak w wielu innych przypadkach, z powodu braku finansowania.