Reklama


Z całą pewnością deklarację prezydenta można uznać jako początek dyskusji nad potrzebą pozyskania dużej maszyny dalekiego zasięgu. Loty po Europie są zabezpieczane przez parę samolotów pasażerskich Embraer ERJ-175 leasingowanych od linii lotniczych Eurolot, a loty krajowe realizowane są przy pomocy śmigłowców. W sytuacjach wyjątkowych państwowe VIPy mogą także wykorzystywać wojskowe samoloty transportowe.

Sytuacja wygląda fatalnie w przypadku lotów dalekodystansowych. Tu VIPy są zdane na połączenia realizowane przez przewoźników cywilnych lub wynajmowanie maszyn klasy BBJ na pojedyncze loty, bądź realizowane lotów dostępnymi samolotami z międzylądowaniami.

Deklaracja prezydenta może stanowić przełom w staraniach Ministerstwa Obrony Narodowej, które cały czas wyraża chęć pozyskania dwóch wielozadaniowych maszyn klasy MRTT, które mogłyby (wzorem choćby Kolumbii) służyć także do przewozu VIP.



(ŁP)
Reklama

Mikrostan wojenny, Mad Max w Syrii - Defence24Week 102

Komentarze

    Reklama