Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

PGZ o przywróceniu MiGów-29 do lotów

Fot. 22 BLT
Fot. 22 BLT

– Wznowienie lotów na samolotach MiG-29 to dobra informacja, zarówno dla polskiego przemysłu obronnego, jak i dla Sił Powietrznych. Dla spółek domeny lotniczej Polskiej Grupy Zbrojeniowej to przede wszystkim możliwość kontynuacji umów serwisowych na ten typ statków powietrznych, które nadal stanowią podstawowy segment działalności – powiedział Sebastian Chwałek, wiceprezes zarządu Polskiej Grupy Zbrojeniowej.

Wznowienie lotów na samolotach MiG-29 to dobra informacja, zarówno dla polskiego przemysłu obronnego, jak i dla Sił Powietrznych. Dla spółek domeny lotniczej Polskiej Grupy Zbrojeniowej to przede wszystkim możliwość kontynuacji umów serwisowych na ten typ statków powietrznych, które nadal stanowią podstawowy segment działalności – mówi Sebastian Chwałek, wiceprezes zarządu Polskiej Grupy Zbrojeniowej.

Jak podkreśla, to zapewni Wojskowym Zakładom Lotniczych nr 2 w Bydgoszczy możliwość kontynuacji prac nad wdrażaniem nowych technologii w zakresie serwisowania samolotów F-16 i C-130 oraz umożliwi dokończenie realizacji programu modernizacji systemu IFF na tych samolotach. – Te doświadczenia będą wykorzystane w projektach modernizacji tych systemów na innych typach statków powietrznych, w tym Bezzałogowych Statkach Powietrznych, które są jednym z kluczowych projektów w Grupie PGZ – zaznacza wiceprezes Chwałek.

WZL Nr 2 serwisują samoloty MiG-29 w pełnym zakresie realizując prace związane z ich obsługą po 150 i 300 h lotu. Spółka wypełnia także zobowiązania dotyczące prac wynikających z bieżącym serwisowaniem samolotów w bazach i jest głównym dostawcą części zamiennych i komponentów niezbędnych do użytkowania samolotów. PGZ podkreśla w komunikacie, że WZL nr 4 uzupełniają ofertę w zakresie kompleksowego serwisowania silników RD-33 użytkowanych na tych samolotach, wliczając w to wykonywanie remontów głównych.

Michał Kuczmierowski, członek zarządu PGZ podkreśla, że Grupa chce wychodzić naprzeciw potrzebom modernizacji Sił Powietrznych RP, także dzięki konsolidacji związanej z połączeniem Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2 w Bydgoszczy i WZL nr 4 w Warszawie.

Konsekwentnie realizujemy działania konsolidacyjne związane z połączeniem Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2 w Bydgoszczy i Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 4 w Warszawie, które są ważnym etapem profesjonalizacji Grupy PGZ.

Michał Kuczmierowski, członek zarządu PGZ S.A. odpowiedzialny z procesy konsolidacyjne i restrukturyzacyjne w Grupie PGZ

Jak podkreśla Kuczmierowski, najważniejszym celem połączenia obydwu spółek jest utrzymanie zdolności do obsługi sprzętu eksploatowanego przez Siły Zbrojne RP i rozwój nowych kompetencji w zakresie serwisu i modernizacji samolotów produkcji zachodniej.

Skupiamy się na rozwoju wspólnej oferty produktowej obydwu spółek. W rezultacie zwiększamy zdolności Grupy PGZ do świadczenia kompleksowych rozwiązań dla Sił Zbrojnych RP, na rynek cywilny oraz dla klientów zagranicznych. Oferta obejmie kompletne usługi serwisowe i modernizacyjne na remonty płatowca i silników w ramach formuły one-stop shop.

Michał Kuczmierowski, członek zarządu PGZ S.A. odpowiedzialny z procesy konsolidacyjne i restrukturyzacyjne w Grupie PGZ
Reklama
Reklama

Komentarze (2)

  1. Adam

    Czy PGZ ma dokumentację techniczną do tych samolotów?

  2. Navigator

    Rozumiem ze migi jadą do wzl 2&4 Renoma PGZ