Reklama
  • WIADOMOŚCI

Transportery inżynieryjne dla wojska. Ponowne rozpoczęcie postępowania

Inspektorat Uzbrojenia zaprosił zainteresowane podmioty do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na realizację Określeń Założeń do Projektowania pracy rozwojowej pod tytułem „Kołowy transporter wsparcia inżynieryjnego KTWI” kryptonim Jodła-KTI. Postępowanie zostało rozpoczęte ponownie, gdyż w poprzedniej procedurze, realizowanej od listopada 2015 roku nie udało się wyłonić ofert spełniających wymogi.

Fot. chor. Rafał Mniedło/11LDKPanc
Fot. chor. Rafał Mniedło/11LDKPanc

Jak wskazano w ogłoszeniu o zamówieniu, przedmiotem jest usługa dotycząca realizacji etapu Określenie Założeń do Projektowania pracy rozwojowej pod tytułem "Kołowy transporter wsparcia inżynieryjnego KTWI" kryptonim Jodła-KTI. W ramach etapu należy opracować projekt koncepcyjny wyrobu (korzystając z wstępnych założeń taktyczno-technicznych na kołowy transporter wsparcia inżynieryjnego), analizę techniczno-ekonomiczną oraz projekt założeń taktyczno-technicznych transportera. Termin wykonania zamówienia określono na 31 października 2016 r.

Jest to już kolejne podejście do realizacji omawianego etapu pracy rozwojowej na kołowy transporter wsparcia inżynieryjnego. Jak poinformowała Defence24.pl rzecznik IU Małgorzata Ossolińska, w poprzedniej procedurze, wszczętej w listopadzie 2015 roku nie udało się wyłonić ofert spełniających wymogi.

Postępowanie na realizację etapu OZP pracy rozwojowej pt.: "Kołowy transporter wsparcia inżynieryjnego KTWI" kryptonim JODŁA-KTI zostało wszczęte w trybie zamówienia otwartego w dniu 26.11.2015 r. W terminie określonym w Ogłoszeniu o zamówieniu, Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia złożyło dwóch wykonawców AMZ Kutno S.A. oraz Konsorcjum w składzie: ROSOMAK S.A., Wojskowy Instytut Techniki Inżynieryjnej z Wrocławia oraz KenBIT Koening i Wspólnicy Sp. J. Konsorcjum reprezentowane przez ROSOMAK S.A. zostało wykluczone ponieważ nie wykazało spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W terminie składania ofert wykonawca AMZ Kutno S.A. złożył ofertę, która została odrzucona, co w konsekwencji doprowadziło do unieważnienia postępowania. Ponowne wszczęcie postępowania o udzielenia Zamówienia na realizację przedmiotowej pracy w dniu 15.03.2016 r. podyktowane było koniecznością pozyskania KTWI w celu umożliwienia realizacji, przez pododdziały saperów, zadań wsparcia inż. na współczesnym polu walki.

ppłk Małgorzata Ossolińska Inspektorat Uzbrojenia

Zamawiający nie ogranicza liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert ostatecznych, a jako jedyne kryterium oceny ofert określa cenę. Termin składania wniosków upływa w dniu 25 marca 2016 r.

KTWI będzie służył do przewożenia drużyny saperów, ma być zdolny do wykonywania zadań w dzień i w nocy, w dowolnych warunkach atmosferycznych. Przewożeni saperzy mają zapewniać poprawę mobilności wojsk własnych, osłabiać zdolności przemieszczania się przeciwnika, zwiększać zdolność przetrwania wojsk własnych.

KTWI ma mieć możliwość prowadzenia obserwacji, budowy i niszczenia zapór inżynieryjnych, budowy fortyfikacji i umocnień oraz zapór minowych, przygotowywania dróg dowozu i ewakuacji, urządzania lądowisk. Krótko mówiąc, transporter KTWI ma zapewniać możliwość skutecznego działania drużynie saperów wykonujących swoje obowiązki w polu. W ramach tych działań jego załoga będzie blisko współpracować z transporterem KTRI.

Obecnie rolę pojazdów tego typu pełnią wozy oparte o podwozia MT-LB, uznawane za nieprzystające do wymagań współczesnego pola walki i nieprzystosowane do współdziałania z KTO Rosomak.

Czytaj też: Kiedy powstanie kołowy transporter wsparcia inżynieryjnego dla Wojska Polskiego?

Wymagania taktyczno-techniczne dotyczące transportera KTWI podano we wstępnych wymaganiach opracowanych dla potrzeb dialogu technicznego i dopracowano w ramach rozmów, w których udział wzięli przedstawiciele Rosomak S.A. oraz AMZ Kutno Sp. z o.o.

Zobacz również

WIDEO: Stado Borsuków w WP | AW149 z polskiej linii | Defence24Week #140
Reklama