Reklama

Siły zbrojne

LOT przetransportuje wojskowe ładunki

Fot. Flickr
Fot. Flickr

2. Regionalna Baza Logistyczna w Warszawie wybrała przewoźnika odpowiedzialnego za transport lotniczy ładunków w ruchu międzynarodowym na potrzeby sił zbrojnych. 

Postępowanie prowadzone było w trybie negocjacji z jednym wykonawcą. Ofertę na wykonywanie usług złożyło konsorcjum firm PLL LOT S.A. (lider) i POLFROST Internationale Spedition Sp. z o.o. Cena zaproponowana przez dostawcę to 360 000 złotych. 

Partnerem narodowy polskiego przewoźnika lotniczego jest firma spedycyjna specjalizująca się w międzynarodowych przewozach chłodniczych. Spółka POLFROST powstała w 1996 roku w Warszawie w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynkowe związane z transportem żywności z Zachodu na Wschód Europy. Obecnie firma posiada łącznie 15 oddziałów i spółek na terenie Europy i Azji.

Obecnie 2. Regionalna Baza Logistyczna poszukuje także przewoźnika lotniczego, który będzie odpowiadał za międzynarodowy przewóz osób. Wojsko przedłużyło termin składania ofert w konkursie. Firmę świadczącą usługi transportu lotniczego polskich żołnierzy poznamy prawdopodobnie w czasie wakacji. 

Reklama
Reklama

Komentarze (6)

  1. dropik

    jest coś takiego jak samolot MRTT ,ale my wolelismy maszyny VIP

    1. sojer

      Jest europejski program MRTT - Holandia, Luksemburg, Belgia, Niemcy, Norwegia... wspólne holenderskie tankowce A330 tak samo jak dzielimy się \"węgierskimi\" C-17.

    2. -CB-

      Nawet należeliśmy do tego programu MRTT prowadzonego przez EDA, ale gdy nastał najlepszy minister MON w historii, to w końcu nie podpisał umowy, którą sami negocjowaliśmy. Na początku 2017 roku ogłoszono, że będziemy sobie sami kupować takie samoloty w trybie \"narodowym\"... Bo przecież my musimy u Amerykanów...

    3. dropik

      Mógł być na własność jeśli aż tak te vipy były niezbędne. Vipom ten rozmiar jest raz na miesiąc potrzebny(max) . 1-2 takie +2 małe i było bit. Może nie byłoby taniej niż, to co kupił Macierewicz ale bardziej sensownie.

  2. kotlet

    W tym sęk ze istnieje duze zagrozenie od strony zamachowców i dlatego vipowskie samoloty nie moga byc uzuwane w innych celach. Czy ktoś słyszał by Force 1 przewozil zolnierzy? Troche wyobraźni panowie...

    1. -CB-

      A co to w ogóle ma do rzeczy? Uważasz, że taki Air Force One byłby bardziej narażony na ataki przewożąc żołnierzy niż prezydenta? Uwierz, że większym sukcesem byłoby uśmiercenie w takim samolocie jednego VIPa, niż kilku setek zwykłych żołnierzy. Nasze Tu-154 przecież wielokrotnie transportowały wojsko na misje zagraniczne i nie było w tym nic złego. A Air Force One po prostu tego robić nie musi, bo oni w przeciwieństwie do nas, mają dosyć innych samolotów transportowych.

  3. ???

    Wracalem ostatnio wojskowym herculesem latajaca trumna szacunek dla pilotow ze maja odwage tym latac. Awryjne ladowanie nie dzialajaca elektryka takie jest lotnictwo wojskowe samoloty po 50 lat

  4. Center

    A to ciekawe, to LOT ma samoloty transportowe? Bo w lukach pasażerskiego to niewiele się mieści. Chociaż 360 K PLN to niewiele i pewnie chodzi o jakieś bardziej paczki niż transport wilekogabarytowy

  5. Zamek

    Jednego boeinga pozostawić w typowo pasażerskiej wersji z możliwością wykonywania lotów head drugiego przerobić na mrtt a trzeci niech będzie typowo vipowski

  6. Zamek

    A nie lepiej nie przerabiać nowego nabytku MON w postaci 737 na typowo vipowski tylko zostawić w konfiguracji pasażerskiej i problem mamy z glowy zamiast wydawać kasę u prywatnych przewoźników