- Wiadomości
Wkrótce umowa na naprawy Rosomaków
45. Wojskowy Oddział Gospodarczy w Wędrzynie poinformował o zakończeniu negocjacji przed podpisaniem umowy na naprawy pogwarancyjne i pozagwarancyjne KTO Rosomak.

Podmiotem z którym prowadzono rozmowy była spółka Rosomak S.A. z Siemianowic Śląskich i to ona będzie wykonawcą.
Zamówienia udzielono z wolnej ręki, gdyż to Rosomak S.A. jest jedynym posiadaczem praw i licencji na wytwarzanie i sprzedaż części zamiennych do tych transporterów. Informację o zakończeniu negocjacji podano w ogłoszeniu dobrowolnej przejrzystości ex ante, wysłanym do Dziennika Urzędowego UE 2 grudnia. Po upływie wyznaczonego terminu (ok. 10 dni) będzie można podpisać umowę, będzie więc to mogło mieć miejsce jeszcze w tym miesiącu. Całkowita wartość zamówienia wyniesie 1,992 mln zł netto.
Czytaj też: Rosomaki w wodzie. Szkolenie 12 Brygady [FOTO]
Kołowy Transporter Opancerzony Rosomak produkowany jest od 2003 roku. Stanowi odmianę transportera AMV XC-360P zaprojektowanego i dostarczanego przez fińską firmę Patria. Rozpoczęcie ich licencyjnej produkcji w spółce Rosomak SA (dawniej Wojskowe Zakłady Mechaniczne w Siemianowicach Śląskich) to jeden z najważniejszych programów modernizacji Sił Zbrojnych RP, rozpoczętych tuż po wejściu Polski do NATO. Obecnie eksploatowany jest m.in, w wersji bojowej (z wieżą Hitfist-30P), moździerza samobieżnego kal. 120 mm Rak i Artyleryjskiego Wozu Dowodzenia wchodzącego w skład modułu ogniowego Rak. Oprócz tego używane są odmiany specjalistyczne, jak np. wielosensorowy system rozpoznania i dozoru (Rosomak-WSRiD), wóz ewakuacji medycznej (Rosomak-WEM), wóz rozpoznania technicznego (Rosomak-WRT), wóz nauki jazdy (Rosomak-NJ), wóz dowodzenia (Rosomak-WD).
WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS