Przemysł Zbrojeniowy
Program NEAT: samoloty specjalnego przeznaczenia
Amerykańskie dowództwo Air Force Materiel Command wystosowało zapytanie o informację w programie NEAT, mającym na celu zastąpienie w służbie samolotów E-4B, E-6B i C-32A.
Zapytanie o informację zawiera prośbę o zgłaszanie się przedsiębiorstw posiadających doświadczenie w produkcji i wyposażaniu samolotów wojskowych budowanych na bazie maszyn cywilnych we współpracy z innymi podmiotami przemysłowymi. Zawarto w nim również pytanie o "rekomendowane odpowiednie rozwiązanie techniczne" w programie NEAT.
Celem tego programu jest potencjalne połączenie w ramach jednego "nośnika" funkcji pełnionych obecnie przez trzy maszyny - E-4B (NAOC - National Airborne Operations Center, latające centrum dowodzenia siłami zbrojnymi USA w przypadku konfliktu z użyciem broni jądrowej), E-6B (Take Charge and Move Out - TACAMO, samoloty zapewniające łączność dalekiego zasięgu z okrętami podwodnymi - nosicielami międzykontynentalnych pocisków balistycznych i pociskami balistycznymi) i C-32A (ABNCP - Executive Airlift, Airborne Command Post, samoloty klasy VIP służące do przewozu wiceprezydenta USA i pierwszej damy).
Z zapytania wynika, że Departament Obrony poszukuje samolotu mającego zastąpić wymienione trzy maszyny, a celem zapytania jest analiza "potencjalnych korzyści wynikających z nabycia wspólnej platformy, przy jednoczesnym zachowaniu obecnej efektywności działania bez podnoszenia kosztów". Kluczowe jest zdanie, w którym mowa o poszukiwaniu "nowatorskiego rozwiązania, pozwalającego na wykonywanie zadań samolotów E-4B, E-6B i C-32A w sposób bardziej efektywny kosztowo i operacyjnie".
Levi
No pacz pan. Dialog techniczny i analiza w jednym. W Usiech mozna. U nas nie bo smiech...