Logistycy z Warszawy poinformowali o wyłonieniu firmy, która dokona ubezpieczenia wojskowych pojazdów na najbliższe lata.
Przypomnijmy najpierw samo postępowanie. 2. Regionalna Baza Logistyczna z Warszawy 25 marca br. w suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej opublikowała ogłoszenie dotyczące zamówienia usługi ubezpieczenia komunikacyjnego pojazdów Resortu Obrony Narodowej na lata 2022–2024 ( od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2024 r.).
Ubezpieczeniem OC mają zostać objęte wszystkie pojazdy używane przez wojsko. Natomiast „Zieloną Kartę” otrzyma do 4000 pojazdów rocznie. Nieco mniej, bo 3000 wozów zabezpieczających kadrę kierowniczą MON i SZ RP, a także wozów interwencyjnych Żandarmerii Wojskowej oraz samochody ciężarowe (1300 sztuk) i autobusy (w liczbie 600 sztuk), będzie miało najbogatszy pakiet, OC+AC+NNW, a nawet ubezpieczenie od kradzieży lub zniszczenia (KR).
Czytaj też: Wiceszef BBN na Defence24 DAY: inwestowanie w wojsko stanowi rodzaj polisy ubezpieczeniowej na złe czasy
Logistycy podali także planowany roczny limit kilometrów dla całej floty wynoszący 135 milionów kilometrów. Zamieszczono także orientacyjne wartości poszczególnych typów pojazdów: samochód osobowy – 120 tysięcy zł, samochód ciężarowy – 180 tysięcy zł, autobus – 950 tysięcy zł.
Składanie ofert było możliwe do 7 maja br., do godziny 7:30. Po upływie pół godziny nastąpiło ich otwarcie. Zamawiający ubezpieczenie określił następujące kryteria: cena (o wadze 60%) oraz w wypadku ubezpieczenia OC – możliwość rocznego przekroczenia rocznego limitu kilometrów bez żadnych dopłat. Najwyżej miano ocenić y te oferty, które zakładały, że pojazdy wojskowe mogłyby przekroczyć ten limit o nawet 800 tysięcy kilometrów.
Do postępowania zgłosiły się dwie ubezpieczalnie: Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A. z siedzibą przy al. Jana Pawła II 24 w Warszawie oraz Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A. z siedzibą przy ul. Chmielnej 85/87 w Warszawie. Pierwsza z nich złożyła ofertęo wartości brutto 34 225 800 zł, natomiast druga w wysokości 40 393 283,63 zł.
To oznacza, że biorąc pod uwagę kryteria przyjęte przez 2. RBLog na najbliższe lata ubezpieczycielem wojskowych pojazdów zostanie PZU S.A.
Jagoda
Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne S.A. z Poznania zaprezentowały podczas targów MSPO 2017 samochód Ford Ranger. Pojazd w zależności od konfiguracji może przewozić 2, 4 lub do 9 żołnierzy. Może być nośnikiem uzbrojenia, bądź też stanowić podstawę dla wersji specjalistycznych. W Kielcach prezentowany był z podwyższoną zabudową tylnej części. Napęd demonstrowanego pojazdu stanowi silnik R5 Duratorq TDCi o mocy 200 KM i pojemności 3,2 litra. Jest on wyposażony w sześciobiegową, automatyczną skrzynię biegów. Ford Ranger wyposażony został w wyciągarkę o sile uciągu 3,7 t, wzmocnione układy zawieszenia i hamulcowy. Został też dostosowany do montażu różnego typu środków łączności i nawigacji. Posiada ponadto snorkel (górny wlot powietrza) i hak holowniczy zgodny z normami NATO, dysponuje też uchwytami do transportu drogą lądową, powietrzną i wodną. Pojazd charakteryzuje się dopuszczalną masą całkowitą 3,5 tony i ładownością 1 t. Długość wynosi 5359 mm, szerokość: 1849 mm, rozstaw osi: 3226 mm, prześwit: 230 mm. Ford Ranger jest wyposażony w zbiornik paliwa o pojemności 80 litrów.
On
I miał kosztować 2.000.000zł
Ass
A jakie to wyłanianie firmy. Wiadomo, że obie mają szefów z jednego kółka i pieniądze idą z państwa do państwa. Najwyżej my dołożymy do swoich składek z racji wspomnianych samochodów.
AXM
Te chromowane "cudeńka" nawet nie mają malowania wojskowego :)
Atom
Podobno AC na chromy w Fordach Ranger zamówili.... 6 lat szukali pojazdu terenowego dla wojska faz analityczno koncepcyjnych nie było końca.i jest ,,mamy to,, nasze kochane świecidełka prosto z półki z jedyną modyfikacją militarną w postaci płynu zimowego do spryskiwaczy.