Siły zbrojne
3 RBLog kupiła części zamienne dla pojazdów bojowych
3. Regionalna Baza Logistyczna ogłosiła zakończenie postępowania na części zamienne do podwozi pojazdów bojowych.
Całość postępowania podzielono na osiem zadań. Łączył je charakter zastosowanej procedury (ograniczona) oraz kryteria oceny (cena - waga 60%, termin realizacji - waga 40%). W ramach postępowania poszukiwano dostawców silników UTD-20, części zamiennych do BWP-1, 2S1 Goździk, W-125 S.C Newa, WZT-2, BRDM-2 i podwozia GM-575.
Dostawcy silników UTD-20 (jednostki te stanowią napęd dla m.in. BWP-1) nie wyłoniono. 3. Regionalna Baza Logistyczna poinformowała, że postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy z dn. 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych. Ten akt prawny pozwala unieważnić postępowanie "jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego".
Podobny los spotkał postępowania na części zamienne do systemów przeciwlotniczych W-125 S.C Newa, pojazdów WZT-2 i haubic samobieżnych 2S1 Goździk. Tutaj za uzasadnienie posłużył jednak art. 93 ust. 1 pkt 4 wspomnianego wyżej aktu prawnego, pozwalający unieważnić postępowanie gdy "cena najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia."
Zakupiono:
- części zamienne do BWP-1 za kwotę 494 091 PLN, które dostarczy firma Kafar Bartłomiej Sztukiert (zadanie nr 2) i za kwotę 1 177 241 PLN, które dostarczy firma Claymore Sp. z o.o. Sp. k. (zadanie nr 8)
- części zamienne do BRDM-2 za kwotę 29 666,37 PLN, które dostarczy firma Kafar Bartłomiej Sztukiert (zadanie nr 5) i za kwotę 321 841, 80 PLN, które dostarczy firma Claymore Sp. z o.o. Sp. k. (zadanie nr 7)
- części zamienne do transporterów GM-575 (zabudowane są na nich systemy przeciwlotnicze ZSU-23-4) za kwotę 123 571,95 PLN, które dostarczy firma Kafar Bartłomiej Sztukiert (zadanie nr 6).
Wykonawcy mają 90 dni na realizację zamówienia.
Bob
Za tych parę groszy, szkoda logistyków dalej robią z nich dutka...
Amarro
A gdzie zamówienie na części do BM 21.Część artyleryjskie i samochodową?
Gg
BM-21 są zastępowane Langustami
Nie ma rezerw
Ja bym nie plakal tylko modernizowal i dbal o to co jest a nie kupowal drogie rzeczy na wystawe, tylko nowa wlasciwa amunicje z rozsadkiem do tego co jest na kazdym poziomie i dla kazdego rodzaju sil zbrojnych i zmienial optyke, najp celowniki i nokt. zacz. o kb i pojazdow konczac na okretach potem poprawial zdolnosc maskowania i wykrywania, zeby podtrzymac zd bojowe nie fasadowe, wprowadzil bym nawet ppanc granat reczny, czy komp cel balist. do grabatnikow , zw zdolnosci piechoty , wprowadzal bardziej przemyslane bsp, artyl holowana i na podw kolowym, etc itp a lotnictwo wymaga tanich latwych w utrz i ekspl maszyn z radarem nawet szk-bojowych, gripenow f 15, czy rafala, tajfuna, wiele rzeczy mozna obejrzec i rozw wl stwozyc, a jak sie chce latac to sie kupuje silniki i wymienia a nie gra glupa
MOM
BWP-1.BRDM - patrząc na fotki to czuję się jakbym oglądał wystawę w jakimś muzeum albo pokaz sprzętu wojskowego w jakimś afrykańskim kraju 3-ciego świata.Duma mnie rozpiera ;)
BUBA
Remonty BWP czyli Borsuki odeszly w sina dal
ObywatelRP
To bieżące utrzymanie sprzętu.
Pablito
Borsuk w linii będzie najwcześniej za około 10 lat; Liczysz że do tego czasu 50-letnie BWP nie będą się psuły?
Covax
Jak by jutro ruszyła produkcja Borsuka to i tak przez min 5 lat będą BWP eksploatowane i będzie potrzeba remontów bieżących
Pjoter
No i ok pod warunkiem ze 50 % bwp przerobia na niszczyciele czolgow