Siły zbrojne
Następca T-72 w 2016 roku? Kluczowy etap dialogu technicznego na Geparda

Zamknięto listę firm aplikujących do dialogu technicznego na nowy Wóz Wsparcia Bojowego "Gepard" i zunifikowanego z nim Wóz Zabezpieczenia Technicznego (WZT). Powinien on wyłonić optymalny pojazd, mający zastąpić czołgi najstarszych typów i bazujące na nich WZT.
Podobnie jak w dialogu dotyczącym BWP na Uniwersalnej Modułowej Platformie Gąsienicowej, mamy tu do czynienia z siedemnastoma podmiotami które wyraziły zainteresowanie udziałem w pracach nad tego typu pojazdem. Znalazły się wśród nich:
- Aycomm
- BAE Systems Hägglunds AB
- Etronika
- Huta Stalowa Wola
- IMS-Griffin
- KenBIT
- MK Szuster
- Nexter
- PCO S.A.
- PHO OBRUM
- PSM Projekt System &Managment GmbH
- Radiotechnika Marketing
- Rheinmetall Defence
- Saab Technologies Poland
- Thales Polska
- WB Electronics
- Zakłady Mechaniczne Tarnów
W dialogu, który zgodnie z planem powinien potrwać około dwóch miesięcy, uczestnicy oprócz możliwości opracowania prototypu powinni potwierdzić zdolność do realizacji zamówień i oszacować wstępną wielkość i czas planowanych dostaw. Powstanie prototypu planowane jest na 2016 rok.
Zakładane parametry pojazdu nie zostały ujawnione, lecz można się spodziewać zgodnie z wcześniejszymi danymi iż chodzi o wóz o masie do 35 ton, uzbrojony w sposób umożliwiający zwalczanie czołgów i wozów bojowych przeciwnika, oraz siły żywej w każdych warunkach, zarówno w dzień jak i w nocy. Zapotrzebowanie Wojska Polskiego na tego typu pojazdy szacuje się na 300 sztuk.
Jeśli jesteś przedstawicielem wybranych instytucji zajmujących się bezpieczeństwem Państwa przysługuje Ci 100% zniżki!
Aby uzyskać zniżkę załóż darmowe konto w serwisie Defence24.pl używając służbowego adresu e-mail. Po jego potwierdzeniu, jeśli przysługuje Tobie zniżka, uzyskasz dostęp do wszystkich treści na platformie bezpłatnie.