Reklama

Siły zbrojne

Pierwszy indyjski Scorpène zwodowany

fot. DCNS
fot. DCNS

W stoczni MDL (Mazagon Docks Ltd) w Bombaju zwodowano pierwszy z sześciu zamówionych przez indyjską marynarkę wojenną okrętów podwodnych typu Scorpène. 

Opóźnienie w programie wynosi więc około 4 lat. Nowa jednostka była budowana w całości w Indiach, na bazie technologii przekazanych przez francuski koncern stoczniowy DCNS. Ostateczny termin wprowadzenia pierwszego okrętu Scorpène do służby w indyjskiej marynarce wojennej to wrzesień 2016 r. Kolejne jednostki mają być później przekazywane z odstępem dziewięciu miesięcy.

Wodowanie pierwszej jednostki, polegało tak naprawdę na zatopieniu suchego doku, na którym okręt był kompletowany. Sprawdzono szczelność kadłuba i działanie mechanizmów zewnętrznych. Teraz okręt zostanie umieszczony na specjalnym pontonie i przeholowany do stoczni indyjskiej marynarki wojennej w Bombaju. Tam zostanie doposażony w pozostałe systemy uzbrojenia oraz załadowane zostaną akumulatory. Przesuniecie okrętu pozwoliło zwolnić dok w stoczni MDL dla kolejnego, budowanego tam okrętu podwodnego.

Reklama

Mikrostan wojenny, Mad Max w Syrii - Defence24Week 102

Komentarze (3)

  1. 1234

    4 LATA OPÓŹNIENIA!!!! Jak długie opóźnienie DCNS wkalkulowało w ew. "produkcję" Scorpene w polskiej stoczni NAUTA???

    1. drutkolczasty

      Stocznia w Indiach, wykonawstwo indyjskie a DCNS się spóżnia?? Czytasz czasami co piszesz?

  2. podbipięta

    Jak Hindusi montują,to my tym bardziej.

    1. Tyberios

      Może lepiej z hindusów nie brać przykładu... bo opóźnienia, jakoś wykonania i cena w ich wydaniu to raczej nie jest metoda do naśladowania.

  3. Grzes

    Zamiast klasycznych akumulatorow wypadaloby zainstalowac ogniwa paliwowe jak na stacjach kosmicznych. Nalezy tylko rozwiazac problem uciekajacego wodoru. Niemcy chyba o rozwiazali zabierajac na poklad czynnik rozsczepiajacy wode.

Reklama