Reklama

Wojsko kupi silnik do samolotu VIP

Gulfstream G550, fot. Gulfstream Aerospace
Gulfstream G550, fot. Gulfstream Aerospace

3 Regionalna Baza Logistyczna szuka fabrycznie nowego silnika lotniczego BR700-710C4-11 do vipowskiego samolotu Gulfstream G550. Jednostka wojskowa ma konkretne wymagania - silnik nie może być wyprodukowany przed 2024 rokiem, a potencjalny dostawca musi zapewnić gwarancję ważną pięć lat lub na 2500 godzin pracy lub 2500 cykli (w zależności co upłynie pierwsze).

Wykonawca przetargu, jak wymaga wojsko będzie musiał dostarczyć produkt do 1. Bazy Lotnictwa Transportowego w Warszawie. Silnik musi być dostarczony w skrzyni transportowej lub na stanowisku transportowym, tak by jego przejęcie i transport odbyły się bez problemów. Poza wspomnianym rokiem produkcji dostarczony przedmiot powinien zostać odpowiednio zabezpieczony przed utratą jego jakichkolwiek walorów użytkowych. Produkt powinien posiadać wszelkie certyfikaty jakości oraz pełną dokumentację techniczną.

Czytaj też

Samoloty Gulfstream wyposażone są w dwa niezależne od siebie silniki, zakupiony silnik ma być silnikiem zapasowym. Dlatego ogłoszeniodawca nie przewiduje żadnych alternatywnych silników. Jak podała jednostka wojskowa, zamieszczenie innego silniku mogłoby spowodować zgrożenie dla życia lub zdrowia najważniejszych osób w państwie, które to właśnie ma przewozić samolot.

Omawiany silnik BR700-710C4-11 wszedł do służby już w 1997 roku w samolotach Gulfstream V, a w 1998 r. jako napęd do Bombardier Global Express. Do samolotu do którego ma być zastosowany w przetargu - Gulfstream G550 miał być zastosowany w 2003 r. Od 2017 roku maszyny są do dyspozycji prezydenta Polski,lata on nimi w podróże zagraniczne. Potencjalny wykonawca będzie miał czas na dostawę do dnia 30.11.2025 roku.

Reklama
WIDEO: Święto Wojska Polskiego 2025. Defilada w Warszawie
Reklama

Komentarze

    Reklama