Reklama
  • Wiadomości

Kanadyjska firma inwestuje miliony w zwiększenie mocy produkcyjnych

Kanadyjski producent pojazdów opancerzonych Roshel Inc zainwestuje 65 mln euro w stworzenie dodatkowego zakładu produkcyjnego oraz nowej siedziby na terenie miasta w Brampton w prowincji Ontario.

Firma Roshel w ostatnich miesiącach zalicza kolejne sukcesy eksportowe pozyskując fundusze na swój rozwój.
Firma Roshel w ostatnich miesiącach zalicza kolejne sukcesy eksportowe pozyskując fundusze na swój rozwój.
Autor. City od Brampton

Decyzja ta jest następstwem rozmów pomiędzy firmą a władzami miasta. Powstanie całkowicie nowego zakładu ma pozwolić na utworzenie 500 nowych miejsc pracy przy produkcji różnego typu pojazdów opancerzonych rodziny Senator. Nowy obiekt o powierzchni ok. 13 000 m² będzie odpowiadał za m.in. prace spawalnicze, nakładanie powłok lakierniczych oraz badania i rozwój nowych technologii na potrzeby firmy. Decyzja ta podyktowana jest olbrzymim zainteresowaniem produktami firmy, która na potrzeby samej Ukrainy wyprodukowała i dostarczyła 1000 wozów rodziny Senator. Obok tego pojawiają się kolejne kontrakty na dostawy dla różnego typu służb mundurowych, zatem utworzenie dodatkowego zakładu jest naturalnym etapem rozwoju firmy.

Reklama

Już wcześniej kanadyjski producent miał osiągnąć zdolności produkcyjne na poziomie 140 wozów miesięcznie i może zagwarantować potencjalnemu klientowi pierwsze dostawy w ciągu dwóch tygodni (oczywiście w zależności od skali zamówienia). Przy operowaniu na cywilnej bazie w postaci podwozia Forda F-550 i coraz większymi potrzebami rynku na mobilne opancerzone wozy w układzie 4x4 (zwłaszcza tymi w odmianie minoodpornej) można spodziewać się „dość szybkiego” zwrotu tej inwestycji. Przy okazji zwiększa ona atrakcyjność samego miasta, które na tym tylko zyskuje.

Zobacz też

Senator to transporter opancerzony 4x4, który zaprezentowano w październiku 2018 r. podczas wystawy AUSA w Waszyngtonie. Jego bazę stanowi zmodyfikowane podwozie Forda F-550. Pojazd cechuje się wysoką wytrzymałością na ostrzał z broni małokalibrowej, wzmocnionym dnem, możliwością zainstalowania systemu wieżowego, a także zdolnością do dostosowania do konkretnych zadań. Według producenta opancerzenie Senatora ma zapewniać ochronę balistyczną na poziomie 3 według STANAG 4569 oraz B7 zgodnie z normą EN 1522/23. Pojazd jest dostępny w różnych nadwoziach, w tym dwudrzwiowym, czterodrzwiowym oraz wyposażonym w hydrauliczną rampę.

Reklama

Senator jest napędzany widlastym, ośmiocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności skokowej 6,7 litra i mocy 330 KM. Sprzężono go z 6-biegową, automatyczną skrzynią biegów. W wariancie kołowego transportera opancerzonego pojazd może pomieścić do 12 żołnierzy, w tym kierowcę i dowódcę.

Reklama

Senator MRAP to minoodporny wariant samochodu opancerzonego Senator. Wzmocnione dno oraz konstrukcja kadłuba chronią żołnierzy na pokładzie przed wybuchem miny wypełnionej sześcioma kilogramami materiału wybuchowego pod każdym z kół oraz dnem pojazdu. Ten poziom odporności uzyskano m.in. dzięki ukształtowaniu kadłuba w kształcie litery V.

Zobacz też

Senator MRAP.
Senator MRAP.
Autor. Roshel
WIDEO: Rakietowe strzelania w Ustce. Patriot, HOMAR, HIMARS
Reklama
Reklama