Reklama

Siły zbrojne

Boeing z kontraktem na utrzymanie produkcji F/A-18E/F Super Hornet

F/A-18F Super Hornet
F/A-18F Super Hornet
Autor. U.S. Navy/Twitter

Firma Boeing otrzymała kontrakt o wartości 200 milionów dolarów na pozyskanie części, które mają posłużyć do produkcji nowych F/A-18E/F Super Hornet, które USA chcą zakupić w liczbie 20 sztuk – czytamy w komunikacie Departamentu Stanu.

Reklama

Wojna na Ukrainie - raport specjalny Defence24.pl

Reklama

Departament Stanu w komunikacie prasowym 1 czerwca poinformował, że firma Boeing otrzymała kontrakt o wartości 200 milinów dolarów na pozyskanie podzespołów i części do produkcji nowych maszyn F/A-18E/F Super Hornet, które chce nabyć US Navy w liczbie 20 sztuk, a o których mowa w ustawie budżetowej. Umowa ma zapewnić utrzymanie gotowości produkcyjnej firmy, dzięki czemu ich pozyskiwanie byłoby potencjalne możliwe także w przyszłości.

Czytaj też

Jak czytamy w komunikacie około 70 procent kontraktu zostanie zrealizowane w El Segundo w Kalifornii, gdzie podwykonawca Boeinga, Northrop Grumman, buduje sekcje kadłuba Super Hornetów przed wysłaniem ich do fabryki samolotów Boeinga w Missouri.

Reklama

Jak pisze USNI News przedłużający się proces tworzenia kontraktu na Super Hornety jest spowodowany problemami z prawami do ich komponentów.

Czytaj też

W lutym bieżącego roku firma Boeing poinformowała, że jej słynny F/A-18E/F Super Hornet przestanie być produkowany pod koniec 2025 r., gdy zostanie dostarczona ostatnia maszyna dla U.S. Navy. Koncern chce wówczas skupić się na produkcji maszyn szkolenia zaawansowanego T-7A Red Hawk, bezzałogowych tankowców MQ-25A Stingray oraz wielozadaniowych samolotów bojowych F-15EX Eagle II. Firma zasygnalizowała jednak możliwość przedłużenia produkcji do 2027 roku, jeśli pojawią się nowe zamówienia od międzynarodowych klientów. Boeing ma cały czas nadzieję, że uda się jemu zdobyć kontrakt w Indiach, jednak wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że Indie zdecydują się na francuskie Rafale.

Czytaj też

Boeing F/A-18E i F/A-18F Super Hornet to dwusilnikowe, wielozadaniowe warianty myśliwców wywodzące się z serii McDonnell Douglas F/A-18 Hornet, choć w stosunku do nich mocno przekonstruowane. Produkcję pierwszych samolotów rozpoczęto w marcu 1997 roku. Super Hornet posiada 20 mm działko M61A2, może przenosić szeroką gamę uzbrojenia powietrze-powietrze, powietrze-ziemia i powietrze-woda. Boeing dostarczył pierwszy samolot najnowszej wersji Block III F/A-18 Super Hornet do U.S. Navy we wrześniu 2021 roku. Producent opisuje ten samolot jako najbardziej zaawansowaną wersję Super Horneta przekraczającą możliwości myśliwca czwartej generacji. Boeing od 1983 roku dostarczył ponad 2000 Super Hornetów i Growlerów, a także starszych F/A-18A/B/C/D Hornetów, klientom na całym świecie.

Czytaj też

Reklama
Reklama

Komentarze (4)

  1. Walczak

    jak to bylo? że żadnych dobrych samolotów nie można dostać na szybko? dlatego trzeba bylo zamówić szkolno-pseudo-bojowe za cenę pełnoprawno bojowych?

    1. Eee tam

      Za cenę tych latadełek z Korei była by całą armia dronów i jeszcze by kasą została

  2. S0ket

    Myślę że zrobili to żeby następne sztuki dla Ukrainy produkować. Dzięki temu ruchowi utrzymają możliwości produkcji. Jak Australija im odda te pierwsze wersje to zostaną przy f-16 i f-18 . Takie moje przemyślenia co może być błedne. Raczej f-35 na Ukrainę nie zostanie sprzedane.

  3. rwd

    No to trzeba kupić z wyprodukowaniem nie będzie problemów, bo chętnych nie ma. Dziś posiadanie nowoczesnego sprzętu jest jak dobrze ulokowany kapitał, przyda się w trudnych czasach a takie właśnie nadchodzą.

    1. Zmiany są do d.

      Chętni to może by się znaleźli ale zadużo LM smarował

  4. Eee tam

    W Supciu ze starego Horneta praktycznie nic nie zostało ale niech będzie że mocno przekonstruowany