Reklama

Przemysł Zbrojeniowy

Hiszpanie rozwiązali problem ciężaru okrętów podwodnych S-80?

fot. Navantia
fot. Navantia

Hiszpańska stocznia Navantia poinformowała, że udało się jej rozwiązać problem zbyt dużego ciężaru okrętów podwodnych S-80 i już niedługo będzie można wznowić ich budowę.

Zmiany konstrukcyjne, jakie wprowadzono do konstrukcji okrętów podwodnych S-80 będą teraz musiały zostać zaakceptowane przez hiszpańskie ministerstwo obrony. Prawdopodobnie nastąpi to w październiku i wtedy ponownie będzie mogła ruszyć budowa.

Na razie w stoczni Navantia trwają prace nad sekcjami, o które wydłuży się kadłuby sztywne wszystkich czterech okrętów. Jak obliczono, dzięki takiemu rozwiązaniu uda się zrównoważyć zbyt duży ciężar jednostek S-80.

Najbardziej zaawansowane prace są na okręcie „Isaac Peral” (S-81). Już obliczono, że przeróbka tej jednostki będzie kosztowała około 42,9 miliona dolarów, ale jednocześnie zapewni pracę dla 300 ludzi przez dwa lata.

Hiszpańska stocznia Navantia jest jednym z pięciu potencjalnych kandydatów na dostawcę okrętów podwodnych nowego typu dla polskiej Marynarki Wojennej.

Reklama

Mikrostan wojenny, Mad Max w Syrii - Defence24Week 102

Komentarze (7)

  1. chateaux

    Jesli pisze sie Marynarki Wojennej, to nie trzeba dodawac "polskiej". Bo nie ma innej ni polska Marynarka Wojenna. Flota o nazwie Marynarka Wojenna - pisana z duzych liter, bo to nazwa wlasna jak imie i nazwisko - jest jedyna taka na swiecie i nie mozna jej pomuylic z inna "marynaka wojenna" (z malych liter).

    1. LeszKon

      Popieram!! Zawsze powinniśmy być dumni ze swojego.

  2. orlow

    Izrael może, Hiszpania może, Francja może, niemcy mogą budować okręty podwodne, a my jakoś nie możemy. Kraj który ma stocznie, huty, inżynierów, wykwalifikowanych pracowników jest skazywany na bycie kupcem nie sprzedawcą. Komuna byla zła, strzelała do robotników itd, ale za komuny były polskie statki, auta, rtv -co się z tym wszystkim stało?

    1. Boruta

      Izraelowi budują Niemcy. Ani za komuny, ani nigdy indziej nie budowaliśmy okrętów podwodnych. Nie mamy do tego ani kadr ani technologii, ani doświadczenia.

  3. kubik

    Po co nam budowac cokolwiek ,mamy USA ktore nas obroni ,jeszcze jest NATO ,wcale nie potrzeba nam zadnej armi .

  4. walerianda

    Nie ma żadnych potencjalnych kandydatów zagranicznych do budowy okrętów podwodnych dla Marynarki Wojennej. Niestety muszą być budowane w Polsce.

  5. Dudley

    Żaden z producentów nie oferuje nam okrętów z możliwością odpalania pocisków balistycznych. DCNS oferuje Scorpene z możliwością odpalania rakiet manewrujących MdCN. S-80 Navanti podobno miały mieć możliwość strzelania rakietami typu Tomahawk SLCM, A Izraelskie Doplphiny zbudowane przez HDW rakiety Popeye Turbo SLCM. wszystkie to rakiety skrzydlate a nie balistyczne.

  6. wer

    Która łódka poza francuską Scorpene ze startujących w tym przetargu daje możliwość wystrzeliwania pocisków balistycznych?

    1. Raven

      Żadna z jednostek biorących udział w naszym przetargu nie ma takiej możliwości, włącznie ze Scorpene. ;) Chyba pomylił Pan pociski balistyczne z manewrującymi (inaczej cruise).

    2. ppp

      S 80 właśnie (Tomahawk), z tymże tu byłoby zapewne bez kodów źródłowych i ....drogo

    3. Mortimer

      To Scorpene ma możliwość wystrzeliwania pocisków BALISTYCZNYCH? MdCN, który ma wejść na uzbrojenie tej klasy OP, to pocisk typu cruise a nie poruszający się po torze balistycznym.

  7. NAVY

    [...]Navantia jest jednym z pięciu potencjalnych kandydatów [...] - a u nas potencjalnie się myśli o takowych okrętach, i.......myśli potencjalnie !

Reklama