Reklama

Siły zbrojne

Japonia zamawia dodatkowe tankowce Pegasus

KC-46A. Fot.Jet Fabara/U.S. Air Force
KC-46A. Fot.Jet Fabara/U.S. Air Force

Japońskie Powietrzne Siły Samoobrony zamówiły dwa dodatkowe tankowce KC-46A Pegasus przez co łączna ilość zamówionych przez Japonię samolotów zwiększa się do sześciu – poinformował w komunikacie Boeing.

Reklama

Wojna na Ukrainie - raport specjalny Defence24.pl

Reklama

Firma Boeing poinformowała w komunikacie na swojej stronie, że otrzymał zamówienie na dwa dodatkowe tankowce KC-46A Pegasus dla Japońskich Powietrznych Sił Samoobrony, przez co łączne zamówienie na samoloty zwiększa się do sześciu maszyn. Boeing dostarczył Japonii jak na razie dwa Pegasusy pierwszy w październiku 2021 a drugi w lutym 2022 roku.

    Jak powiedział Will Shaffer, prezes Boeing Japan: "To dodatkowe nabycie KC-46A wzmacnia sojusz USA-Japonia, wspierający bezpieczeństwo i stabilność w całym regionie Pacyfiku". Kontrakt ma zostać zrealizowany do końca czerwca 2025 roku i ma wartość 398,3 mln dolarów. Boeing dostarczył 67 tankowców KC-46A, w tym 65 do Sił Powietrznych USA i dwa do Japonii.

    Reklama
      Reklama

      Japońskie Powietrzne Siły Samoobrony były pierwszym zagranicznym odbiorcą powietrznych zbiornikowców KC-46A Pegasus. Maszyny uzupełniały flotę czterech japońskich KC-767J. Rząd w Tokio podjął decyzję kierując się zdolnością KC-46A do tankowania samolotów hybrydowych V-22 Osprey, a także dotychczasowymi doświadczenia z eksploatacji tankowców opartych na konstrukcji Boeinga 767.

      Samolot KC-46A jest oparty na szerokokadłubowym odrzutowcu pasażerskim Boeing 767-200. Wielozadaniowa cysterna powietrzna może tankować wszystkie amerykańskie, sojusznicze samoloty wojskowe zgodne z międzynarodowymi procedurami tankowania z powietrza. Oprócz tankowania innych samolotów w powietrzu, KC-46A może również przewozić pasażerów, ładunki i pacjentów w ramach akcji medycznych. Samolot KC-46A może wykryć, uniknąć, pokonać i przetrwać zagrożenia dzięki kilku warstwom ochrony elektronicznej, które umożliwiają mu bezpieczne działanie w środowiskach o średnim stopniu zagrożenia.

      Reklama
        Reklama
          Reklama

          CBWP. Realna potrzeba czy kosztowna fanaberia? | Czołgiem!

          Reklama

          Komentarze (3)

          1. bc

            Włosi podobno sprzedają mało używane tankowce...

          2. Reo

            Najwyższa pora żebyśmy i my zaopatrzyli się w zdolności do uzupełniania paliwa w powietrzu. Bez tego nasze siły powietrzne nie są w stanie pełnić całego wachlarza zadań bojowych nad rozległym obszarem Europy Wschodniej.

          3. Reo

            Najwyższa pora żebyśmy i my zaopatrzyli się w zdolności do uzupełniania paliwa w powietrzu. Bez tego nasze siły powietrzne nie są w stanie pełnić całego wachlarza zadań bojowych nad rozległym obszarem Europy Wschodniej.

          Reklama